• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۰۱:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99082819169
  • منبع : نمایندگی سمنان

کاهش درآمدهای ثابت و افزایش هزینه شهرداری ها با گسترش همه گیری کووید۱۹

 کاهش درآمدهای ثابت و افزایش هزینه شهرداری ها با گسترش همه گیری کووید۱۹

ایسنا/سمنان هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به تاثیر همه گیری کروناویروس بر عملکرد و درآمدزایی شهرداری ها، گفت: شیوع این بیماری عالمگیر نوظهور منجر به کاهش درآمدهای ثابت و افزایش هزینه ها در شهرداری ها و از جمله شهرداری های این استان شده است.

منوچهر فخری در نشست ساماندهی مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان با اشاره به مشکلات مالی و اعتباری در شهرداری ها اظهار کرد: متاسفانه در اثر مشکلات ناشی از شیوع کروناویروس، شهرداری ها با مشکل کمبود منابع، کاهش درآمدهای ثابت و افزایش هزینه ها و متعاقب آن با کمبود نیروی انسانی برای ارائه خدمات به شهروندان مواجه هستند.

وی بر لزوم همکاری بیشتر مسکن و شهرسازی و دیگر دستگاه ها با شهرداری ها تاکید و خاطرنشان کرد: پرداخت به موقع و منظم اعتبار و حقوق های معوق از محل واگذاری ۱۰ درصد زمین توسط راه و شهرسازی، می تواند تاثیر شایانی در تقویت مباحث مالی شهرداری ها و بهبود خدمات شهری و در نهایت افزایش رضایتمندی عمومی شهروندان داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بر ضرورت تقویت بیشتر تعامل فیمابین راه و شهرسازی و شهرداری های استان تاکید کرد و گفت: نیاز است تا تعامل و ارتباطات بیشتر بین راه و شهرسازی و شهرداری ها تقویت و راه و شهرسازی نسبت به تحقق این مهم اهتمام جدی داشته باشد.

 فخری با بیان اینکه اختلافات بین شهرداری ها و راه و شهرسازی استان باید هرچه سریعتر برطرف شود، افزود:شهرداری ها به دنبال دریافت حقوق و مطالبات به حق خود هستند که نیاز است تا راه و شهرسازی ضمن تقویت تعاملات فی مابین، نسبت به پرداخت مطالبات و حقوق معوق شهرداری ها اقدام کند.
وی ادامه داد: شهرداری ها وظایف گسترده ای در خصوص مدیریت امور شهری برعهده دارند و یقینا پرداخت مطالبات و حقوق معوقه و تقویت بحث مالی و درآمدی شهرداری ها، باعث ارتقاء شاخص های خدمات شهری خواهد شد.
فخری با اشاره به اینکه امروز به واسطه شیوع کرونا، شهرداری ها با مشکلات زیا ی روبرو هستند اضافه کرد: پرداخت به موقع و منظم اعتبارات و حقوق های معوق از محل واگذاری ۱۰ درصد زمین و اراضی شهری، می تواند به تقویت منابع مالی در شهرداری ها و بهبود خدمات شهری کمک کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان همچنین بر لزوم تسریع در رفع موانع موجود بر سر راه اجرای کمربند سبز، فضاسازی و زیباسازی بلوار سمنان به سرخه و مسیر سمنان به مهدیشهر و شهمیرزاد تاکید و تصریح کرد: انتظار می رود که اداره کل راه و شهرسازی در این حوزه نیز ورود کرده و یار و همراه شهرداری ها باشد.

وی با بیان اینکه عدم عمل به تعهدات از سوی راه و شهرسازی در بحث واگذاری زمین و پرداخت حقوق مرتبط با آن به شهرداری ها، قابل قبول نیست گفت: راه و شهرسازی باید توجه جدی و ویژه تری به این مهم داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha