• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99081811835
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۸ آبان ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۸ آبان ایسنا

ایران چگونه از فرصت انتخاب "بایدن" استفاده کند؟/ واکنش رییس مجلس به انتخاب رییس جمهور آمریکا/ چالش‌های دیپلماسی بایدن با ایران پس از خروج ترامپ از کاخ سفید/ توصیه رییس جمهور به دولت آینده آمریکا/ سفر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به منطقه برای رایزنی پیرامون ایران و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

ایران چگونه از فرصت انتخاب "بایدن" استفاده کند؟

به گزارش ایسنا،‌ تحلیل یک کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل درباره چگونگی بهره گیری ایران از فرصت انتخاب جو بایدن به عنوان رییس جمهور آمریکا در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

رضا نصری با اعتقاد بر این که انتخاب جو بایدن به عنوان رییس‌جمهور آمریکا یک فرصت برای ایران و جامعه جهانی است، گفت: در چنین فضایی، معتقدم ایران باید با ابتکارعمل‌های دیپلماتیک، با «تعیین لحن» میان دو کشور و با ارائهٔ یک «نقشهٔ راه» از ابتدای امر سکان و «عاملیت» تعامل با دولت بایدن را در دست بگیرد.

واکنش رییس مجلس به انتخاب رییس جمهور آمریکا

دومین خبر پربازدید امروز،‌ واکنش رییس مجلس شورای اسلامی به انتخاب رییس جمهور آمریکا بود.

 محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر با هشتک افول آمریکا به آیاتی از سوره نازعات که سرکشی و عبرت آموزی سرنوشت فرعون در آن بیان شده، اشاره کرد.

چالش‌های دیپلماسی بایدن با ایران پس از خروج ترامپ از کاخ سفید

گزارش خبرگزاری رویترز درباره چالش های موجود بر سر راه جو بایدن برای تعامل با ایران به ویژه در زمینه توافق هسته ای هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

در بخشی از این گزارش آمده است: جو بایدن که شب گذشته در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در رقابت با ترامپ پیروز شد، پیش از این وعده داده بود که در صورت بازگشت ایران به پایبندی به تعهداتش در توافق هسته ای، به این توافق باز خواهد گشت. اما دیپلمات ها و تحلیل گران می گویند که احتمالا این موضوع یک شبه اتفاق نمی افتد به این دلیل که این دو کشور مخالف یکدیگر و بی اعتماد به هم، هریک خواستار تعهدات اضافه ای از طرف مقابل هستند. 

دولت آینده آمریکا از فرصت پیش آمده برای جبران اشتباهات گذشته استفاده کند

واکنش رئیس جمهور به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم از پربازیدها بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: سیاست پرآسیب و نادرست دولت امریکا در سه سال اخیر، نه تنها توسط مردم سراسر جهان تقبیح شد، بلکه در انتخابات اخیر از سوی مردم این کشور نیز با مخالفت روبرو شد. اینک فرصتی برای دولت آینده امریکا پیش آمده است که اشتباهات گذشته را جبران کند و با احترام به قواعد جهانی، به مسیر پایبندی به تعهدات بین المللی، بازگردد.

ذره‌ای خیانت در امانت و دست‌درازی به اموال عمومی نکردم

نامه حسین فریدون در پاسخ به تهمت های مطرح شده در یک روزنامه چاپ صبح تهران نیز از خبرهای پرمخاطب بود.

حسین فریدون در این نامه تلاش یک روزنامه برای مرتبط ساختن نام وی با پرونده های دو متهم را پرونده سازی تازه این روزنامه دانست و در جوابیه ای برای روزنامه مذکور تاکید کرد که جستجوی نام من در هر پرونده‌ای نتیجه‌ای نخواهد داشت چرا که من نه امامی را می‌شناسم و نه طبری را که کنار گوش دوستان این روزنامه بود و نمی‌خواستند او را ببینند و جرأت نمی‌کردند درباره او افشاگری کنند.

سفر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به منطقه برای رایزنی پیرامون ایران

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که الیوت آبرامز،  نماینده ویژه این کشور در امور ایران از تاریخ ۷ تا ۱۲ نوامبر برای رایزنی پیرامون ایران به قدس اشغالی،  عربستان سعودی و امارات متحده عربی سفر می کند. 

الیوت آبرامز پیش از این در گفت‌وگو با شبکه الشرق الاوسط گفت که فشار حداکثری تا تغییر رفتار ایران ادامه می‌یابد و هیچ تفاوتی ندارد که رئیس‌جمهور آینده آمریکا چه کسی باشد.

این خبر نیز مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

تروریسم اقتصادی و جنایت ترامپ در ترور سردارسلیمانی از حافظه ایرانیان پاک نخواهد شد

توییت سفیر ایران در اوکراین درباره جنایات ترامپ هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

منوچهر مرادی در توییتی نوشت: دونالدترامپ را می توان به دلیل جرائم و جنایات متعدد به محکمه کشاند، اما تروریسم اقتصادی علیه ملت  ایران و جنایت وی در ترور بزدلانه شهید سلیمانی هیچ‌گاه از حافظه ایرانیان وطن پرست پاک نخواهد شد.

پایان ‎ترامپ، شگفتی نیست حکم مقدر تاریخ است

همچنین علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتر خود نوشت: ‏پایان ترامپ، شگفتی نیست، حکم مقدر تاریخ است. بیشتر مردم ‎آمریکا بر کارنامه سراسر ناکامیِ تفکری که قلدری و زورگویی را حلال مشکلات می‌دانست، مهر مردودی زدند. آیا دولت منتخب این درک را دارد که زیر قاب عکس او در کاخ سفید به جای عبارت چهل و پنجمین رییس جمهور بنویسد: «عبرت آیندگان»

اولین گام دولت بایدن در قبال برجام چه باید باشد؟

تحلیل یک کارشناس مسایل بین‌الملل درباره اولین گام دولت بایدن در قبال برجام هم از پربازدیدترین های بامداد امروز بود.

حسن بهشتی‌پور گفت: برگشت به توافق هسته‌ای و شرایط قبل از اردیبهشت ۱۳۹۷ اولین گامی است که جو بایدن در صورت انتخابش به عنوان رییس‌جمهور بعدی باید در اولویت بازگشت به برجام قرار دهد.

دوران ترامپ و تیم جنگ طلب او به پایان رسید

توییت معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در همین ارتباط هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

اسحاق جهانگیری با اشاره به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: سرانجام با اعلام نتیجه ‎انتخابات آمریکا، دوران ترامپ و تیم ماجراجو و جنگ طلب او به پایان رسید. نقض معاهده‌های بین‌المللی از محیط زیست تا تحریم‌های اقتصادی و ضد انسانی علیه ملت ایران و حمایت از تروریسم و نژاد پرستی، شاکله سیاست‌های ترامپ بود.

دیگر اخبار مرتبط با نتایج انتخابات آمریکا را در لینک های زیر دنبال کنید.

واکنش روحانی به انتخاب «بایدن»

فرقی میان سیاست‌های بایدن و ترامپ نسبت به ایران وجود ندارد

آمدن بایدن تاثیری بر سیاست‌های ایران ندارد

گشودن قفل برجام به دست بایدن خوش خیالی جریان غربگراست

ابراز نگرانی مقام پیشین رژیم صهیونیستی از بازگشت احتمالی بایدن به برجام

بایدن با برگشت به برجام اشتباه دولت ترامپ را جبران می کند

دولت جدید آمریکا باید سعی کند اعتبار از دست رفته آمریکا را ترمیم کند

احتمالا رفتارهایی مثل نقض معاهدات بین المللی از سوی بایدن کمتر خواهد بود

کمیسیون امنیت ملی تحولات آمریکا را بررسی می‌کند

بدون تغییر سیاست‌های خصمانه آمریکا، سیاست ایران نیز تغییری نمی‌کند

 رئیس جمهور آمریکا باید از ملت ایران عذرخواهی کند

واکنش ظریف به اعلام نتایج انتخابات آمریکا

سیاست بایدن درقبال ایران می‌تواند نتانیاهو را منزوی کند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha