• پنجشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۹ / ۰۱:۰۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99082214803
  • خبرنگار : 80001

همه فروشنده‌اند!

همه فروشنده‌اند!

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه قیمت مسکن کاهش یافته و انتظار افت بیشتر را در ماه‌های آینده داریم گفت: خرید و فروش انجام می شود و معاملات کاهش نیافته؛ هرچند تعداد فروشندگان بیش از خریداران است.

مصطفی قلی خسروی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهدیم که قیمتهای پیشنهادی ملک بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته و انتظار افت بیشتر دور از ذهن نیست.

وی افزود: فعالان اقتصادی وضعیت بازارها را به خوبی تشخیص می دهند. فردای انتخابات آمریکا یکمرتبه دلار تا ۲۲ هزار تومان کاهش یافت و مسکن نیز با افت مواجه شد. این نشان می دهد که انتظارات تورمی از بین رفته و انشاءالله ثبات به اقتصاد کشور برمی گردد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه چشم انداز بین المللی کشور امیدوارکننده است گفت: اقتصاد کشور ایران محکم است اما در صورت برداشته شدن تحریمها اوضاع بهتر هم خواهد شد. اولین دستاورد چنین شرایطی ثبات نرخ ارز است که می تواند به رونق بازارهای مولد و بخش مسکن منجر شود.

خسروی درباره وضعیت معاملات طی روزهای اخیر گفت: عرضه در بازار زیاد شده و همه فروشنده اند و خریدار کم است اما خرید و فروش در فایلهای به قیمت جریان دارد و حتی در روزهای اخیر افت نکرده است. با این حال کسانی که خانه را به قصد گران شدن نگه داشته اند بدانند که ممکن است نرخها بیشتر از این افت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۲ ۰۶:۱۸

. همه میدونن که دلار وقتی بالا یا پایین میشه قیمت مسکن به آن سرعت واکنش نشان نمیدهد و به اصطلاح چسبناکی دارد

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۲ ۰۶:۲۳

حکمت این گرانی مسکن که مصالح و مهندس اش داخلی است رو ندونستیم و حکمت این پائین امدن قیمت مسکن رو هنوز نمی دونیم! خیلی بی جاست دلار جای تومن رو بگیره و با زندگی روزانه مردم وارد جنگ بشه!

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۲ ۱۰:۳۲

خبر رو که میخونی ی لبخند کوچیک عکس العمل آدمه همیین

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۲ ۱۳:۳۵

و این تازه اولشه

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۲ ۱۶:۲۸

القای نظرات شخصی بعندوان واقعیت بازار بهیجوجه صحیح نیست. کاهش قیمت خانه از ۳ میلیارد به ۲ونهصد در موارد پول لازم بودن در حالیکه قیمت خانه در مدت کوتاه از ۱ونیم به ۳ میلیارد رسیده بهیچوجه کاهش قیمت تلقی نمی شود. ملک همیشه روبه بالا است و فقط گاهی نوسانی کوچک می کند و ودر رکود می رود سپس دوباره روبه بالا می رود.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۳ ۱۲:۱۳

اگه تو این مملکت چیزی به معنای واقعی ارزون شد، شما درست می گویید. مشکل اینه که افزایش افسار گسیخته را نمی بینید و کاهش کم و موقتی هیجانی به چشمتون میاد.