• دوشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 99081912795
  • خبرنگار : 99999

امضای تفاهم‌نامه بین موسسه «کمک به توسعۀ فرهنگ و هنر» و «جهاد دانشگاهی»

امضای تفاهم‌نامه بین موسسه «کمک به توسعۀ فرهنگ و هنر» و «جهاد دانشگاهی»

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین جهاد دانشگاهی و موسسه کمک به توسعۀ فرهنگ و هنر گفت: همکاری این دو مجموعه می‌تواند، منشاء اثر دربسیاری از واحدها در کشور باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، در این مراسم که صبح امروز در سالن کنفرانس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و با حضور مهندس امین عارف‌نیا، مدیرعامل موسسه "کمک به توسعۀ فرهنگ و هنر" از موسسات تابعه ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به سابقۀ فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: غالب فعالیت‌های جهاد دانشگاهی از روز نخست، در حوزۀ فرهنگی بوده‌ است. جهاد دانشگاهی ارتباطات فرهنگی بسیار خوبی با نهادهای متولی فرهنگ کشور، از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و همواره یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی بوده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: جوانان امروز علاقۀ بیشتری به زمینه‌های مختلف هنری نشان می‌دهند و ساختار منعطف جهاد می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. جهاد دانشگاهی علاوه‌بر ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، ارتباطات گسترده‌ای در حوزه رسانه، دسترسی مطلوب به نبض فرهنگ و هنر کشور دارد و همین نکته یکی از موضوعات قابل توجه و اساسی در این تفاهم‌نامه است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی، تنها سازمانی است که دو خبرگزاری دارد؛ هیچ سازمان دیگری در کشور نیست که دو خبرگزاری غیردولتی داشته باشد. اگر بخواهیم قدمت را هم لحاظ کنیم، ایسنا سال گذشته بیست‌ساله شد و ایکنا هم در آستانۀ بیست‌سالگی‌ست. هم‌چنین، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) هم یکی از معتبرترین مراکز نظرسنجی در کشور است و شاید یکی از تفاوت‌های سازمان جهاد دانشگاهی با با بسیاری از نهادها در همین باشدکه جهاد ساختارهای ابلاغی ندارد و ساختارش مبتنی بر نیازها و رویدادها شکل می‌گیرد.

علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه جهاد دانشگاهی می‌تواند پایگاه‌های جدیدی را در کشور و با یاری موسسه «کمک به توسعۀ فرهنگ و هنر» خارج از محدودۀ خود و با هدف پیش‌برد هرچه‌بیشتر فعالیت‌های گوناگون فرهنگی و هنری ایجاد کند.

در ادامه، مهندس امین عارف‌نیا، مدیرعامل موسسۀ کمک به توسعه فرهنگ و هنر ضمن قدردانی از معاونت جهاد دانشگاهی بیان کرد: ما از دوران دانشجویی جهاد دانشگاهی را به‌عنوان نهادی علمی‌-فرهنگی می‌شناسیم. از دیرباز، وجه غالب فعالیت‌های جهاد در حوزه‌‎های علمی و فرهنگی بوده و همیشه هم موفق و تاثیرگذارعمل کرده است. هرچند در حال حاضر و با وجود کرونا، تاحدودی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را به محاق رفته و کار در این حوزه را با اختلال مواجه شده است، اما همان‌طور که از نام موسسۀ «کمک به توسعه فرهنگ و هنر»هویداست، تمرکز این نهاد بیشتر بر کمک به توسعۀ فعالیت‌های فرهنگی و هنری‌ست.

عارف‌نیا در ادامه به چندین مورد از فعالیت‌های قابل اجرا در همکاری این دو مرکز اشاره کرد و گفت: در برخی حوزه‌های فرهنگی و هنری، می‌توان با ارائۀ خدمات مشاوره، از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها برای استان‌های مختلف کمک گرفت. برای مثال، وزارت ارشاد در سال‌های اخیر، پروژۀ ایجاد گذرگاه‌های فرهنگ و هنر را در شهرهای مختلف و با همکاری شهرداری‌ها در دستور کار داده است و در بسیاری از شهرها، این گذرگاه‌ها ایجاد شده‌اند.

مدیرعامل موسسه «کمک به توسعه فرهنگ و هنر» ضمن ابراز امیدواری از همکاری با جهاد دانشگاهی، گفت: ایجاد زمینه‌هایی برای مشارکت جوانان و دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی-هنری برای حضور در این عرصه و درآمدآفرینی، جزء کارهایی است که می‌توان با تمرکز، آن را به منصۀ اجرا درآورد. تصور موسسۀ کمک به توسعۀ فرهنگ و هنر این‌ است که با همکاری جهاد دانشگاهی بتواند در مجتمع‌های فرهنگی و هنری، مراکز نوآوری و خلاقی را ایجاد کند، و با جذب استارت‌آپ‌ها و افرادی که مایلند در حوزه‌های فرهنگی-هنری مثل، هنرها سنتی، صنایع دستی، مد و لباس، هنرهای تصویری، هنرهای دیجیتال و حتی گردشگری کار کنند، از تمام ظرفیت‌ها، فضاها و امکانات موجود، بهرۀ کافی و لازم را ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha