• یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99082517038
  • خبرنگار : 71620

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد .

به گزارش ایسنا روح الله متفکر آزاد در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشوررا به شرح زیر قرائت کرد:

هاجر چنارانی به رئیس جمهور: لزوم پاسخ گویی در خصوص تورم، لزوم رسیدگی به افزایش قیمت اقلام خوراکی در شش ماه اول سال جاری؛ به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم افزایش اعتبار واردات  دارو و واکسن برای بیماریهای واگیردار دام و طیور

ابراهیم رضایی به وزیر امور اقتصاد و دارایی: لزوم پرهیز دولت از نگاه دستوری به بازار سرمایه، تمرکز بر بخش نظارتی بر بازار و برخورد با عوامل فساد

فرهاد بشیری به وزیر نفت: لزوم تسریع در تامین گاز مایع شهروندان فاقد گاز شهری؛ به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم تسریع در پرداخت بیمه بیکاری کارگران بیکار شده ناشی از کرونا، به وزیر امور خارجه: لزوم اقدامات حقوقی برای برخورد با اقدامات خصمانه آمریکا علیه کشور. انجام اقدامات دیپلماتیک در مورد آتش بس بین آذربایجان و ارمنستان

علی خضریان به همراه ۲۲ نماینده دیگر به وزیر نیرو و کشور: رویهمند نبودن طرح حسابرسی محلی

محمدرضا پورابراهیمی به وزیر اطلاعات: لزوم پیگیری جدی در خصوص شناسایی و برخورد با عوامل تولید و نشر اکاذیب و افترا و تهمت به مسئولان کشور در زمان رای اعتماد وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت در فضای مجازی

حسینعلی حاجی دلیگانی به همراه ۷ نماینده دیگر به وزیر کشور: فرصت رسیدگی به سوخت تاکسی های تلفنی. ضرورت احتساب خدمت سربازی در سوابق بیمه ای صندوق بیمه ای عشایری و روستایی کشور.

حبیب الله ده مرده به رئیس جمهور: چرا در مورد گرانی بازار اقدام جدی انجام نمی گیرد؟

عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر تعاون و رئیس جمهور: بازنگری جدی در ارزیابی توان مالی خانوارهای روستایی در افزایش حق بیمه سلامت در سال جاری و ضرورت توجه و حمایت حداکثری از نهادهای فرهنگی در تدوین برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۰. به وزیر آموزش و پرورش و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی: ضرورت توجه ویژه، تدبیر و اقدام برای دانش آموزان فاقد تلفن هوشمند. به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ضرورت توجه به وضعیت مالی روستاییان و رعایت حال آن ها در پرداخت حق بیمه سلامت.

جواد نیک بین به وزرای ورزش و جوانان، بهداشت و درمان و فرهنگ و ارشاد اسلامی: چرا پاداش کشتی گیران مدال آور پس از دو سال با محاسبه سکه دو میلیون تومانی و کسر مالیات از آن پرداخت شده است؟ چرا وزارت بهداشت در زمینه کاهش سقط جنین‌های قانونی و غیرقانونی و نظارت بر مراکز، کلینیک‌ها و پزشکان و ماماهایی که به طور غیرقانونی اقدام به جنایت جمعیتی می‌کنند، برخورد قاطع نمی کند؟ در این وضعیت بحرانی کاهش جمعیت وزارت ارشاد چه اقدامات ایجابی سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبری را در جهت فرزندآوری و مقابله با روند رو به افزایش و هشدار دهنده سقط جنین انجام داده است؟ به وزرای صمت، علوم، ورزش و نفت: لزوم بازنگری در شاخص ارتباط دانشگاه با صنعت با توجه به اهمیت ارتباط و ظرفیت زیاد دانشگاه‌ها. چرا علی رغم گذشت یک سال از پایان مهلت قانونی خصوصی سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس این مهم عملیاتی نشده است؟ رتبه پایین ایران در شاخص ارتباط دانشگاه و صنعت با توجه به تحریم ضروری است. جایگاه ایران با لحاظ این شاخص در بین کشورهای حاضر در چشم انداز ۱۴۰۴ مناسب نیست.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد به رئیس جمهور: لزوم توجه به هزینه‌های درمانی بیماران کرونا در بیمارستان دولتی و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آمپول رمدسیور مختص درمان کرونا

حاجی دلیگانی و ۲۵ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم نظارت بر توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص یافته برای تامین کالای اساسی و ضروری. وزیر راه و شهرسازی: لزوم اجرای احکام انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در مهلت پاسخگویی ۱۰ روزه به دستگاه‌های زیرمجموعه آن وزارتخانه. به وزیر آموزش و پرورش: لزوم رسیدگی به وضعیت حقوقی و معیشتی خدمتگذاران مدارس. به رئیس جمهور: ضرورت اصلاح مصوبه هیات وزیران شهریور سال ۹۹ درباره تغییر ماده ۱۹ آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت تولید مسکن. به وزیر دادگستری درباره لزوم اجرای احکام قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در مهلت پاسخگویی ۱۰ روزه در دستگاه های زیرمجموعه آن وزارتخانه و ارجاع متخلفان به مراجع رسیدگی به تخلفات اداری. به رئیس جمهور: درباره لزوم رسیدگی به افزایش بیش از حد کودهای شیمیایی برای کشاورزان.

روح الله متفکر آزاد به همراه احمد محرم زاده، محمدحسین فرهنگی، محمد باقری و جعفر راستینه به وزیر جهاد کشاورزی: علت عدم تخصیص کافی و کاهش ۹۸ درصدی کود فسفاته تخصیص یافته به کشاورزان استان آذربایجان شرقی.

آصفری به رئیس جمهور: توجه به بازار ارز و کنترل قیمت آن، لزوم توجه به گرانی تمام اقلام و کالاهای ضروری مردم،

حاجی دلیگانی و ۲۰ نفر از نمایندگان مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ضرورت نظارت بر محتوای فرهنگی و آموزشی اینستاگرام و جلوگیری از بی بند و باری و آموزش مواد مخدر از طریق فضای مجازی.


جواد نیک و ۲۹ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: عمل کردن دولت به تعهدات در قبال خدمات شهری حمل و نقل شهری جهت جلوگیری از برداشت از صندوق توسعه ملی. به وزیر صنعت، معدن و تجارت: علت خام فروشی بیتومین در نبود صنایع تبدیلی و واردات محصولات فن آوری شده به کشور با ارز چند برابری. به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر فرهنگ و ارشاد: اینکه چرا قانون بخشودگی مالیاتی شامل کتاب فروشی ها نمی‌شود؟

سید سلمان ذاکر به وزیر فرهنگ و ارشاد: تجدیدنظر درباره ممنوعیت نامگذاری اماکن اقتصادی و هنری به زبان غیرفارسی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha