• دوشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99081912694
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۹ آبان ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۹ آبان ایسنا

احتمال ارائه طرح دو فوریتی برای تعطیلی تهران و کلان شهرها/ نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه/ اظهارات مشاور پیشین بایدن درباره بازگشت به برجام/ دومین پیام ظریف به همسایگان ایران بعد از شکست ترامپ/ تعلیق حساب توییتر محسن رضایی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

احتمال ارائه طرح دو فوریتی برای تعطیلی تهران و کلان شهرها

به گزارش ایسنا،‌ توضیحات رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره احتمال ارائه طرح دو فوریتی برای تعطیلی تهران و کلان شهرها در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حسینعلی شهریاری با تاکید بر اینکه باید تهران و کلانشهرها حداقل به مدت دو هفته تعطیل شود و برای بعد از آن هم برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد،‌گفت: در غیر این صورت ما هفته آینده طرح دو فوریتی را برای الزام دولت به این کار ارائه خواهیم کرد.

تهران تعطیل شود

در همین رابطه یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با تاکید بر لزوم تعطیلی تهران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج برای پایش افراد مشکوک به کرونا در کشور اعلام آمادگی کرده‌اند. می‌توانیم با استفاده از الگوی بسیج مردمی با کرونا مقابله کنیم.

زهره الهیان در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا نوشت: «آمار مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا طی روزهای اخیر در پایتخت افزایش یافته است و این مساله حاکی از آینده‌ای خطرناک برای ساکنان تهران دارد که این خطر به دلیل تردد بالا در استان تهران می‌تواند به سایر استان‌ها نیز تسری پیدا کند. 

اخبار دیگر درباره کرونا را در لینک های زیر بخوانید.

مجلس پیگیر تخصیص یک میلیارد دلار برای کادر درمان است

باید از طب های مکمل در کنار سایر اقدامات درمانی کرونا بهره گرفت

***

فشار حداکثری به شکست حداکثری منجر شد/ بخشی از مشکل پرداخت پول واکسن کرونا حل شده است

خبر بعدی،‌ پاسخ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به سوالی در مورد رایزنی های ایران با برخی از کشورها برای خرید واکسن کرونا بود.

خطیب زاده در نشست خبری خود با رسانه های داخلی و خارجی در این باره گفت: ایران عضو کنسرسیومی است که سازمان بهداشت جهانی برای توزیع واکسن کرونا ایجاد کرده است. البته ما مشکلاتی برای پرداخت پول آن داشتیم که قسمتی از آن حل شده و امیدواریم طی روزهای آینده قسمت های دیگر نیز حل شود. 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با روابط ایران و آمریکا نیز گفت: دولت ترامپ در چند سال گذشته مسیر بسیار غلطی را طی کرده و اکنون فشار حداکثری آن به شکست حداکثری منجر شده است.

بازگشت به برجام با اعمال برخی تغییرات از اولویت‌های اصلی بایدن است

اظهارات مشاور ارشد پیشین جو بایدن درباره بازگشت به برجام هم از خبرهای پربازدید بود.

آموس هوچستن گفت که بازگشت به توافق هسته ای از اولویت زیادی برای بایدن برخوردار است و او ظرف مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن اقدام به این کار خواهد کرد. البته بایدن به دنبال تغییراتی در برجام خواهد بود.

در دوران ترامپ در رابطه با ایران توافق نظر خوبی با آمریکا داشتیم

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان گفت که کشورش در زمان ریاست جمهوری ترامپ در رابطه با ایران اتفاق نظر خوبی با آمریکا داشته است.

ترکی الفیصل در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز عربی در پاسخ به این سوال که آیا دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ماه عسل عربستان و آمریکا بود گفت: نمی‌توانم بگویم ماه عسل ما بود زیرا ما در رابطه با مساله ایران توافق نظر خوبی با آمریکا داشتیم اما در رابطه با مساله فلسطین با آن اختلاف داشتیم.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی قرار گرفت.

خبرهای دیگر در ارتباط با انتخابات آمریکا را نیز می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

انتخاب ⁧‫بایدن‬⁩ فرصت بازگشت به ⁧‫برجام‬⁩ را احیا می‌کند

عقلانی نیست که برنامه خود را در گرو آمد و رفت افراد خارج از کشور بگذاریم

ترور سردار سلیمانی خطای استراتژیک کاخ سفید بود

بازگشت بایدن به برجام می تواند تا حدودی بی اعتمادی دنیا به آمریکا را ترمیم کند

با سقوط ترامپ شکست دولت‌های بعدی آمریکا راحت‌تر خواهد بود

دولت بایدن در صورت بازگشت به برجام باید خسارت اقتصادی دهد

هیچ گاه نباید به آمریکایی‌ها اعتماد کنیم

تسریع در مسیر بازگشت به برجام محک دولت جدید آمریکا است

وزیر خارجه آلمان خواستار همکاری مجدد آمریکا و اروپا درباره برجام شد

***

توییتر صفحه محسن رضایی را تعلیق کرد

تعلیق حساب توییتر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بار چندم تعلیق از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

پس از ایجاد محدودیت و تعلیق چندباره حساب اینستاگرامی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام این بار توییتر بدون هرگونه توضیحی (نقض قوانین شبکه توییتر) حساب شخصی  محسن رضایی را با ۱۴۴ هزار عضو، مسدود کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی دفتر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیگیری‌ها و مکاتبات با توییتر تاکنون منجر به دریافت پاسخ قانع‌کننده‌ای نشده است.

دومین پیام ظریف به همسایگان ایران بعد از شکست ترامپ

توییت محمد جواد ظریف خطاب به همسایگان ایران بعد از شکست ترامپ هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

وزیر امورخارجه کشورمان در پیامی صادقانه به همسایگانمان نوشت: ترامپ ۷۰ روز دیگر رفته است ، اما مابرای همیشه اینجا می‌مانیم. شرط بستن روی خارجی‌ها برای تأمین امنیت هرگز قمار خوبی نیست. دست خود را برای گفت‌وگو جهت حل اختلافات به سوی همسایگانمان پیش می‌آوریم. تنها با هم است که می‌توانیم آینده‌ای بهتر برای همه بسازیم.

بهترین جا برای جبران خسارت ایران از خروج آمریکا از برجام کجاست؟

خبر بعدی، پاسخ یک کارشناس مسایل بین‌الملل به این سوال که "بهترین جا برای جبران خسارت ایران از خروج آمریکا از برجام کجاست؟" بود.

مهدی ذاکریان گفت: در چارچوب برجام ایران زیان هایی از اجرا نشدن تعهدات طرف های مقابل دیده است که باید در کمیسیون مشترک مطرح و بررسی شود و برای جبران این خسارت ها راه حل یافت. این یک فرصت طلایی است و اگر در کمیسیون مشترک برجام بتوانیم اختلافات را حل کنیم یعنی در جاهای دیگر هم خواهیم توانست به نتیجه برسیم و در تمام این مسیر نباید فراموش کرد که دولت روحانی و آقای ظریف قدرتشان را از مردم می گیرند و باید به خواست ملت توجه شود.

چرا بایدن، مناسب‌ترین گزینه برای مقابله با ترامپ بود؟

تحلیل کوروش احمدی درباره مناسب‌ترین گزینه برای مقابله با ترامپ هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

این کارشناس ارشد مسائل بین الملل، با بیان این که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به رفراندمی در مورد ترامپ تبدیل شد و بخش قابل توجهی از آرایی که داده شد، در واقع رای به اخراج ترامپ از کاخ سفید بود، اظهار کرد : باید توجه داشت که شخص بایدن نیز در واقع مناسب ترین کاندیدا برای مقابله با ترامپ بود. شاید اگر "سندرز" یا "الیزابت وارن" کاندیدای دمکرات ها می شد، نتیجه ای متفاوتی به دست می آمد. ویژگی بایدن در سیاست آمریکا میانه رو بودن او و توانایی او برای کارکردن با همه طیف های سیاسی و توجه ویژه او به ایجاد ائتلاف و اجماع در بدنه سیاسی است. این ویژگی کمک موثری برای غلبه بر ترامپ بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha