• دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99082617963
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۶ آبان ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۶ آبان ایسنا

توضیحات رضا حسینی درباره اعتصاب غذایش/ اظهارات سخنگوی قوه قضاییه درباره بازگشت دولت آمریکا به برجام/ نظر سنجی درباره چگونگی برخورد با متمردین از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با ‎کرونا/ دورنمای رابطه ایران و آمریکا پس از ترامپ از زبان میرسلیم و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

اگر به خواسته‌های مردم بی‌توجهی شود اعتصاب آب را هم اضافه می‌کنم

به گزارش ایسنا،‌ توضیحات رضا حسینی نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی درباره اعتصاب غذایش در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

وی که با اعلام اعتصاب غذای خود در اعتراض به عدم حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه‌اش خبرساز شده بود به سوالاتی درباره اعتصاب غذای خود پاسخ داد و گفت که در صورت بی‌توجهی مجدد به خواسته‌های مردم در فاز بعدی اعتصاب آب را نیز به اعتصاب غذایش اضافه می‌کند.

توصیه ایران به عربستان/ پیامی در رابطه با بازگشت آمریکا به برجام دریافت نکرده‌ایم

دومین خبر پربازدید امروز،‌ توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره گمانه زنی هایی مبنی بر احتمال بازگشت دولت آمریکا به برجام بود.

سعید خطیب زاده در پاسخ به این سوال که آیا پیام هایی بین ایران و طرف های اروپایی و یا آمریکایی درباره بازگشت آمریکا به برجام  رد و بدل شده است؟ گفت: ما پیامی از کسی دریافت نکرده ایم. برجام باید در چارچوب خود برجام اجرایی شود. طرف های اروپایی باید به تعهدات خود بازگردند و باید بپذیرند که خسارت عظیمی به ایران از بابت عدم تعهدات آنها وارد شده است و اگر آمریکا نیز می‌خواهد به این مسیر برگردد باید به اجرای تمام و کمال برجام بدون کم و کاست آن بازگردد و این مسیر اجرای برجام است و برجام چیزی نیست که قابل مذاکره مجدد باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با اظهارات اخیر پادشاه عربستان علیه ایران گفت: توصیه ما به حاکمان آل سعود این است که تنها و تنها به ظرفیت های جهان اسلام و منطقه دل ببندند. دست دوستی ایران کماکان برای تمام کشورهای اسلامی دراز است و این بر اساس یک باور است. 

دولت محدودیت‌های ورود و خروج به شهرها را سختگیرانه دنبال کند

تاکید یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت مدیریت ورود و خروج به شهرها هم از خبر های مورد توجه مخاطبان بود.

رضا آریان‌پور با اشاره به اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در دو هفته آینده در کشور جهت قطع زنجیره ابتلا به کرونا گفت: تعطیلی دو هفته‌ای تهران و برخی از استان‌های کشور به معنای مسافرت نیست بلکه مردم باید در خانه مانده تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود.

به جای جریمه، خدمت در بخش بیماران کرونایی؛ بلی/خیر

خبر بعدی،‌ نظرسنجی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره چگونگی برخورد با متمردین از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا بود.

مالک شریعتی نیاسر،‌عضو کمیسیون انرژی مجلس در یک نظر سنجی از مردم در صفحه شخصی خود در توئیتر پیشنهاد کرد متمردین از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا به مدتی کار خدماتی در بخش بیماران کرونایی محکوم شوند.

اینجا همه چیز سیاسی می‌شود، حتی کرونا!

خیلی‌ها معتقدند که ایرانی‌ها سیاسی‌ترین مردم جهان هستند. در واقع اینجا همه چیز سیاسی می‌شود، حتی کرونا!

گزارش ایسنا در این باره نیز از خبرهای پرمخاطب بود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

فرصت‌ها و تهدیدهای کرونا برای کسب وکارهای ایرانی

آماده همکاری در بخش های مختلف تدبیر اخیر رئیس جمهوری هستیم

روابط اقتصادی ایران و اقلیم کردستان در دوره کرونا

موضوع تولید واکسن کرونا را پیگیری می‌کنیم

***

پالس‌های غلط به آمریکا، پیام ملت ایران نیست

اظهارات ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه پالس‌های غلط به آمریکا، پیام ملت ایران نیست، گفت: پیام ملت ایران پیام ضعف نیست، پیام مجاهدت در راه هدف است و ملت ایران با مجاهدت، ایستادگی و مقاومت دشمن را مایوس خواهد کرد.

تعامل با دولت برای تعیین منابع طرح تأمین کالاهای اساسی

تشریح موضوعات مطرح شده در دوازدهمین نشست شورای هماهنگی رؤسای کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه مجلس هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس با تأکید بر ضرورت مثبت شدن تراز عملیاتی بودجه، گفت: تلاش مجلس بر این است تا تراز عملیاتی بودجه را از حالت منفی درآورده و رویکرد تحولی در آن ایجاد کند.

بابک نگاهداری، همچنین با اشاره به دستورکار دیگر این نشست درباره طرح تأمین کالاهای اساسی که از سوی مجلس ارائه شده، اظهار کرد: این طرح با مخالفت هایی از سوی دولت درباره نحوه تأمین منابع مواجه شده و شورای نگهبان نیز نکاتی داشت لذا برای اینکه همراهی از سوی دولت در اجرای این طرح ایجاد شود تدابیری اتخاذ شد تا تعاملی با دولت برای نحوه تأمین منابع اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی صورت گیرد.

دورنمای رابطه ایران و آمریکا پس از ترامپ از زبان میرسلیم

تحلیل سیدمصطفی میرسلیم دورنمای رابطه ایران و آمریکا پس از ترامپ هم از پرمخاطب های بامداد امروز بود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکا باید خسارت‌های مادی و معنوی وارده بر ایران را جبران کند گفت که وقتی راهبرد دولت آمریکا در هفتاد سال گذشته نسبت به ایران تغییری نکرده و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کینه‌توزی هم بر آن افزوده شده نباید توقع داشت راهبرد ایران براثر انتخابات آمریکا، دچار تحول شود.

چگونگی بازگشت آمریکا به برجام

همچنین صباح زنگنه،‌ کارشناس مسایل بین الملل درباره چگونگی بازگشت آمریکا به برجام گفت: همه دستورهای اجرایی که ترامپ امضا و اعمال کرده است، ابتدا باید برداشته شود تا زمینه بازگشت به برجام با حضور آمریکا در جلسات ۱+۵ فراهم شود.

از ارتش اجاره ای قجری تا ارتش نمادین رضاخانی

گزارش ایسنا درباره بیست و ششم آبان ماه سالروز ادغام دیویزیون (لشکر) قزاق، بریگاد (تیپ) مرکزی، ژاندارمری و سایر قوای نظامی پراکنده ایران در یکدیگر و تشکیل ارتشی جدید با ساختاری امروزی تر به دست رضاخان میرپنج هم از خبرهای پربازدید بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha