• جمعه / ۲۳ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99082315323
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

آزادراه تبریز- سهند از توسعه حاشیه نشینی تبریز جلوگیری خواهد کرد

آزادراه تبریز- سهند از توسعه حاشیه نشینی تبریز جلوگیری خواهد کرد

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به این که آزادراه تبریز- سهند تاثیر منطقه‌ای خواهد داشت، گفت: این آزادراه، با برنامه ریزی‌های مناسب، از توسعه بی‌رویه حاشیه نشینی تبریز جلوگیری می‌کند.

حبیب اله طاهرخانی در بازدید از آزاد راه تبریز–سهند، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، تسهیل دسترسی شهرهای جدید به شهر مادر بوده و آزادراه تبریز-سهند نیز در این راستا در دو سال اخیر و در دولت دوازدهم فعالیت ویژه‌ای داشته است.

وی، افزایش ظرفیت مسکونی شهر جدید سهند را از دیگر مزیت‌های این آزاد راه برشمرد و گفت: افتتاح این آزاد راه، توسعه ساخت و ساز را در شهر سهند موجب شده و به تعادل بخشی بازار مسکن به‌ویژه در کلانشهر تبریز کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: این آزاد راه، علاوه بر شهرستان اسکو، در حوزه توسعه گردشگری نیز روستای تاریخی کندوان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

طاهرخانی در ادامه گفت: آزادراه تبریز - سهند، یکی از پروژه‌های مشارکتی متوقف بود و مشکلاتی چون تامین مالی پروژه و تملک مسیر داشت که با تلاش همکاران در مجموعه شرکت عمران شهر جدید سهند، بعد از تملک و آزادسازی ۹ کیلومتر از اراضی، طی دو سال اخیر، پروژه با حداکثر ظرفیت کار شده و متوقف نشده است.

وی به مشخصات فنی پروژه نیز پرداخت و افزود: یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های خاص پروژه، بحث مسافت بوده که زمان جابجایی مسیر 20 کیلومتری از اتوبان شهید کسایی تا میدان شهید باکری شهر جدید سهند را به 10 دقیقه کاهش خواهد داد.

وی تشریح کرد: آزادراه تبریز-سهند با شش خطه بودن و هفت پل بزرگ در کاهش تصادفات و انرژی نقش بسزایی داشته و بار ترافیکی سایر مسیرهای جایگزین را تقلیل و نقش توسعه‌ای در منطقه ایفا خواهد کرد.

به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدیدسهند، در این بازدید در مورد پروژه‌های پیش روی شرکت عمران بحث و بررسی شده و در خاتمه از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن، مساجد، مدارس، پارک‌ها، کتابخانه مرکزی سردار شهید سلیمانی و آماده سازی محله گلشهر در فاز 4 بازدید به‌عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha