• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99081811370
  • خبرنگار : 71592

تبریک دیرهنگام وزیران خارجه و جنگ رژیم صهیونیستی به بایدن

تبریک دیرهنگام وزیران خارجه و جنگ رژیم صهیونیستی به بایدن

در واکنشی دیرهنگام، وزرای خارجه و جنگ رژیم صهیونیستی پیروزی نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، بنی گانتس، وزیر جنگ و نخست وزیر تناوبی رژیم صهیونیستی و گابی اشکنازی، وزیر خارجه این رژیم در واکنشی دیرهنگام و در پیام هایی جداگانه پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  را تبریک گفتند.

گانتس، رهبر حزب آبی -سفید صبح امروز یکشنبه در توییتی نوشت: همزمان با مشخص شدن نتایج نهایی انتخابات، صمیمانه به جو بایدن، "حامی و دوست دیرینه اسرائیل" و همکار وی کالاما هریس (سناتور آفریقایی الاصل) تبریک می گویم که به عنوان معاون رئیس جمهوری انتخاب شد.

وی در عین حال از دونالد ترامپ سپاسگزاری کرده و او را "شریکی ارزشمند" برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد و از تعهد وی به امنیت این رژیم و سهمش در آینده آن قدردانی کرد.

گانتس نوشت: "به لطف شجاعت رئیس جمهوری آمریکا در طول چهار سال اخیر خاورمیانه گامهای بزرگی رو به جلو برداشت و ما از این بابت صمیمانه از او متشکریم."

اشکنازی، وزیر خارجه و وابسته به حزب آبی - سفید هم در توییتی به بایدن و هریس این پیروزی را تبریک گفت و از حمایت مستمر بایدن و دوستی اش با اسرائیل در طول تقریبا ۲۵ سال گذشته قدردانی کرد.

این در حالی است که آحارونوت از سکوت معنی دار سران اسرائیل ابراز تعجب کرده و نوشته بود که مسئولان ارشد و رسانه های صهیونیستی در برابر نتایج انتخابات آمریکا سکوت کرده اند.

این روزنامه شنبه شب نوشت که "تاکنون هیچ واکنش رسمی از سوی بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر این رژیم ولو با یک تبریک ساده به بایدن صورت نگرفته است و با وجود اینکه کشورهای جهان یکی پس از دیگری اقدام به ارسال پیام های تبریک آمیز به جو بایدن کرده اند رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده است.

همچنین تصویری از نخست وزیر اسرائیل و ترامپ همچنان در بالای پروفایل فیس بوک نتانیاهو به چشم می خورد.
وب سایت والا نیز نوشت که ترامپ از بنیامین نتانیاهو به دلیل عدم حمایت لازم از وی در انتخابات ریاست جمهوری ناامید شده است.

در میان مسئولان صهیونیستی تنها وزیر دادگستری این رژیم بلافاصله به بایدن تبریک گفت. وی در توییتی نوشت: "به رئیس جمهور منتخب ایالات متحده تبریک می گویم."

عمیر بیرتس، وزیر اقتصاد از حزب کار تنها گفت که بایدن می تواند حالا میانجی مذاکرات إسرائیل وفلسطین به ویژه در شرایط فعلی باشد.


نفتالی بنت، رهبر حزب "یمینا"  نیز در واکنشی گفت: "روابط بین اسرائیل و ایالات متحده عمیق تر از آن است که چه کسی رهبر آن ها باشد".


علاوه بر این به نظر می رسد تعهد بایدن برای بازگرداندن ایالات متحده به توافق هسته ای با ایران و احتمال مخالفت وی با شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha