• دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 99082618154
  • خبرنگار : 71635

آخرین جزئیات محدودیت‌های جدید کرونایی

آخرین جزئیات محدودیت‌های جدید کرونایی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به تشریح آخرین جزئیات محدودیت‌های کرونایی که از اول آذر اجرا می‌شود،پرداخت.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی در حاشیه نشست مشترک قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: ۲۵ مرکز استان حداقل شامل این محدودیت‌ها خواهند شد و کلانشهرها هم جزو آن هستند. همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک مانند مراکز تهیه مایحتاج ضروری مردم، خدمات‌رسانی ضروری، امداد و نجات، فروشگاه های زنجیره‌ای، مراکز درمانی و سلامت از جمله بیمارستان‌ها و مطب‌ها و مراکز تامین زیرساخت آب، برق، گاز و تلفن تعطیل هستند.

وی افزود:‌ در حوزه اداری نیز تا حداکثر یک سوم کارکنان حق حضور دارند که آن هم با هماهنگی با بالاترین مسئول ادارات محدودیت‌ها تعیین می‌شود.

رییسی درباره ترددها تاکید کرد:‌ ترددها نیز در سطح هشدار سه و دو است. سطح سه یعنی منطقه قرمز و سطح دو یعنی نارنجی که در این شهرها پلاک‌های بومی حق ورود به سایر شهرها را ندارند مثلا اگر اتومبیلی پلاک تهران را داشته باشد نمی‌تواند وارد شهر اصفهان شود و در صورت ورود به طور قطع با جرایم سنگینی روبرو می شود. از آن طرف هم پلاک های غیر بومی حق ورود به شهر قرمز را ندارند و در مقابل پلاک اصفهان هم اگر وارد تهران شود با جرایم سنگینی روبرو خواهد شد.

وی افزود: این موضوعات خیلی جدی است و وزیر کشور هم امروز دستور داد و همه نیز اعلام آمادگی کردند، همه دوربین‌ها نصب شده و اکثر جرایم توسط دوربین های کنترلی راه‌ها اعمال خواهد شد.

رییسی ادامه داد: همه مدارس در سطح هشدار سه، دو و یک یعنی شهرهای به ترتیب قرمز، نارنجی و زرد به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و برای دانشگاه‌ها نیز همین محدودیت اعمال می‌شود بنابراین این محدودیت‌ها سطح وسیعی از کشور را در نظر می گیرد. 

وی درباره اعمال محدودیت در مراکز فرهنگی- مذهبی خاطرنشان کرد: مراکز مذهبی و فرهنگی هم تعطیل می شوند و به مدت دو هفته نماز جماعات و نماز جمعه تعطیل خواهد بود و در مراسم‌ فرهنگی نیز همین محدودیت اعمال می شود.

رییسی در پایان گفت:‌ محدودیت دیگر در منطقه قرمز هشدار سطح سه،‌ جلسات اداری است که اگر برگزار شود، حداکثر سقف نفرات حاضر در جلسه باید ۱۵ نفر باشد. بدین معنا که جلسه هیات دولت هم اگر بخواهد برگزار شود چون بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ نفر هستند باید با ۱۵ نفر برگزار شود و بقیه به صورت وبیناری حضور داشته باشند. در سطح هشدار دو و یا شهرهای نارنجی هم حداکثر افرادی که می توانند در جلسه حضور پیدا کنند، ۲۰ نفر و در هشدار شهرهای زرد نیز حضور در جلسه حداکثر با ۳۰ نفر تعیین شده و بیش از آن ممنوع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۹:۰۹

تا وقتی تعطیلی شامل ادارات خصوصی نشود و درب ادارات دولتی و بانک ها باز باشد همین آش هست و همین کاسه

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۹:۲۲

چرا کارمندان دانشگاهها باید حضور داشته باشند در حالیکه هیات علمی هشت ماهه در منزل هستند

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۱۹:۲۸

این همه محدودیت گذاشتید چی شد؟ مطمئنن بازم هیچ اتفاقی نمیافته

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۲۰:۴۱

حالا اگر یک نفر شغلش( دولتی یا غیردولتی) به گونه ای است که باید بطور دوره ای( مثلا روزانه یا هفتگی) بین دواستان ، مثلا از اصفهان به تهران یا بالعکس رفت و آمد کند تکلیف چیست

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۲۰:۵۴

این چه جور تعطیل شدنه که ادرات باز هستند و با یک سوم کارمند باید حضور داشته باشند، اینهایی که گفتید اصلا تعطیلی حساب نمیشه اگه واقعا تعطیلیه ادارات رو تعطیل کنید کاملا نه با یک سوم کارمند حضوری

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۶ ۲۱:۰۰

این یعنی چی دوباره دو هفته دیگر تعطیل شود همه جا؟؟؟ پس درآمد مردم چه میشود؟پس زندگی مردم چه میشود؟فکری بحال درآمد مردم کرده اید؟ مردم چرا از 9 شب رفت و آمد نکنند؟ اگر مریض یا فرد سالمند داشته باشیم چگونه به او سر بزنیم؟ اگر مسافری شب تو یک شهر غریب برسد کجا برود؟فکرش را کرده اید؟ فکر افزایش سرقت ها بخاطر از بین رفتن درآمد مردم را کرده اید؟ فقر فساد و ناامنی می آورد. مردم بازاری و کارگر و کشاورز راننده دستفروش از کجا بیارند بخورند؟ از هفته بعد خروج کشاورز از شهر برای سرزدن به زمین کشاورزی با ماشین شخصی ممنوع است؟چرا؟ سواری شخصی نمیتواند مسافر بین شهری بزند؟چرا؟ کارگران از شهرهای کوچک و حومه ای بخاطر کمبود حمل و نقل عمومی و ممنوعیت رفت و آمد ماشین های شخصی نمیتواند کار کند چرا؟ بیشتر بازاریان نمیتواند مغازه باز کند.چرا؟اونم برای چندمین بار در ماههای اخیر؟چرا؟ آقای محترم خیلی از مردم کار بانکی دارند. انتقال پول به دیگران یا اعضای خانواده دارند.کسب و کار دارند.چک دارند.وام ها عقب می افتد.اصلا فکری بحال مردم کرده اید؟ بورس و سهام مردم و پرداخت و دریافت ها در بانکها مشکل میخورد. این همه تعطیلی به چه دلیل؟ اگر 90 درصد مردم ماسک میزنن دیگر مشکل چیست؟ نکنه اصلا ماسک بی تاثیر بوده؟ کرونا به کارمندان بانک و ادارات آسیب نمیزند فقط به مشاغل آزاد آسیب میزند!!!! فکر جیب مردم نون شب مردم مستضعف فکر اجاره خونه و اجاره مغازه ها و کار و کاسبی و تفریح مردم هم بوده اید.