• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99082718489
  • خبرنگار : 71415

جرایم مبتنی بر نفرت در آمریکا طی بیش از یک دهه به بالاترین سطح رسیده است

جرایم مبتنی بر نفرت در آمریکا طی بیش از یک دهه به بالاترین سطح رسیده است

بر اساس یک گزارشی که دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) منشر کرد، جرایم مبتنی بر نفرت در آمریکا طی بیش از یک دهه به بالاترین سطح رسیده در حالی که مقامهای فدرال به ثبت بالاترین تعداد قتلهای با انگیزه نفرت از زمانی که اف.بی.آی شروع به جمع آوری داده‌ها در اوایل دهه ۱۹۹۰ کرد، پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گزارش عنوان کرد، در سال ۲۰۱۹ تعداد ۵۱ مورد قتل بر مبنای نفرت که شامل ۲۲ کشته تیراندازی علیه مکزیکی‌ها در فروشگاه والمارت شهر مرزی ال پاسو در آن سال می‌شود، وجود داشته است. عامل آن تیراندازی به تاریخ اوت ۲۰۱۹ که در عین حال ۲۴ زخمی هم بر جای گذاشت، در حالی که به گفته مقامها تلاش داشت لاتین تبارها را ترسانده و به ترک آمریکا وادار کند، از بابت جرایم ایالتی و فدرال متهم شد.

سال گذشته میلادی ۷۳۱۴ مورد جرم مبتنی بر نفرت وجود داشته که نسبت به تعداد ۷۱۲۰ جرمی که سال قبل از آن ثبت شد افزایش نشان داده و در سطح رقم ۷۷۸۳ جرم مربوط به سال ۲۰۰۸ است. گزارش سالانه اف.بی.آی جرایم مبتنی بر نفرت را جرایمی میداند که بر مبنای مغرض بودن نسبت به نژاد، مذهب یا گرایش جنسی یک شخص در میان دسته بندی‌های دیگر رخ می‌دهند.

بخشی از افزایشی که در سال ۲۰۱۹ ثبت شده ممکن است در نتیجه گزارش دهی بهتر از سوی واحدهای پلیس باشد اما مقامهای ضابط قانون و گروه‌های فعال تردیدی در اینکه جرایم مبتنی بر نفرت رو به افزایش است، ندارند. وزارت دادگستری آمریکا سالهاست که پرونده‌های پیگرد مربوط به جرایم مبتنی بر نفرت را به طور مشخص اولویت داده است.

داده‌ها در عین حال نشان می‌دهند که جرایم مبتنی بر نفرت با محوریت مذهب حدود هفت درصد افزایش داشته و ۹۵۳ گزارش وقوع جرم علیه یهودیان و نهادهای یهودی در سال گذشته میلادی وجود داشته در حالی که این میزان برای سال قبل از آن ۸۳۵ مورد بود. اف.بی.آی گفت، تعداد جرایم مبتنی بر نفرت علیه آمریکایی-آفریقایی‌ها با کمی کاهش از ۱۹۴۳ به ۱۹۳۰ مورد رسیده است.

با این حال این جرایم با انگیزه ضدیت با لاتین تبارها از ۴۸۵ مورد در ۲۰۱۸ به ۵۲۷ مورد در ۲۰۱۹ رسیده است.

با علنی شدن این داده‌ها، گروه‌های فعال شامل لیگ ضدافترازنی از کنگره و آژانسهای ضابط قانون در سراسر آمریکا خواستند جمع آوری داده و گزارش دهی در قبال جرایم مبتنی بر نفرت را بهبود دهند. منتقدان مدتهاست هشدار داده‌اند که این داده‌ها ممکن است ناکامل باشد زیرا بر مبنای گزارش دادن داوطلبانه از سوی آژانسهای پلیس در سراسر کشور بوده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha