• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99081811643
  • خبرنگار : 50187

پورابراهیمی خبر داد

حل مشکل کم آبی بخش ماهان کرمان در آینده نزدیک

حل مشکل کم آبی بخش ماهان کرمان در آینده نزدیک

ایسنا/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از برطرف شدن مشکلات کم آبی در بخش ماهان در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر "محمدرضا پورابراهیمی" در تشریح نشست شورای اداری بخش ماهان با حضور فرماندار و مدیران دستگاهای اجرائی شهرستان کرمان اظهار کرد: در راستای رفع مشکل بی آبی و قطع آب در ماهان مقرر شد اداره آب و فاضلاب شهرستان کرمان اعتبار مورد نیاز احداث مخزن ذخیره آب ۵۰۰ مترمکعبی ماهان تامین کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه تا زمان احداث مخزن ذخیره، اداره آب شهرستان کرمان با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود و نصب شیرهای فشارشکن نسبت به توزیع عادلانه آب اقدام می کند افزود: همچنین در راستای رفع مشکل میکروبی بودن آب آشامیدنی روستای سکنج نیز مقرر شد رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان به همراه مدیرعامل آبفای استان کرمان از محل بازدید و در اسرع وقت نسبت به لوله گذاری بین مخزن جدید و مخزن قدیم به منظور رفع مشکل اقدام کنند.

وی گفت: در این نشست مقرر شد اداره آب و فاضلاب شهرستان کرمان حداکثر ظرف یک ماه آینده ضمن تخصیص اعتبار و اعزام پیمانکار نسبت به رفع مشکل آب در روستای عرب آباد اقدام کند.

پورابراهیمی ادامه داد: همچنین در راستای دریافت زمین به منظور تجمیع دامداری های سنتی و احداث مجتمع ماکیان و طیور واقع در محور قدیم ماهان به کرمان مقرر شد، جهاد کشاورزی شهرستان کرمان با هماهنگی ادارات ذی مدخل مانند محیط زیست، آب منطقه ای، دامپزشکی و بخشداری از محل بازدید و نقشه و کروکی ۲ محدوده پیشنهادی را به اداره راه و شهرسازی ارسال کند تا فرایند واگذاری زمین انجام شود و بخشدار ماهان ضمن تشکیل جلسه با مالکین قنوات بالادست در خصوص تامین آب پروژه اقدام و توافق طرفین در قالب صورتجلسه منعقد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به الحاق روستای عباس آباد جوپار به طرح هادی روستایی حجت آباد اشاره و تصریح کرد: در این زمینه نیز مقرر شد موضوع در نشست کمیسیون تغییر کاربری بنیاد مسکن مطرح و تصمیم لازم اتخاذ شود ضمن آنکه با توجه به تخریب بخشی از جاده "ریگ - ماهان" بر اثر سیلاب و مخاطرات جانی کشاورزان، مقرر شد اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در اسرع وقت نسبت به بهسازی مسیر اقدام کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز قرار شد تا پایان سال جاری نسبت به آسفالت ۲۵۰ متر باقی مانده از راه روستایی روستای کهنوج ماهان اقدام کند، به اجرای پروژه زیرگذر باغ شاهزاده ماهان نیز اشاره و تاکید کرد: در این راستا مقرر شد راه و شهرسازی طرح پیشنهادی همراه با اصلاحات را به اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان ارائه و حداکثر ظرف ۲ هفته آینده طرحی که مورد تایید ۲ دستگاه ذی مدخل شامل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی است آماده شود.

پورابراهیمی ادامه داد: مقرر شد بنده حداکثر ظرف ۲۰ روز آینده نشستی را با حضور مقام عالی میراث فرهنگی دکتر طالبیان، فرماندار کرمان، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی بخشدار و شهردار ماهان در تهران برگزار و اجرای پروژه را از این طرق آغاز کنیم.

وی گفت: با توجه به مشکلات مخابرات ماهان و نظر به مذاکره تلفنی با مدیرکل مخابرات استان کرمان مقررشد در اسرع وقت اقدامات موثری در زمینه رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه و همچنین واگذاری خط تلفن ثابت به متقاضیان در شهر ماهان اقدام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha