• یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99082516930
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استارتاپ‌ها، معمولا حول ایده‌های نوآورانه و خلاقانه بنا می‌شوند

استارتاپ‌ها، معمولا حول ایده‌های نوآورانه و خلاقانه بنا می‌شوند

ایسنا/اردبیل مربی کسب و کار و بنیانگذار شتاب دهنده جاویدان با اشاره به اینکه استارتاپ‌ها، معمولا حول ایده‌های نوآورانه و خلاقانه بنا می‌شوند، گفت: نوآوری کلید موفقیت و پیروزی در استارتاپ‌های جهانی است.

رامین عبدی، مربی کسب و کار و بنیانگذار شتاب دهنده جاویدان 25 آبان‌، در نشست مجازی «آشنایی با کسب و کارهای استارتاپی» که به همت معاونت فرهنگی و با همکاری مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار شد، گفت: دنیای تکنولوژی و استارتاپ هر روز در حال پیشرف و معرفی ایده‌های جدید است. در همه دنیا این اتفاق با سرعت خیلی بالا در حال شکل گیری بوده و در ایران نیز رشد استارتاپ‌ها از این رقابت عقب نیافتاده است.

عبدی ادامه داد: ما به غیر از کشف استعدادهای خودمان باید یکسری ارزش‌ها را هم درون خودمان کشف کنیم به طوری که این استعدادها را بر مبنای این ارزش‌ها اجرا کنیم، چون این دو ویژگی مثل پایه‌های نردبان هستند که اگر به همدیگر متصل باشند میتوانند به شکل صحیح اجرا شوند و اینجاست که ما با مفهوم رسالت فردی در زندگی آشنا می‌شویم و به فهم درستی از رسالت خودمان در زندگی میرسیم.

وی گفت: هر روزه در جامعه ایده‌های جدیدی از طریق استارتاپ‌ها مطرح شده و ایده پرورانده و در نهایت تبدیل به یک بیزینس پردرآمد می‌شود.

مربی کسب و کار و بنیانگذار شتاب دهنده جاویدان اضافه کرد: استارتاپ‌های گسترش پذیرشرکت‌هایی هستند با پایه‌گذاران دارای چشم انداز بزرگ شدن و تبدیل شدن به شرکتی در کلاس جهانی، هدف آن‌ها فقط درآوردن آن اندازه پول برای سیرکردن و گذراندن امور خود و خانواده نیست، فلذا می‌خواهند چیزی بسازند که بسیار ارزشمند و کار آمد در جامعه باشد.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از این کسب و کارهای کوچک که گسترش‌پذیر هستند، افزود: تاکسی‌های اینترنتی یکی از استارتاپ‌های موفق و الهام گرفته شده از ایده خلاقانه Uber (بزرگترین شرکت تاکسی رانی دنیا) است. این شرکت توانست با داشتن یک اپلیکیشن موبایل، افرادی که تمایل دارند تا به عنوان تاکسی فعالیت کنند را جذب کرده و با آن‌ها همکاری داشته باشد و از طرفی با ارائه خدماتی با کیفیت بالا و پشتیبانی قوی به همراه هزینه پایین، مشتریان زیادی را به خود جذب نماید.

عبدی یادآور شد: این شرکت که در سال ۱۳۹۳ توسط شهرام شاهکار، یک دانشجوی مهندسی برق دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان اولین استارت آپ ایرانی در زمینه‌ی حمل و نقل عمومی تاسیس شد.

بنیانگذار شتاب دهنده جاویدان، اظهار کرد: استارتاپ یک رویداد یا همایش، یک وب سایت و یا اپ موبایل نیست؟، بلکه یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر بوجود آمده است.

به گفته این مربی استارتاپ‌ها، معمولا حول ایده‌های نوآورانه و خلاقانه بنا می‌شوند و در واقع فرد یا افرادی خوشفکر، با ایده‌های نو، در جستجوی روش‌هایی برای کسب درآمد از آن ایده و تولید انبوه محصولات یا خدمات مبتنی بر آن ایده هستند که نوآوری در استارتاپ ها، به شکل نوآوری در بازار یا نوآوری در محصولات و خدمات خود را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.