• پنجشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99082215134
  • خبرنگار : 71402

ترکیه بار دیگر بررسی مشترک اس-۴۰۰ با آمریکا را خواستار شد

ترکیه بار دیگر بررسی مشترک اس-۴۰۰ با آمریکا را خواستار شد

وزیر دفاع ترکیه امروز (پنجشنبه) گفت، آنکارا آمادگی دارد تا نگرانی های آمریکا درباره سازگاری فنی سامانه های دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه و اف-۳۵های ساخت آمریکا را بررسی کند. او بار دیگر پیشنهاد آنکارا برای همکاری مشترک با واشنگتن روی این مساله را تکرار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت: ما آمادگی داریم تا درباره نگرانی های آمریکا درباره سازگاری اس-۴۰۰ها و اف-۳۵ها بررسی انجام دهیم. امنیت فناوری اف-۳۵ برای ترکیه اهمیت دارد، همانطور که برای ایالات متحده مهم است. پیشنهاد تشکیل یک کارگروه مشترک همچنان روی میز است.

وزیر دفاع ترکیه گفت، آنکارا به آماده سازی و آزمایش های سامانه های اس-۴۰۰ ادامه می دهد. به گفته او، از این سامانه های ساخت روسیه به همان شکلی استفاده می شود که دیگر کشورهای عضو ائتلاف ناتو استفاده می کنند.

آمریکا مدت هاست به خرید سامانه های اس-۴۰۰ ترکیه از روسیه اعتراض کرده است. ترکیه اما این اعتراض ها را وارد نمی داند. انتظار می رود با روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا، برخورد آن با ترکیه جدی تر شود و حتی بحث تحریم هم وجود دارد.

وی همچنین تاکید کرد: به مبارزه با تلاشهای آنهایی که می‌خواهند ترکیه را در آبهای سرزمینی در اژه و خلیج آنتالیا در مدیترانه شرقی محصور کنند، قاطعانه ادامه خواهیم داد.

آکار طی سخنانی با تاکید براینکه،  به مبارزه با تلاشهای آنهایی که می‌خواهند ترکیه را در آبهای سرزمینی در اژه و خلیج آنتالیا در مدیترانه شرقی حبس کنند، قاطعانه ادامه خواهیم داد، اظهار داشت،  چشم‌داشتی به حقوق دیگران نداریم و از حق خود نیز نمی‌گذریم. کشته و مجروح می‌شویم اما اجازه نمی‌دهیم که ما را در مقابل عمل انجام‌شده قرار دهند.

خلوصی آکار در رابطه با کنترل آتش‌بس در قره‌باغ گفت، ترکیه در نیروهای مشترک حافظ صلح برای نظارت بر اجرای توافق آتش‌بس در قره‌باغ حضور خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha