• سه‌شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99082013006
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خبر داد:

پرداخت ۳۰ درصد دستمزد کارگران به کارفرمایان در قبال جذب نیروی کار جدید

پرداخت ۳۰ درصد دستمزد کارگران به کارفرمایان در قبال جذب نیروی کار جدید

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بر اساس طرح «یارانه دستمزد»، به کارفرمایانی که از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند، به میزان ۳۰ درصد یارانه دستمزد تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال برای آنان نیز کاهش یابد.

علی آشتاب ۱۹ آبان‌ماه، با اشاره به اینکه حمایت و صیانت از کارفرمایان و کارگران از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه کار و تولید در شرایط کنونی است، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل اجرایی این بخشنامه، تعداد ۵۳۷ نفر سهم اشتغال کارگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی در استان بوده که تاکنون ۴۴۸ نفر در واحدهای اقتصادی و تعاونی مشغول به کار شده‌اند.

وی تصریح کرد: هدف این طرح، کاهش هزینه‌های به‌کارگیری نیروی جدید برای کارفرما به‌منظور پایداری تولید و اشتغال در راستای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از تولید داخلی و رقابت‌پذیری در بنگاه‌های اقتصادی و ارتقاء سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه تاکنون ۲۳۸ فارغ‌التحصیل دانشگاهی توسط کارفرمایان با استفاده از طرح معافیت بیمه‌ای ماده ۷۱ در استان به‌کارگیری شده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین کارفرمایانی که به‌عنوان واحد پذیرنده، نسبت به جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارای گواهی طی دوره کارورزی را جذب کنند بابت همان کارورزان و در چارچوب آیین‌نامه اجرایی ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه به مدت ۲ سال از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار می‌شوند.

آشتاب در ادامه بر استفاده کارفرمایان از این مشوق‌های بیمه‌ای تأکید کرد و افزود: متقاضیان جویایی کار و کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به سامانه یارانه دستمزد به آدرس https://pyd.mcls.gov.ir ضمن مطالعه دستورالعمل مذکور در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha