• یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99082516550
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

معرفی ۳۴ واحد چاپی متخلف لرستان به مراجع انتظامی و قضایی

معرفی ۳۴ واحد چاپی متخلف لرستان به مراجع انتظامی و قضایی

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: تاکنون ۳۴ واحد چاپی متخلف در خرم‌آباد که بدون مجوز فعالیت کرده و محدودیت‌های کرونایی را نادیده گرفته‌اند به نیروی انتظامی و مراجع قضایی معرفی شدند.

احمد حسین فتایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم تذکرات متعدد و بازرسی‌های مستمر، برخی از واحدهای چاپی در سطح استان بدون در نظر گرفتن محدودیت‌ها و مصوبات اعلام شده توسط ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اقدام به چاپ بنر و آگهی ترحیم مشتمل بر زمان و مکان مراسم خاکسپاری کرده‌اند که در این راستا تاکنون ۳۴ واحد متخلف چاپی در خرم آباد و سایر شهرستان‌های استان به منظور پلمپ و برخورد قانونی با متخلفین به نیروی انتظامی و مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: از این تعداد واحد پلمب شده، ۲۵ واحد و مرکز چاپی مربوط به شهرستان‌های استان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: طی چندماهه اخیر بارها اعلام کرده‌ایم که چاپخانه‌های دارای مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراکز چاپی، حق چاپ بنر و آگهی‌های ترحیم مشتمل بر زمان و مکان را ندارند و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

فتایی تصریح کرد: در صورت تکرار و عدم رعایت محدودیت‌ها و مصوبات کرونایی اعلام شده  به لغو دائمی مجوز این مراکز منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در لرستان ۷۷ چاپخانه دارای مجوز، فعالیت دارند، افزود: این درحالیست که تعداد زیادی واحد در لرستان وجود دارد که چاپخانه نیستند اما با یک دستگاه فتوکپی و پرینتر رنگی اقدام به چاپ می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: در تلاش هستیم مراکزی که مجوز ندارند و در کوچه پس‌کوچه‌های شهرهای استان اقدام به چاپ بنر و آگهی ترحیم مشتمل بر زمان و مکان مراسم خاکسپاری می‌کنند شناسایی و برخورد شود.

وی گفت: چنانچه این مراکز مجوز نداشته باشند پلمب می‌شوند و اگر کارشان غیر از چاپ کردن است باید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان مجوز بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha