• دوشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۹ / ۲۳:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99081912933
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

فعالیت ۳۲۰ مربی آموزشی دفاع مقدس در لرستان / خاطرات رزمندگان ثبت شود

فعالیت ۳۲۰ مربی آموزشی دفاع مقدس در لرستان / خاطرات رزمندگان ثبت شود

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با اشاره به فعالیت ۳۲۰ مربی آموزشی دوران دفاع مقدس در لرستان، گفت: امروز مسئولیت خطیر ما ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس است و تا زمانی‌که خاطرات را ثبت نکنیم، ماموریت ما پایان نیافته است.

محسن رشیدی در جلسه‌ای که  امروز ۱۹ آبان‌ماه با حضور جمعی از مربیان آموزش نظامی پیشکسوت دوران دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی در استان لرستان، اظهار کرد: تشکیل این قرارگاه فرصت مناسبی است که مربیان آموزشی پیشکسوت دوران دفاع مقدس بار دیگر گرد هم جمع شوند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۹۵ کتاب مرتبط با دفاع مقدس لرستان، در این اداره‌کل جمع‌آوری شده است که نسبت به تعداد رزمندگان و نقش این استان در دوران دفاع مقدس، بسیار اندک است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان بررسی و نگارش نقش مربیان آموزشی در دفاع مقدس را لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: آیندگان در مورد ما قضاوت خواهند کرد و برایشان سوال پیش می‌آید که در جنگ هشت ساله کسانی بوده‌اند که وظیفه آموزش‌های نظامی را برعهده داشته‌اند، این افراد خودشان چگونه آموزش دیده‌اند و تجربیات خود را چگونه به دیگران منتقل کرده‌اند و هزاران سوال دیگر که در مورد دفاع مقدس مطرح است.

رشیدی دانشنامه دفاع مقدس را یکی از منابع پاسخگویی به سوالات مرتبط با دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: در تاریخ دو آسیب تحریف و فراموشی وجود دارد و اگر امروز ما خاطرات دفاع مقدس را ننویسیم، به فراموشی سپرده می‌شوند و اشخاصی در مورد دفاع مقدس خواهند نوشت که آن دوران را درک نکرده‌اند و این مسئله یکی از عوامل تحریف واقعیات آن دوران هشت ساله است.

وی نوشتن نقش مربیان نظامی در دوران دفاع مقدس را کاری وسیع و گسترده دانست که نیازمند تشکیل کارگروه‌ها و تیم‌هایی است و بیان کرد: ۳۲۰ مربی آموزشی لرستانی دوران دفاع مقدس دارای کارت مربیگری بوده‌اند و مشخصات آن‌ها ثبت شده است و ممکن است تعداد این مربیان بیشتر از این آمار باشد ولی مشخصات آن‌ها در جایی ثبت نشده است و یا کارت مربیگری نداشته‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: این اداره کل برای مراحل نگارش کتاب‌های خاطرات مربیان آموزشی دوران دفاع مقدس، اعم از مصاحبه، پیاده‌سازی، تایپ، ویراستاری و ...، همکاری لازم را با صاحبان خاطرات و نویسندگان خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha