• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99082819280
  • خبرنگار : 71516

در میان مخالفت های داخلی

تشکیلات خودگردان فلسطین هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را از سرمی گیرد

تشکیلات خودگردان فلسطین هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را از سرمی گیرد

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، تصمیم گرفته هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را ازسربگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه عربی۲۱، حسین الشیخ، رئیس هیئت امور مدنی درتشکیلات خودگردان فلسطین گفت: تشکیلات خودگردان تصمیم گرفته روابط با اسرائیل را به روال ماقبل ۱۹ مه برگرداند. این اقدام بعد از آن صورت می‌گیرد که اسرائیل تعهد داد به توافق‌های امضا شده پایبند است.

وی گفت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس‌های بین المللی در این رابطه برقرار کرد و بعد از آن تصمیم گرفتیم همکاری با اسرائیل را ازسربگیریم.

مه گذشته محمد اشتیه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وزارتخانه‌ها دستور داد که اقدامات عملی و فوری را برای اجراب توقف هماهنگی امنیتی اتخاذ کنند.

همزمان روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیام واضحی را برای فلسطینی‌ها فرستاده تا هماهنگی امنیتی را که از مه به حالت تعلیق درآمده، ازسربگیرند.

این روزنامه به نقل از مسئولان اسرائیلی نوشت: از چند هفته پیش درحال تلاش برای حل این مسئله بودیم. گانتس در جریان دیدار با سفرای کشورهای اتحادیه اروپا پیام واضحی را برای فلسطینی‌ها درباره ازسرگیری هماهنگی فرستاد.

این روزنامه نوشت: مسئولان اسرائیلی از اعلام اخیر تشکیلات خودگردان فلسطین درباره ازسرگیری هماهنگی استقبال و تأکید کردند که مسئولان دو طرف به زودی دیداری خواهند داشت.

محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین اعلام کرد سندی را از رژیم صهیونیستی دریافت کرده که در آن متعهد شده به توافق‌های امضا شده پایبند خواهد ماند. وی اشاره کرد که تماس‌های میان دو طرف ازسرگرفته شده است.

این تصمیم با مخالفت های داخلی گروه های فلسطینی روبرو شد .

داوود شهاب، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تصمیم تشکیلات خودگردان گفت: این عقب‌نشینی سیاسی خطرناک و خروج از اجماع ملی و کودتا علیه نتایج نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی است.

حماس نیز به شدت تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای ازسرگیری روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: تشکیلات خودگردان تمام ارزش‌ها و اصول ملی و نتایج نشست تاریخی دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی را زیرپا گذاشت. این تصمیم ضربه خنجری به تلاش‌های ملی برای شراکت و استراتژی مبارزه برای مقابله با اشغالگران و الحاق و معامله قرن است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha