• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99082114152
  • خبرنگار : 50176

فرماندار خبر داد:

تدوین شیوه‌نامه جدید ممانعت از عروسی و عزا در شهرستان سلسله

تدوین شیوه‌نامه جدید ممانعت از عروسی و عزا در شهرستان سلسله

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری سلسله گفت: محدودیت‌های عمومی مقابله با کرونا به ویژه نسبت به برگزاری مراسم عزا و عروسی در این شهرستان تشدید شده است. ‌

افشین ترکارانی امروز ۲۱ آبان‌ماه، اظهار کرد: شیوه‌نامه جدید ممانعت از برگزاری مراسم عروسی و عزا در شهرستان تدوین و بر اساس آن سختگیری در این خصوص تشدید شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری عروسی به‌صورت خانوادگی، بسیار محدود و تنها با حضور خانواده عروس و داماد مجاز است در غیر این صورت مراسم لغو می‌شود و با بازداشت فوری برگزارکنندگان، علیه آنان اعلام جرم خواهد شد.

سرپرست فرمانداری سلسله خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از گل‌فروشی‌ها حق تزیین ماشین عروس را ندارند و سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها نیز از پیرایش عروس و داماد منع شده‌اند بنابراین تمامی گل‌فروشی‌ها و آرایشگاه‌های زنانه سلسله روز پنجشنبه و جمعه هفته جاری (۲۲ و ۲۳ آبان ماه) مجاز به فعالیت نیستند و در غیر این صورت پروانه فعالیت آن‌ها لغو خواهد شد.

ترکارانی اضافه کرد: حضور گروه‌های موسیقی در عروسی و مداحان در مراسم عزاداری ممنوع است و دهیاران موظف هستند برگزاری مراسم روستایی را از قبل به بخشداران مربوطه اعلام کنند.

وی بیان کرد: جواز دفن در صورتی توسط پزشکی قانونی شهرستان صادر می‌شود که بستگان درجه‌یک متوفی با مراجعه به فرمانداری نسبت به ارائه تعهد کتبی مبنی بر برگزار نشدن مراسم عمومی اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری سلسله ادامه داد: خودروهای شرکت‌کننده در کاروان‌های عروسی و عزا یا پارک شده در حاشیه آرامستان‌های سلسله نیز از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

ترکارانی اظهار کرد: از اقشار مختلف مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده برگزاری هرگونه مراسم، مراتب را به شماره ۰۹۱۶۰۸۶۸۰۲۴ و ۰۹۱۶۸۶۱۲۴۵۷ اعلام کنند تا اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت جامعه انجام و با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha