• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99082819596
  • خبرنگار : 71620

راستینه: نفوذ منطقه ای با دیپلماسی فعال اقتصادی مغتنم شمرده شود

راستینه: نفوذ منطقه ای با دیپلماسی فعال اقتصادی مغتنم شمرده شود

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد اختلاف نظرهای میان دولت و مجلس گفت: گناه فتنه گران ۸۸ این بود که شبهه ذهنی خود را به عنوان یک خدشه به نظام اسلامی مطرح کردند. اختلاف نظرهای مجلس و دولت نباید سدی برای حرکت جامعه باشد.

به گزارش ایسنا، احمد راستینه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: امام به ما یاد داد که همه مصیبت ها زیر سر آمریکا است و آمریکا شیطان بزرگ است. مهمترین فرصت ها برای جهش پیشرفت، در رهبری حکیمانه امام خامنه ای نهفته است که کشتی نظام را از طوفانهای سخت به سلامت عبور داده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس تاکید کرد: جهش بزرگ پیشرفت در فهم این فرصت تاریخی است که باورهای دینی مردم ما و اعتقاد آنها به آرمانهای عدالت خواهی تاکنون زمینه ساز امدادهای الهی در دشواریهای بزرگ بوده و خواهد بود. جهش پیشرفت در صحن نفوذ منطقه ای کشور است که ثمره تلاش مدافعان حرم است. این فرصتها باید با دیپلماسی فعال اقتصادی مغتنم شمرده شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد مجلس یازدهم گفت: این مجلس باید اندیشههای راهبردی امامین انقلاب را برگرفته و از کلام حیات بخش قرآنی استفاده کند تا بتواند قانون و برنامه بنویسد؛ مثلا طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که به همت نمایندگان این مجلس در مسیر تصویب قرار گرفت یکی از این اقدامات بود.

راستینه در مورد اختلاف نظرهای دولت و مجلس گفت: نباید اجازه دهیم که این اختلافات به چالشی برای حرکت جامعه تبدیل شود یا این که موجبات گناه کبیره ای مانند گناه فتنه گران ۸۸ را ایجاد کند. گناه فتنه گران ۸۸ در حالت خوشبینانه این بود که شبهه ای که در ذهن داشتند را بزرگ کردند و آن را به صورت یک خدشه و یا چالش برای نظام اسلامی مطرح کردند. چنین گناهی قابل اغماض نیست.

وی در پایان نطق خود گفت: مجلس باید نرم افزار حرکت کشور را به وجود آورد. این نرم افزار باید گفتمان اصلی انقلاب یعنی پیشرفت و عدالت توامان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha