• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99082819860
  • خبرنگار : 71592

توافق بحرین و رژیم صهیونیستی روی افتتاح سفارتخانه‌هایشان/تل‌آویو دسامبر سفارتش را افتتاح می‌کند

توافق بحرین و رژیم صهیونیستی روی افتتاح سفارتخانه‌هایشان/تل‌آویو دسامبر سفارتش را افتتاح می‌کند

وزیران خارجه بحرین و رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک در اراضی اشغالی بر تحکیم روابط تاکید کردند. وزیر خارجه بحرین از توافق طرفین برای افتتاح متقابل سفارت‌خانه‌هایشان خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اسکای نیوز، عبد اللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در این نشست خبری مشترک با گابی اشکنازی، همتای صهیونیستی خود گفت، درخواست رسمی افتتاح سفارت بحرین در اراضی اشغالی را مطرح کرده و طرف اسرائیلی نیز درخواست افتتاح سفارت در منامه را به او اطلاع داد که مورد توافق قرار گرفت.

او در این باره ابراز امیدواری کرد که این روند به سرعت پیش برود.

وی با بیان اینکه کشورش به صلح و همزیستی و پذیرش دیگری باور دارد، بر اهمیت نقش آمریکا در برقراری صلح تاکید کرد و از همتای صهیونیستی خود برای سفر به منامه دعوت کرد.

وزیر خارجه بحرین در ادامه سخنانش در این نشست خبری گفت، سفرش به اراضی اشغالی، شروعی استراتژیک برای تقویت همکاری‌ها با تل‌آویو است به گونه‌ای که منافع مشترک را محقق می‌کند و کمک خواهد کرد، طرح‌های همکاری متعددی میان دو طرف کلید بخورد.

وی افزود، خاورمیانه در طول دهه‌های گذشته صحنه درگیری‌ها و بی‌ثباتی بوده و زمانش رسیده که برای دستیابی به راه حلی جامع که رشد و شکوفایی را برای همه به ارمغان بیاورد، سیاست دیگری در پیش گرفته شود.

وزیر خارجه بحرین سفر انور ساداد به سرزمین‌های اشغالی را به منظور دستیابی به توافق صلح یادآور شد و ادامه داد: من از کشوری به اینجا آمدم که به صلح باور دارد و ملتش به همزیستی و احترام متقابل و قبول دیگری اعتقاد دارند این اصول همیشه جامعه ما را متمایز کرده و ملک حمد و ملت بحرین خواهان صلح برای همه هستند.

اشکنازی نخستین سفر هیئت دولتی بحرین به تل آویو را روز تاریخی در خاورمیانه توصیف کرد و گفت، رژیم صهیونیستی به اجرای تمامی بندهای توافقنامه صلح با منامه پایبند است و از ابتدای دسامبر مردم بحرین می توانند بدون روادید به اراضی اشغالی سفر کنند و پروازها آغاز خواهد شد.

وی گفت، سراسر منطقه خاورمیانه طی چند ماه گذشته دستخوش تغییرات مثبت شده است و این سفر نمونه ای از صلح است که همه اسرائیلی ها آرزویش را داشته اند.

اشکنازی با بیان اینکه به زودی به منامه سفر می‌کند و مذاکرات ادامه پیدا می‌کند، افزود: پیرامون صلح و شکوفایی چشم انداز و دیدگاه داریم و در هدف متحد هستیم و از قدرت صلح بهره خواهیم برد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم بر تداوم تقویت روابط اقتصادی با بحرین تاکید کرد.

طرفین توافق کردند که اسرائیل سفارتی را برای خود در منامه در ماه آتی افتتاح کند.

هیئت پخش رسمی رژیم صهیونیستی گزارش داد که گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مراسم افتتاح سفارت این رژیم در منامه در چهارم دسامبر آتی حضور خواهد یافت.

صبح امروز یک هیئت دولتی از بحرین به ریاست وزیر خارجه این کشور در نخستین سفر وارد تل‌آویو شد و دو طرف امیدوار هستند همکاری‌های مشترک با برقراری روابط دیپلماتیک گسترش یابد.

بحرین و امارات در ماه سپتامبر توافقنامه صلح را با رژیم صهیونیستی به امضا رساندند. در ماه اکتبر یک هیئت عالی رتبه اسرائیلی و آمریکایی وارد منامه شدند و بحرین و تل‌آویو بیانیه رسمی برقراری روابط دیپلماتیک را امضا کردند. دو طرف همچنین تفاهم نامه‌هایی برای همکاری در زمینه‌های مختلف سیاسی، کشاورزی، بازرگانی و فناوری امضا کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha