• دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99082617869

مستند "عبدالله" رونمایی شد

سردار بوعلی: مستندسازی زندگی شهدای حرم ضروریست

سردار بوعلی: مستندسازی زندگی شهدای حرم ضروریست

ایسنا/فارس فرمانده سپاه فجر فارس گفت: ثبت و مستندسازی سیره و زندگی شهدای مدافع حرم در قالب تولیدات فرهنگی فاخر و مخاطب پسند نظیر کتاب، فیلم و مستند یکی از رسالت‌های مهم فعالان فرهنگی و هنرمندان انقلابی است.

سردار یدالله بوعلی در حاشیه آئین رونمایی از مستند عبدالله با بیان اینکه شخصیت بزرگوار شهید عبدالله اسکندری بعنوان یکی از مردان مجاهد در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی ماندگار شده است، گفت: سردار شهید عبدالله اسکندری یکی از افتخارات استان فارس است و مستند عبدالله جلوه هایی از نورانیت شخصیت بزرگ شهید اسکندری را به نمایش گذاشته است. 

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه فجر فارس، بوعلی ضمن تجلیل از دست اندرکاران و سازندگان مستند عبدالله، گفت: سردار شهید عبدالله اسکندری یکی از افتخارات استان فارس است و این مستند از جنبه معرفی شخصیت شهید و تاثیرگذاری معنوی بر روی مخاطب موفق عمل کرده است.

فرمانده سپاه فجر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم اهل بیت (ع)، گفت: ثبت و مستندسازی سیره و زندگی شهدای مدافع حرم در قالب تولیدات فرهنگی فاخر و مخاطب پسند نظیر کتاب، فیلم و مستند یکی از رسالت های مهم فعالان فرهنگی و هنرمندان انقلابی است.

سردار بوعلی خاطرنشان کرد: سیره و زندگی شهدای والامقام دفاع مقدس و مدافع حرم الگو و نمونه سَبکِ زندگی ایرانی اسلامی است و این شهدا معیار و شاخص انقلابی گری و ولایتمداری هستند.

مستند تلویزیونی "عبدالله"، روایتی ۱۲۰ دقیقه‌ای از تولد تا شهادت، سردار شهید حاج عبدالله اسکندری، شهید مدافع حرم است.

تولید این مستند به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و ششمین سال شهادت شهید اسکندری، در دستور کار قرار گرفت و به تهیه‌کنندگی عباس روزیطلب و کارگردانی حمید هاشم‌زاده و تصویربرداری این مستند در ایران و سوریه انجام و پس از طی مراحل تدوین، آماده پخش شده است.

سردار شهید، عبدالله اسکندری، از نخستین شهدای مدافع حرم استان فارس است که خرداد سال ۱۳۹۳ و در دفاع از حرم حضرت زینب(س)، به دست تکفیری‌ها، به شهادت رسید.

شهید اسکندری، از سرداران سپاه و سرداران دوران دفاع مقدس بود که مسئولیت‌های مختلفی را طی سال‌های حیاتش عهده دار بود و در آخرین مسئولیت، تصدی بنیاد شهید استان فارس را بر دوش داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha