• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99082718857
  • خبرنگار : 50311

۱۲هزار کیلومترمربع از مساحت کهگیلویه و بویراحمد تحت عنوان پهنه اکتشافی معادن

۱۲هزار کیلومترمربع از مساحت کهگیلویه و بویراحمد تحت عنوان پهنه اکتشافی معادن

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون پنج پهنه اکتشافی به مساحت ۱۲ هزار کیلومتر مربع در استان با اولویت اکتشاف بوکسیت، فسفات و عناصر فلزی و سایر مواد معدنی تعریف شده است، گفت: مطالعات چهار پهنه اکتشافی با مساحت پنج هزار کیلومتر مربع تکمیل و تعیین تکلیف شد.

"دارا فرامرزی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: چهار محدوده امید بخش پهنه های مطالعه شده در سامانه کاداستر ثبت و منتج به صدور سه پروانه اکتشاف شده است.
وی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان امسال سایر مناطق امیدبخش در سامانه کاداستر ثبت شوند و قطعا صدور پروانه اکتشاف و آغاز عملیات‌های اکتشافی، تداوم خواهد داشت.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هفت هزار کیلومتر از پهنه‌ها در اختیار شرکت تولید مواد معدنی ایران است، عنوان کرد: بر اساس برنامه زمانبندی، تا پایان امسال این پهنه نیز تعیین تکلیف می‌شود و امیدواریم منتج به نتایج امید بخش و صدور پروانه و آغاز عملیات اکتشاف تکمیلی شود.
فرامرزی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۷ فقره پروانه بهره برداری معدنی در استان موجود است، ادامه داد: از این تعداد ۴۴ فقره فعال است و عملیات استخراج در آن‌ها انجام می‌گیرد.
وی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون، شش فقره پروانه اکتشاف، دو فقره گواهی کشف، سه فقره پروانه بهره برداری معدن و شانزده فقره مجوز برداشت موقت مواد معدنی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده که همه این فعالیت‌ها نشان از جهش‌های مناسب در بخش معدن دارد.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مساحت استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از پانزده هزار کلیومتر مربع است، اظهار کرد: بر اساس پهنه های تعریف شده، قریب به ۷۵% از مساحت استان تحت عملیات پی جویی و اکتشاف قرار گرفته است.
فرامرزی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه فعلی، توسعه معادن و صنایع معدنی می تواند یکی از جایگزین های مهم برای توسعه اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت و اصلاح اقتصاد تک محصولی باشد و تحقق این مهم، مستلزم توجه بیشتر و جدی تر به بخش اکتشاف معادن است.
وی افزود: معادن موجود استان دارای ظرفیت استخراج سالیانه ۵ میلیون تن و ذخیره قطعی بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون تن هستند و استان به لحاظ ذخیره قطعی شناسایی شده، از استان های برتر کشور است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha