• سه‌شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99082013267
  • خبرنگار : 30077

شناسایی ۲۵۰ مورد جدید کرونا در استان سمنان/ تداوم سیر صعودی و شرایط بحرانی در استان

شناسایی ۲۵۰ مورد جدید کرونا در استان سمنان/ تداوم سیر صعودی و شرایط بحرانی در استان

ایسنا/سمنان سیر صعودی و شرایط بحرانی کرونا با شناسایی ۲۵۰ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان سمنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت و گو با ایسنا از شناسایی ۹۱ مورد جدید کرونا در ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

نوید دانایی گفت: همچنان روند ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا ویروس در کشور و مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ۶ شهرستان تحت پوشش این دانشگاه رو به افزایش است و شاهد سیر صعودی مبتلایان هستیم.

وی افزود: در ۴۸ ساعت گذشته نتیجه آزمایش ۹۱ مورد جدید نیز مثبت اعلام شد و با شناسایی بیماران جدید کرونایی، شمار مبتلایان به این بیماری به عدد سه هزار و ۱۳۳ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه شرایط استان همچنان بحرانی است، و با تأکید و خواهش مجدد بر رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی گفت: صرف اعلام پروتکل های بهداشتی کافی نیست، از عموم مردم و خصوصاً اصناف محترم میخواهیم به طور ویژه و جدی پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی ابلغی از سوی ستاد ملی و استانی کرونا را رعایت کنند.

دانایی ادامه داد: در صورت بروز هرگونه علایم بیماری، از طریق مراکز منتخب ۱۶ ساعته غربالگری کووید-۱۹ پیگیری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در گفت و با ایسنا از شناسایی ۱۵۹ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و گفت: مجموع مبتلایان قطعی در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه به سه هزار و ۴۳۵ نفر رسید.

دکتر چمن گفت: از مردم می‌خواهیم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در کنترل مدیریت این بیماری مشارکت داشته باشند، از دورهمی‌ها و برگزاری مراسم‌ها مردم دوری کنند و هرگونه تجمع ممنوع است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: مردم هر گونه علائم سرماخوردگی را به عنوان کرونا در نظر بگیرند و دو هفته خود را قرنطینه کنند، وضع استان سمنان خوب نیست و در صورت کامل شدن ظرفیت بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود،  از ظرفیت بیمارستان بهار شاهرود نیز استفاده می شود.

به گفته دکتر چمن، ۲۷۰ نفر در حال حاضر در بیمارستان امام حسین (ع) بستری هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha