• دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99082517249
  • خبرنگار : 71132

توضیحات رضا حسینی درباره اعتصاب غذایش:

اگر به خواسته‌های مردم بی‌توجهی شود اعتصاب آب را هم اضافه می‌کنم

اگر به خواسته‌های مردم بی‌توجهی شود اعتصاب آب را هم اضافه می‌کنم

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی که با اعلام اعتصاب غذای خود در اعتراض به عدم حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه‌اش خبرساز شده بود به سوالاتی درباره اعتصاب غذای خود پاسخ داد و گفت که در صورت بی‌توجهی مجدد به خواسته‌های مردم در فاز بعدی اعتصاب آب را نیز به اعتصاب غذایش اضافه می‌کند.

مصطفی رضا حسینی قطب آبادی نماینده شهر بابک در مجلس در  گفت‌وگو با ایسنا درباره این که اعتصاب غذایش چه دردی از مردم دوا می‌کند و چطور می‌تواند مشکل مردم را حل کند گفت: من به عنوان نماینده رسالتم در جهت حقوق از مردم در بعد نظارتی، تذکرات و همراهی با مردم است و باید از حقوق حقه مردم دفاع کنم. من به عنوان بسیجی و برادر شهید و کسی که هفت شهید در خانواده داریم پاسدار خون آنها هم هستم و متاسفانه باید بگویم در این برهه از زمان شاهد کمرنگ‌ شدن ارزش‌ها و کم‌توجهی به آن هستیم؛ از سویی ما دائما با مردم کار داریم؛ مستقیما به میان مردم می‌رویم و مشکلات را به عینه می‌بینیم روستاهایی است که مردم در آن آب شرب ندارند و آب در آنجا جیره‌بندی است آن هم در کشوری که اینقدر منابع داریم اما هنوز مردم ما در مورد اصلی‌ترین موضوع که بحث آب یا راه است مشکل دارند، طبیعی است من به عنوان نماینده که از میان مردم بلند شده‌ام باید به فکر آنها باشم.

وی با بیان این که دولت باید بیشتر به فکر مردم باشد گفت:  من معتقدم به راحتی می‌توانیم مشکلات را برطرف کرد. شاید تحریم‌ها ۱۰ درصد اثرگذار بوده است لذا توجیه تحریم پذیرفتنی نیست. مهم‌ترین موضوع اشتغال است؛ اگر شغل ایجاد شود یک سرپرست خانوار می‌تواند سر کار برود و نیازهای خود را تا حدی تامین کند ولی وقتی شغل ندارد رفع نیازهایش ممکن نیست.

رضا حسینی ایجاد شغل را امری کاملا امکان‌پذیر دانست و گفت: مثلا در حوزه انتخابیه خودم به راحتی از نعمت مس که خداوند در منطقه ما قرار داده می‌توان استفاده کرده و کمتر از یک سال بیکاری را در منطقه ریشه‌کن کرد. ما طرح‌ها و برنامه‌هایی در این زمینه داریم که می‌شود ۳۰۰۰ – ۴۰۰۰ شغل ایجاد کرد که مردم از این فلاکت و بدبختی نجات پیدا کنند؛ متاسفانه یا اراده‌ای وجود ندارد یا دست‌هایی در کار است که مردم ناراضی باشند.

وی گفت: من رسالت و وظیفه خود را انجام می‌دهم و نتیجه‌اش را از خداوند می‌خواهم امیدوارم مسئولین مربوطه وسط میدان بیایند و به مردم کمک کنند. این مردم پایه‌های اصلی  نظام‌ هستند و اگر ما مردم را از دست بدهند چیزی برای نظام و کشور باقی نمی‌ماند. آنچه که من فکر کردم در این برهه باید برای دفاع از ولایت، ارزش‌ها، مردم و دفاع از این‌که مجلس شورای اسلامی در راس امور است انجام بدهم این بود. یک روز جنگ بود و من ۱۲ – ۱۳ ساله بودم که به جنگ رفتم و امروز هم باید به نوعی دیگر مبارزه کرد.

نماینده شهر بابک دلیل انتخاب اعتصاب غذا و این که این شیوه به عنوان راهی برای اعتراض برای جلب توجه مسئولین به این مسائل و مشکلات بوده است؟ گفت: من در شش ماهه گذشته مکررا طرح سوال کردم، مراجعه کردم، نامه نوشتم، تلفن زدم، طرح استیضاح امضاء کردم، با وزرا و معاونین نشستم و آنها وعده دادند و پشت گوش انداختند و مجلس شورای اسلامی را بی‌اهمیت دیدند؛ ما باید راه دیگری را جلو برویم. باید بدانند ما با مردم هستیم همین‌ها که مسئول هستند؛ آنها را همین مردم انتخاب کردند و به واسطه مردم مسئول شدند آیا حالا باید به ولی نعمتانشان پشت کنند؟ این رسالت من است که باید انجام دهم. من رسالتم را انجام دادم و تا آخر اعتصابم را ادامه می‌دهم. اگر به خواست مردم و رفع مشکلات مردم حوزه انتخابیه‌ام توجه نکنند فاز بعدی را اجرایی خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا منظورش از فاز بعدی استعفا دادن از نمایندگی مجلس است گفت: من اهل استعفا نیستم؛ محکم می‌مانم. الان اعتصاب غذا کرده‌ام و اگر خواسته‌های مردم عملی نشود بعد از مدتی اعتصاب آب را هم به آن اضافه می‌کنم به نشانه این‌که وقتی شما (مردم) آب ندارید بخورید ما هم نمی‌خوریم.

رضا حسینی در پاسخ به این سوال که «شش ماهی است که مجلس یازدهم کار خود را آغاز کرده شاید سوال مردم و انتظارشان این باشد از شما اقدام عملی ببینند» گفت: مردم حوزه انتخابیه کرمان و مناطق محروم که از نداشتن آب، برق و گاز رنج می‌برند این ادبیات را خوب متوجه می‌شوند و این برایشان امیدوار کننده است. ممکن است مردمی که در نعمت آب، برق، گاز و هوای خوب زندگی می‌کنند تفسیر دیگری داشته باشند ولی آن خانواده ایثارگرانی که به آنها بی‌محبتی شده خوب درک می‌کنند، مردمی که فضای آموزشی در روستایشان ندارند این را درک می‌کنند و خانواده‌ای که به خاطر نداشتن وسیله نقلیه و راه مناسب زائویشان را نمی‌توانند به بیمارستان برسانند و کودک و مادر در راه تلف می‌شوند این را درک می‌کنند. اینها واقعیت‌های درون جامعه است که روی آن سرپوش گذاشته‌اند و نمی‌خواهند دیده و مطرح شود.

وی افزود: من صدا و نفس گرم آنها هستم درست است شش ماه است مجلس شورای اسلامی شروع به کار کرده من در مجلس هشتم هم نماینده بودم و ۲۶ سال است در این نظام مسئولیت دارم. هر جا بودم همین رفتار انقلابی را داشتم و سوابق‌ام این را نشان می‌دهم؛ هیچ‌گاه از حقوق مردم کوتاه نیامدم و محکم ایستاده‌ام .

نماینده شهر بابک در توضیح دلیل انتخاب مجلس برای اعتصاب غذا و این که تا چه زمانی به این اقدام خود ادامه خواهد داد گفت: مجلس، خانه ملت و محل کار من است بهترین جا همین جاست و امید مردم هم به مجلس شورای اسلامی است. این امر بستگی به تصمیمات مقامات و مسئولین مربوطه دارد. من تا رفع مشکلات مردم حوزه انتخابیه‌ام به اعتصاب غذایی‌ام ادامه می‌دهم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۰۸:۵۱

کرونا میگیری ها جناب نماینده درنیفت به ولله اگر اینکار رو بکنی ملت شرمندت میشن دوما وظیفه نماینده ملت همینه که دغدغدش ملت باشه نه مسوولین

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۰۹:۰۵

اگر 100نماینده این طوری داشتیم گرانی وتورم وبیکاری نداشتیم

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۰۹:۰۷

ببخشید آقای نماینده !! به شما برنخورده ها ، باید بگویم که برو بابا دلت خوشه شش ماهه میگویی و کسی حرفت را گوش نمی دهد !! ...

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۰۹:۰۷

کاردرستی راانجام داده وقتی آقازاده ها خون ملت راتوشیشه کردن بایدیکنفر اینجورجلوشان بایستد.دمش گرم

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۰۹:۰۸

بنظر من این کار شما در شان یک نماینده نیست بهتره به جای این کارهای بیهوده مشکلات مردم راحل کنید مگه دولت ونماینده ها نمی دونن مشکل مرم چیه کجاست

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۰۹:۰۹

لایحه تعارض منافع که از اصلی ترین قوانین ضد فساد در دستگاههای دولتی است در حال خاک خوردن در مجلس است! ایشان پیگیر وظایف خود باشد تا با تصویب چنین قوانینی جلوی رانت و دلالی گرفته شود . نمایندگان بی تجربه ای که فقط کار نمایشی انجام می دهند!!

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۰۹:۰۹

توی این اوضاع و احوال که همه دارن حرف می زنند معلومه که کسی نمی شنود ، این مسخره بازی را جمع کن بابا من بیعتم را از تو برداشتم برو خانه ات

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۰۹:۱۵

دیگه چه کار کنه. زورش به مسئولین نمیرسه... مجبوره با خودش اینجوری کنه

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۰۹:۳۹

صحبتهای این نماینده پاسخی است به گزارش روز گذشته ایسنا!!! ایسنا ؛ لطفا این نظر رو هم منتشر کن

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۰۹:۵۹

این رفتار انقلابی نیست خودنماییست وبردن آبروی منطقه ات ونظامه .

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۰:۴۹

دراین شرایط آیا این آب به آسیاب دشمن ریختن نیست؟

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۴:۴۷

کجا زندگی میکنی شما؟؟؟ آبی نمونده که به آسیابی ریخته بشه برادر یا شاید هم خواهر

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۰:۵۶

بهترین کار برای اعتراض به مشکلات معیشتی مردم استعفا از نمایندگی مجلس است آقای نماینده.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۰:۵۸

دروود بر شرفت ای آزاده با وجدان.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۱:۰۶

بنظرت آب یه روستای 200 الی 1000 نفره مهم تره یا 4الی 5 میلیون بیکار ، یکیش خودم،...

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۱:۳۱

دوستان گرامی عده ای گفته اید خودنمایی، عده ای گفته اید کاردرستی نیست وآب به آسیاب دشمن ریختنِ، شما که درهر مرحله که یک شخصی چه نماینده وچه دیگری کاری درست برای اهداف مَردمش انجام میده، شروع به ناسزا وصدمن یک غاز میزنید! خوب این بنده خدا چیکار کند؟! به خود کمربند انتحاری ببندد و برود مجلس؟! یا مردم را تحریک کند بریزن توخیابان؟!! شمایی که مثلِ.... هرجا ناله و ایراد میگیری، بیا وسط میدان ببینیم چند مرده ای؟!!!! مطمئن هستم که حتی جرأت کمتر از این کاری رو هم که این نماینده انجام داده ندارید!! به والله ندارید! عرضه ندارید! وطن ندارید! فقط حرف می زنید. خدا شاهده من اصلاً ایشون را نمی شناسم.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۲:۴۸

شیردل جان اگر ایشون قصدش نمایش نبود اول ماشینش رو پس میداد بعدشم با چند نفر حقوقدان و اقتصاددان مشورت می‌کرد یاد می گرفت چه قوانینی هست که داره خاک می خوره که میتونه اقتصاد کشور رو راه بندازه

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۱:۳۵

وقتی میگن همه مسولین یک جور نیستن دمت گرم ما با شما هستیم

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۳:۱۳

ایسنا ... متاسفم

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۳:۲۴

اقای نماینده از اهرم قانونگذاری استفاده کن نه اعتصاب اعتصاب برا دیده شدن است ومطرح شدن در رزومه کاری

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۲۰:۰۷

واقعا درست می گویید این شگرد این آقا است.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۳:۳۴

بسوزه پدر تب مشهور شدن که آدمارو به چه کارایی میندازه... تو کارت قانون گذاریه، اگر میتونی قانون بذار که مشکلا حل شه! آب بخوری یا نخوری به حال کسی فرقی نداره

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۴:۳۳

خدا قوت، از این که از سیستم ربوی بانک ها گفتی عالی بود به هدف زدی بهتر است از مشاوره اقتصاد دانان معتقد به اسلام استفاده کنی وتولید را رونق دهی وآیه لیس للانسان الا ما سعی محور باشد نه رانت ‌رشوه ‌اختلاس واحتکاروربا

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۵:۱۰

این دیگه نوبره واقعا؟ مسوولی که دو دوره نماینده بوده حالا برا اشتغال و اب مردم اعتصاب کرده؟!!!!!!تو باید خودت جوابگو باشی نه مطالبه گر!!!!!!!!!!!من که درک نمی کنم نمی دونم چرا هر کی یکی از خانواده ش مجاهدت کرده و جان فدای این خاک کرده چرا باید دیگری بیاد و آن را به رخ بکشه

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۵:۳۹

ایشون خیلی جالب توجه حرف میزنه. میگه اهل استعفا نیستم، یعنی نمیتونم از مبلغ بالای حقوق نمایندگی مجلس دست بکشم. میگه فاز بعدی رو اجرا میکنم، یعنی هم بیکار یه گوشه میشینم یه حقوق مفت و خوب میگیرم، هم تظاهر میکنم به فکر مردم حوزه خودم هستم. چی از این بهتر.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۶:۳۲

شهرت، و ایضآ انقلابیگری تاوان دارد و این آقا پای همه چیز شهرت طلبی ایستاده است، در ضمن شماهم کمکش نکنید.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۶:۳۸

ای وای از آن ساعتی که معلوم شود نیت کار شما خدایی نبوده و غش در آن وجود داشته ؛ من حرف این آقا را باور نمی کنم کار خداپسندانه را سردار سلیمانی بدون هیچ جلب توجهی انجام می داد والسلام

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۲۲:۰۸

و مکرو و مکر اللّه و اللّه خیر الماکرین. امیدوارم عربیشو درست نوشته باشم

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۷ ۰۸:۳۹

دلت خوشه ها

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۷ ۱۶:۱۳

دیگه جرات ندارم املت بخورم. گوجه فرنگی هم برای ما آدم شد. آقا وقتی وزارت اطلاعات جاسوسها را میگیره پس پیدا کردن سلطان گوشتو گوجه فرنگی و مرغ و تخم مرغ سخت نیست