• سه‌شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99082013498
  • منبع : نمایندگی خوزستان

انتخاب ۳۰ مقاله برتر همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی خوزستان

انتخاب ۳۰ مقاله برتر همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی خوزستان

ایسنا/خوزستان دبیر اجرایی همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: پس از اعلام فراخوان این همایش و ارسال مقالات به دبیرخانه آن سرانجام از میان ۸۲ مقاله ۳۰ مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

منصور کوهی‌رستمی با اشاره به برگزاری همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان اظهار کرد: این همایش با هدف شناسایی و پیشنهاد و ارایه راهکارهایی برای کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی به صورت ملی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان کرد: مقالات در سه‌ سطح شفاهی ۱۰ مقاله، چاپ مجموعه مقالات سه عنوان و پوستر ۱۵ عنوان ارایه می‌شوند.

کوهی‌رستمی با اشاره به تغییر زمان برگزاری همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی از فروردین به آذر ۹۹ خاطرنشان‌کرد: نخستین فراخوان این همایش شهریور سال گذشته اعلام شد و قرار بود مقالات تا ۱۵ اسفند پارسال به دست ما برسد و همایش فروردین ۹۹ برگزار شود.

به گزارش ایسنا، برپایه اعلام اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان وی ادامه داد: اما به علت شیوع بیماری کرونا زمان برگزاری همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی تغییر کرد و به همین دلیل فرصت ارایه مقالات تا ۱۵ مهر ۹۹ تمدید شد.

دبیر اجرایی همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی خوزستان درباره زمان جدید برگزاری این همایش توضیح داد: همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی ۲۵ و ۲۶ آذر ۹۹ همزمان با هفته پژوهش و به دلیل شیوع کرونا و وضعیت قرمز استان به صورت برخط و مجازی برگزار می‌شود.

کوهی‌رستمی بیان کرد: این همایش با همکاری انجمن ارتقای علمی کتابخانه‌های عمومی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان  برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به گسترش علم و دانش و فناوری و ظهور شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نقش کتابخانه‌ها در دنیا تغییر کرده است و کتابخانه‌ها دیگر تنها یک مکان صرف برای مطالعه و یا امانت گرفتن کتاب محسوب نمی‌شوند بلکه به عنوان بستری برای انواع خدمات در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی تعریف می‌شوند.

عضو هیات مدیره انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران یادآوری کرد: نگاه تک‌بعدی به کتابخانه‌های عمومی مدت‌ها است که در دنیا منسوخ شده و در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان کارکردهای جدیدی برای کتابخانه‌ها تعریف و تعیین شده است.

کوهی‌رستمی گفت: ما به دنبال تغییر نگاه و رویکرد به کتابخانه‌های عمومی هستیم و نیاز داریم که کارکردهای اجتماعی جدیدی برای کتابخانه‌های عمومی تعریف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha