• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99082719125
  • خبرنگار : 71145

پوتین: وضعیت نهایی قره‌باغ هنوز مشخص نیست

پوتین: وضعیت نهایی قره‌باغ هنوز مشخص نیست

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد، وضعیت نهایی قره‌باغ که مورد مناقشه است هنوز مشخص نشده است و این موضوع همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با شبکه روسیه ۲۴ گفت: هنوز مناقشه قره‌باغ به قوت خود باقی است و وضعیت نهایی این منطقه مشخص نشده است و ما بر حفظ وضعیت کنونی توافق کردیم.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این مساله در آینده از سوی رهبران و مشارکت‌کنندگان در این روند مشخص خواهد شد. به نظرم اگر شرایط مناسب برای بازگشت اوضاع به وضعیت عادی فراهم شود و روابط ارمنستان و آذربایجان و نیز روابط بین ساکنان قره‌باغ احیا شود شرایط برای تعیین وضعیت قره‌باغ نیز فراهم خواهد شد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت: برای به رسمیت شناختن یا نشناختن قره باغ به عنوان یک کشور مستقل دارای حق حاکمیت، باید اوضاع را از زوایای مختلف دید چون این یک فاکتور مهم است. با توجه به اقدامات رهبر سابق گرجستان، منظورم حمله به صلح‌بان‌های ما در اوستیای جنوبی، روسیه استقلال اوستیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت شناخت. ما همچنین خواسته مردم کریمه را به رسمیت شناختیم.

پوتین به تنش اخیر اشاره کرد که بیش از ۴۰۰۰ کشته و ده‌ها هزار زخمی برجای گذاشت و افزود، توقف خونریزی‌ها در این منطقه نتیجه اصلی است که تاکنون محقق شده است.

در همین حال، شورای فدراسیون روسیه نیز قطعنامه‌ای را تصویب کرده که به رئیس جمهوری این امکان را می‌دهد نیروهای مسلح این کشور را در قره باغ مستقر کند که از ۱۰ نوامبر آغاز شده است.

در این قطعنامه آمده است: هدف اعطای این اختیار به رئیس جمهوری به منظور اعزام نیروهای مسلح ارتش با تسلیحات لازم و ضروری، ارتش و تجهیزات ویژه به قره باغ که از ۱۰ نوامبر آغاز شده و بیانیه مشترک رئیس جمهوری آذربایجان، نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهوری روسیه، تضمین هماهنگی اجرای توافق توقف خصم و سایر اقدامات تهاجمی از سوی نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و جلوگیری از تلفات بیشتر غیرنظامیان و خسارت به تاسیسات شهری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۸ ۱۶:۵۴

اگر مشخص نیست ارتش شجاع و قهرمان آذربایجان آماده است که به دستور رئیس جمهور مقتدر و دلیر خود تکلیف نهایی قره اباغ را مشخص کنه و در این راه از هیچ کشور بیگانه و مغرضی دستور نخواهد گرفت.