• شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 99082416368
  • منبع : روابط عمومی تئاتر

از رونمایی چند نمایشنامه تا تعویق یک رویداد سینمایی و...

از رونمایی چند نمایشنامه تا تعویق یک رویداد سینمایی و...

رونمایی از چند نمایشنامه،تعویق برگزاری جشنواره مهر سلامت، معرفی مدیر رادیویی جشنواره تئاتر فجر و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

تازه‌ترین مجموعه های تئاتر نشر «نیماژ» متشکل از چند نمایشنامه خارجی و چهار اثر ترجمه شده ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، تازه‌ترین مجموعه‌های تئاتر نشر «نیماژ» متشکل از چند نمایشنامه خارجی و چهار اثر پژوهشی ترجمه شده ساعت 16 روز دوشنبه 26 آبان ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی می‌شوند.

«کاسپار» نوشته پیترهانتکه با ترجمه سودابه فضائلی، «پیرمرد کوتوله مضحک» اثر تادئوش کانتور با ترجمه صدرالدین زاهد، «عچق» به نویسندگی موری شیسکال با ترجمه شهرام زرگر، «حمام» اثر مایاکوفسکی با ترجمه مرضیه موسوی، «آزادی تازه و دو نمایشنامه دیگر» نوشته ویتکیه ویچ با ترجمه علی شمس عنوان نمایشنامه‌هایی هستند که در قالب مجموعه دوم «تئاتر آنسو» پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرند.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در همین روز چهار اثر «هنر راز آلود بازیگر- فرهنگ واژگان انسان شناسی تئاتر» اثر جنیو باربا  و نیکلا ساوارزه با ترجمه علی شمس و هدا عربشاهی، «کمدیا دلارته» نوشته سیرو فرونه و ترجمه دومان ریاضی «اُرگاست در پرسپولیس» نوشته اِی.سی. اچ. اِسمیت با تجرمه ملیحه وفامهر، «تحلیل نمایشنامه – راهنمای موردی درام مدرن غربی» نوشته آر.جی.کاردولو با ترجمه احسان زیورعالم  در قالب پروژه «تئاتر و نظریه» رونمایی می‌شوند.

مجموعه اول تئاتر «آنسو» بهمن ماه سال 1398 با ترجمه چهار نمایشنامه «خانه‌ عروسک ۲» نوشته لوکاس نث با ترجمه افسانه کمالی، «بئاتریچه‌ها»نوشته استفانو بنی با ترجمه هدا عربشاهی، «انقلاب در آمریکای جنوبی» نوشته آگوستو بوآل با ترجمه علی شمس و «تاوان زیستن» نوشته مارتینا مایوک با ترجمه شبنم موتابی در  مجموعه پیشخان نمایشی نشر نیماژ منتشر شده‌اند.

آیین رونمایی از مجموعه‌های تئاتر نشر«نیماژ» ساعت 16 تا 18 روز دوشنبه بیست و ششم آبان ماه  با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی روزهای کرونایی در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود و حضور علاقهمندان در این برنامه آزاد است.

مدیر بخش «رادیوتئاتر» جشنواره‌ تئاتر فجر معرفی شد

امین رهبر به عنوان مدیر بخش «رادیوتئاتر» سی‌ونهمین جشنواره‌ تئاتر فجر معرفی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، حسین مسافرآستانه در حکمی امین رهبر را به عنوان مدیر بخش «رادیوتئاتر» سی‌ونهمین جشنواره‌ تئاتر فجر انتخاب کرد.

متن حکم دبیر سی‌ونهمین جشنواره‌ تئاتر فجر خطاب به امین رهبر چنین است:

«نظر به تجربیات ارزشمند و شایستگی جنابعالی در حوزه نمایش‌های رادیویی؛ شما را به عنوان مدیر بخش «رادیوتئاتر» سی‌ونهمین جشنواره‌ تئاتر فجر منصوب می‌نمایم. امیدوارم با آگاهی، خلاقیت  و توفیقات الهی در انجام امور محوله موفق باشید.»

امین رهبر دارای مدرک کارشناسی‌ارشد نمایش و دکترای فلسفه هنر است. نویسندگی و تهیه‌کنندگی چندین برنامه رادیویی و مدیریت اجرایی بخش «رادیوتئاتر» سی‌وهفتمین و سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از جمله سوابق او به شمار می‌رود. همچنین تقدیر و کسب جوایز متعدد از چندین جشنواره بین‌المللی در کارنامه هنری امین رهبر دیده می‌شود.

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در سال جاری به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود. 

جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» به تعویق افتاد

قائم مقام دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت»، از تعویق این رویداد هنری به دلیل شرایط کشور در مواجه با موج سوم کروناویروس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت»، محمد پسران‌رزاق قائم مقام دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت»، با اشاره به شرایط کشور در رویایی با موج سوم کرونا گفت: به منظور رعایت شیوه‌نامه‎‌های بهداشتی ابلاع شده از سوی ستاد ملی مبازره با کرونا، تاریخ برگزاری جشنواره با تصمیم شورای سیاست‌گذاری این رویداد تغییر کرده است.

وی افزود: پیش از این قرار بود، دومین جشنواره ملی «مهر سلامت»24 تا 27 آبان‌ماه برگزار شود که با توجه به موارد مذکور این رویداد با تعویق در آذرماه برگزار خواهد شد.

پسران‌رزاق با تاکید بر برگزاری آنلاین جشنواره «مهر سلامت»، خاطرنشان کرد: بر اساس آیین‌نامه جشنواره، اختتامیه این رویداد قرار بود به صورت فیزیکی با حضور دکتر سعید نمکی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمع کوچکی از اهالی رسانه و هنرمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود که به دلیل شیوع گسترده کرونا و مشکلات در رفت و آمد برگزیدگان در آیین اختتامیه برگزاری جشنواره تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با هدف ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت از طریق پیوند هنر و عمل خیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دبیری سیدمهدی سیدین نیا با شعار «هر ایرانی یک مهروز سلامت» به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha