• شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99082416212
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۴ آبان ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۴ آبان ایسنا

محدودیت های جدید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از اول آذرماه/ تکذیب استعفای وزیر بهداشت/ پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای/ واکنش سخنگوب وزارت خارجه به ادعای ترور یک مقام گروه تروریستی القاعده در ایران/ توضیحات دادستان خرم آباد درباره مرگ یک نفر در زندان و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

از اول آذر محدودیت های جدید و بیشتری اعمال می شود

به گزارش ایسنا، اعمال محدودیت های بیشتر به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا از اول آذر ماه در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به لزوم اعمال محدودیت های بیشتر برای مقابله با شیوع این ویروس اظهار کرد: از شنبه هفته آینده یعنی اول آذر طرحی اجرا می‌شود که مربوط به کل کشور است و البته در هر شهر بنا بر اقتضائات آن شهر اجرا می‌شود و کلیت آن تا پایان کرونا ادامه خواهد داشت.

خبر استعفای وزیر بهداشت تکذیب شد

تکذیب خبر استعفای وزیر بهداشت از سوی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری هم دومین خبر پربازدید امروز بود.

علیرضا معزی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏در حالی‌که صبح امروز طرح جامع مدیریت ‎کرونا شامل تدابیر و محدودیت‌ها تا پایان سال، در ستاد ملی به تصویب رسید و قسمت عمده‌ی این طرح نیز در وزارت بهداشت و درمان تهیه شده، صحبت از استعفای وزیر بهداشت و ... چیزی فراتر از اخبار جعلی نیست.»

خبرهای دیگر مربوط به کرونا را در لینک های زیر بخوانید.

توصیه‌های یک عضو کمیسیون بهداشت برای سفر در شرایط کرونایی

همدستی آلودگی هوا و کروناویروس اقدامی شبیه نسل‌کشی را ممکن می‌کند

تعطیلی مراکز استان‌ها مشکلات اصناف را تشدید می‌کند

***

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی  درگذشت حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

در بخشی از پیام مقام معظم رهبری آمده است:  این مجاهد خاموش که خود برادر شهیدی عزیز و داماد شهید عالیقدر آیت‌الله بهشتی بود بنای نخبگی و نخبه‌پروری را بر شالوده‌های محکم ایمان وانقلاب استوار ساخت و سپیدروی و سرافراز به ملاقات خداوند رحیم شتافت. اینجانب با تأسف عمیق به همسر گرامی و صبور و فرزندان عزیز و دیگر منسوبان و بازماندگان ایشان و نیز عموم جامعه‌ی نخبگانی کشور تسلیت عرض میکنم . رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت مینمایم.

درگذشت داماد شهید بهشتی بر اثر کرونا

حجت الاسلام والمسلمین اژه ای، داماد ارشد شهید آیت الله دکتر بهشتی و برادر شهید اکبر اژه ای از شهدای انفجار حزب جمهوری اسلامی، صبح امروز بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفته و به برادر شهیدش پیوست.

رسانه‌ها در دام سناریوپردازی‌های هالیوودی مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیفتند

خبر بعدی،‌ واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به ادعای ترور یک مقام گروه تروریستی القاعده در ایران بود.

سعید خطیب‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برخی گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع اسرائیلی و گزارش اخیر روزنامه نیویورک‌تایمز مبنی بر ادعای ترور یک مقام گروه تروریستی القاعده در ایران، قویا هرگونه حضور اعضای این گروه در ایران را تکذیب و به رسانه‌های آمریکایی توصیه کرد در دام سناریوپردازی‌های هالیوودی مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیفتند.

توضیحات دادستان خرم آباد درباره مرگ یک نفر در زندان

توضیحات دادستان مرکز استان لرستان درباره مرگ یک نفر در زندان خرم آباد هم از پرمخاطب ها بود.

داریوش شاهون‌وند دادستان مرکز استان لرستان، ضمن رد ادعایی مبنی بر فوت یک زندانی در زندان خرم‌آباد به دلیل شکنجه، اظهار داشت: طبق گفته چند تن از زندانیان و ماموران بند، فرهاد وثوقی با دو الی سه نفر در زندان درگیر می‌شود. همچنین در بررسی‌های اولیه پزشکی نشان از مصرف مواد افیونی و موادمخدر نیز وجود دارد که البته این موضوع نیز درحال بررسی است.

احتمال بازگشت سریع و بدون مذاکره آمریکا به برجام

تحلیل یک کارشناس مسایل بین الملل درباره بازگشت آمریکا به برجام هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

رحمان قهرمان‌پور گفت: اگر آمریکا بخواهد سریع از برجام عبور کند، این احتمال وجود دارد که حتی بدون مذاکره به برجام بازگردد؛ اگر این کار را کند یعنی برای برداشتن گام دوم و گام‌های بعدی در سطح منطقه خود را آماده می‌کند.

تاکید گروه ۷۷ به اضافه چین بر لغو فوری تحریم‌های ایران

همچنین در بیانیه چهل و چهارمین اجلاس وزرای خارجه "گروه ۷۷ به اضافه چین" بر برداشته شدن فوری تحریم‌های ضد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

در دولت بایدن سیاست تحریم حداکثری علیه ایران پایان می‌یابد

در آینده ایران توافق و مذاکره با آمریکا وجود ندارد

تاکید ایران بر لزوم حفظ و رعایت استقلال، بی طرفی و حرفه‌ای گرایی آژانس

 دموکرات و جمهوری خواه برای ما تفاوتی ندارد

سیاست‌های بایدن نسبت به ایران با ترامپ تفاوت دارد

راه مقابله با سیاست‌های آمریکایی خدمت به مردم است

آمریکا برای ما آمریکاست مگر این‌که تغییر کنند

***

راهکارهایی برای بازگشت آرامش به بازار بورس/ توصیه‌هایی به سرمایه‌گذاران خُرد

راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رای برگرداندن آرامش به بازار بورس هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به شرایط فعلی بازار بورس گفت که کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر این موضوع است. او همچنین توصیه‌هایی را به سرمایه گذاران خرد بازار سرمایه داشت؛ از جمله این که روند این بازار را در میان مدت و بلندمدت در نظر بگیرند و با استقراض و فروش ملک و زمین وارد بازار سرمایه نشوند.

چالش‌های "محمدبن سلمان" با "جو بایدن "

خبر بعدی، تحلیل یک کارشناس مسائل غرب آسیا  در ارتباط با چالش‌های پیش روی کشورهای عربی در تعامل با دولت جدید آمریکا به ریاست بایدن بود.

حسین آجرلو در این باره گفت: روابط کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات با آمریکا یک رابطه استراتژیک است و اگر اختلاف نظرهای بین دول کشورهای عربی و بایدن وجود داشته باشد این کشورها به سرعت به سمت ترمیم روابط‌شان با دولت جدید مستقر در کاخ سفید حرکت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha