• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 99082819604
  • خبرنگار : 71219

شورای خانه سینما برای بحران کرونا در پشت صحنه فیلم ها به کجا رسید؟

شورای خانه سینما برای بحران کرونا در پشت صحنه فیلم ها به کجا رسید؟

هیات مدیره خانه سینما چند هفته قبل با توجه به شرایط بحرانی کرونا در پروژه‌های فیلمسازی از تشکیل یک شورا برای مقابله با بیماری در میان عوامل فیلمسازی خبر داد اما حالا با گذشت چند هفته خبر رسمی از این شورا و اعضای آن منتشر نشده است.

به گزارش ایسنا، در بیانیه هیات مدیره خانه سینما که  14 آبان منتشر شد،آمده بود: « دامنه شیوع ویروس کرونا به صحنه های فیلمبرداری رسیده است. عوامل انسانی انواع تولیدات صنعت تصویر کشور اعم از داستانی، مستند و انیمیشن در تولید آثار سینمایی، سریال، فیلم کوتاه و غیره در خطر هستند. جان تک تک نیروهای فیلمسازی بالاخص اعضای خانه سینما برای ما اهمیت دارد و در مقابل آنان مسئول هستیم. لذا بواسطه همین تعهد دستگاه‌های سیاستگذار، سرمایه گذار و تولید کننده انواع صنعت تصویر را در قبال کسانی که در حرفه‌های مختلف فیلمسازی فعال هستند بویژه اعضاء خانه سینما پاسخگو می‌دانیم. 

هیات مدیره خانه سینما توجه به توصیه‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا در کشور و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در کلیه پروژه‌ها را برای حفظ جان تمامی عوامل انسانی الزامی دانسته و در همین راستا و بنا به وظیفه ذاتی خود که حمایت از اعضای جامعه اصناف سینمایی کشور است، تشکیل شورایی از متخصصین و نمایندگان صنوف در زمینه‌های مختلف فیلمسازی را در دستور کار خود قرار داده است. 

این شورا با بررسی شرایط و امکانات لازم و همراهی ستاد مدیریت بیماری کرونا در کشور  اصول و تمهیدات شایسته را برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در میان عوامل فیلمسازی وضع خواهد کرد و خانه سینما مراکز و افراد ذیربط را موظف به اجرای آن و راهکار های تبیین شده می‌داند.

قطعاً حفظ سلامتی اعضای خانه سینما همراه با توجه به مشکلات حرفه‌ای و معیشتی آنان، با دقت و حساسیت لازم مورد نظر خواهد بود.»

اما حالا با گذشت تقریبا دو هفته از این شورا و تشکیل آن خبر رسمی منتشر نشده است و ایسنا پیگیر این موضوع از دست اندرکاران این تشکل صنفی است.

بنا بر این گزارش، ابتلای چند بازیگر به کرونا در یکی دو ماه اخیر حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرد چرا که بیشتر این بازیگرها مشغول کار در یک پروژه سینمایی، شبکه نمایش خانگی یا تلویزیونی بودند. محمدرضا گلزار و نوید محمدزاده دو بازیگر مطرحی بودند که بلافاصله در دو روز متوالی خبر مبتلا شدن آن‌ها منتشر شد. این دو چهره به ترتیب در سریال نمایش خانگی «گیسو» به کارگردانی منوچهر هادی و فیلم سینمایی «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند مشغول بازی بودند.

اما بیشترین حاشیه که به اتفاقی دردناک هم منجر شد، مربوط به خبر مبتلا شدن کریم اکبری مبارکه بود که به همراه لاله اسکندری در سریال جشن سربرون بازی می‌کرد و بر اثر همین بیماری از دنیا رفت. درگذشت این بازیگر قدیمی واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت و از ادامه ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها ابراز نگرانی شد. البته تهیه‌کننده‌های هر کدام از پروژه‌های در حال ساخت بر رعایت پروتکل‌ها تاکید داشتند ولی در عین حال خبرهای مختلفی هم از گوشه وکنار همان پروژه‌ها درباره شلوغی صحنه، حضور افراد غیرمرتبط و رعایت نشدن کامل پروتکل‌ها به گوش می‌رسید که سبب شد فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران خواستار تعطیلی این پروژه‌ها شود.

البته بعد از آن وزیر بهداشت بر ساخت فیلم و سریال با رعایت پروتکل‌ها تاکید کرد و حالا با بحرانی‌تر شدن اوضاع، خانه سینما دست به کار شده است. لازم به یاداوری است که در ماه‌های اول اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران، کارگروهی در همین رابطه در خانه سینما تشکیل شده بود که پس از مدتی منحل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha