• سه‌شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99082013614
  • خبرنگار : 30054

الموت، گنجی نهفته در قزوین

الموت، گنجی نهفته در قزوین
روستای گازرخان

الموت نام منطقه و جاده‌ای است که در قسمت شمالی قزوین و در قسمت جنوبی استان‌های مازندران و گیلان است،  بعد از باراجین و بام قزوین شروع شده و به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود که هر دو قسمت جزو مناطق کوهستانی به شمار می‌آیند. توصیه می کنیم که در کلیه سفرها به نکات کمیته بهداشت و وزارت بهداشت توجه شود و حتما بعد از دوران کرونا سفر کنید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام جاده، سفر از جاده کوهستانی آنقدر هیجان انگیز است که با جاده پر پیچ و خم چالوس رقابت می‌کند. الموت تنها به رانندگی در جاده خلاصه نمی‌شود. در طول مسیر جاذبه‌های دیدنی تاریخی و طبیعی شما را وادار به توقف در طول مسیر می‌کنند.

دیدنی‌های مسیر جاده الموت

الموت شرقی اتصال دهنده قزوین به تنکابن مازندران است که به جاده سه هزار و دو هزار می‌رسد. الموت غربی نیز قزوین را به مازندران و استان گیلان پیوند می‌دهد. اما حتما که نباید به شمال رفت! در همین الموت می‌توان از قلعه الموت، آبشار ورچر، دریاچه اوان، دژ لمبسر و ...  دیدن کرد.

روستاهای کوهستانی رشتقون، دیکین، معلم کلایه، گازرخان، رازمیان، هیر و ... در مسیر جاده الموت هستند که هر کدام دیدنی‌های خود را دارند. قطعا با رفتن به الموت و دیدن هر یکی از روستاها یا جاذبه‌ها شب مانی دلچسب است.

در سفر به الموت که فقط نباید جاهای دیدنی را دید!

محال است در طول جاده الموت، چه شرقی چه غربی، درختان سبز و پر بار توجه شما را به خود جلب نکنند. در سفر به الموت، محصولات باغات و زمین‌های کشاورزی را نیز امتحان کنید.

از خوشمزگی و کیفیت آن هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. گیلاس، فندق، گردو، زالزالک، زغال اخته، زردآلو، انگور، سیب، گلابی و بادام از خوردنی‌های منطقه کوهستانی الموت به شمار می‌روند.

دریاچه اوان

شب مانی در الموت، گنج نهفته قزوین

تجربه شب مانی در اقامتگاه ‌های بوم گردی الموت برای همگان لذت بخش است. محال است کسی در اقامتگاه‌ها و یلاهای الموت بوده باشد اما هیچ عکس و فیلمی از آنجا به یادگار نداشته باشد.

شما هم امتحان کنید لیست اقامتگاه های منطقه الموت و معلم کلایه را دنبال کنید. با اجاره ویلا و سوئیت در الموت  یا شب مانی در الموت، گنج نهفته قزوین را تجربه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha