• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99082718496
  • خبرنگار : 71234

انتقاد خضریان از تشکیل نشدن جلسات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها

انتقاد خضریان از تشکیل نشدن جلسات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از عملکرد هیات رئیسه به دلیل برگزار نشدن جلسات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها و هیات امنای خانه ملت انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، علی خضریان در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری به استناد به مواد ۲۲ و ۲۱۶ آیین نامه گفت: طبق ماده ۲۲ آیین نامه نظارت بر کلیه امور اداری و مالی استخدامی و سازمانی مجلس برعهده هیات رئیسه است. بیش از یک ماه از انتخاب اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در صحن پارلمان می‌گذرد سوال این است که چرا  تاکنون حتی یک جلسه توسط هیات مرکزی برگزار نشده است؟

وی افزود: تمرکزگرایی و این که همه چیز در ید آدم باشد قرار است تا کجا ادامه پیدا کند؟ این رویکرد این را نشان می‌دهد که چون آن چه هدف ما نبوده و محقق نشده و یا آن هدف نمی‌تواند در هیات نظارت محقق شود، باید اصل جلسات هیات نظارت تشکیل نشود؟ آیا باید این طور با آبروی مجلس در آستانه انتخابات شوراها بازی شود؟

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری اظهار کرد: در صحن مجلس سه نفر به عنوان نماینده در هیات امنای خانه ملت تعیین شد.  آن هم در شرایطی که وضعیت خبرگزاری خانه ملت از نظر افکار عمومی حتی احتیاج به بیان ندارد و تبدیل به یک پایگاه روابط عمومی صرف شده است. در همین وضعیت بعد از گذشت چندین ماه از آغاز مجلس یازدهم جلسات هیات امنای خانه ملت هم تشکیل نشده است و این خبرگزاری به صورت غیر قانونی اداره می شود. آیا وقتی همه چیز بر طبق میل شما نباشد نباید اصلاح شود؟ انگار باید همه چیز براساس میل رئیس مجلس رقم بخورد و اگر این طور نباشد باید مانع اجرای آن شود.

به گزارش ایسنا، امیرحسین قاضی زاده رئیس جلسه با بیان این که این تذکر باید در زمان حضور قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بیان می‌شد گفت: مجلس ۵ عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراها و سه عضو هیات امنای خانه ملت را انتخاب کرده این یعنی  کار مجلس تمام شده و این افراد باید خودشان جلساتشان را تشکیل دهند. البته بنده باز هم پیگیری می‌کنم و ظرف امروز و فردا مسئله حل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha