• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99082819906
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد:

توزیع تست تشخیص سریع کرونا از هفته آینده در استان‌ها

توزیع تست تشخیص سریع کرونا از هفته آینده در استان‌ها

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه کیت‌های تست سریع تشخیص کرونا از هفته آینده در استان‌ها توزیع می‌شود، گفت: همچنین یک‌سری ممنوعیت و محدودیت در استان از اول آذرماه به مدت دو هفته اجرا می‌شود.

مجید شیرانی ۲۸ آبان‌ماه در جلسه مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش چشمگیر موارد بیماران سرپایی، بستری و موارد فوتی ناشی از کرونا، اظهار کرد: تنها راه غلبه بر این بیماری پیشگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: از روز اول آذرماه یکسری محدودیت و ممنوعیت در شهرهای نارنجی و قرمز اجرا می‌شود، در چهارمحال و بختیاری شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و کیار در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در شهرهای قرمز فعالیت تمام گروه‌های شغلی به‌جز گروه شغلی یک ممنوع است، یادآور شد: همچنین در شهرهای قرمز تنها یک سوم کارکنان در محل کار حضور داشته باشند، خودروهایی غیربومی که وارد شهرهای قرمز شوند یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

شیرانی افزود: در شهرستان‌های نارنجی به‌غیر از گروه شغلی یک و دو فعالیت گروه شغلی سه و چهار مجاز نیست و خودروهای غیربومی وارد این شهرها می‌شوند ۵۰۰ هزارتومان جریمه می‌شوند و ادارات در این شهرستان‌ها با ظرفیت دو سوم فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: همچنین در شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح اجرایی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری ۶۷ درصد افراد در مراسمات شادی و عزا به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: متاسفانه در اجرای مصوبات ستاد کرونا ضعف داشتیم و نتوانستیم در این حیطه موفق باشیم.

شیرانی با اشاره به اینکه کیت‌های تست سریع تشخیص کرونا از هفته آینده در استان‌ها توزیع می‌شود، عنوان کرد: از این پس خدمات در محلات توسط تیم‌های سلامت‌محور انجام و همچنین پیگیری قرنطینه افراد مبتلا جدی‌تر دنبال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه برگزاری مراسمات عروسی و عزا باید ممنوع شود، خاطرنشان کرد: این موضوع باید جدی گرفته شود.

اجرای محدودیت‌های دو هفته‌ای در شهرهای قرمز و نارنجی از اول آذرماه در چهارمحال و بختیاری

سید راشد جزایری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به محدودیت‌های دو هفته‌ای در شهرهای قرمز و نارنجی از اول اذرماه، اظهار کرد: در شهرهای باوضعیت قرمز و نارنجی آموزش حضوری ممنوع است، این محدودیت شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و آموزشگاه‌های خصوصی می‌شود.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها در پنج حوزه در شهرستان‌های قرمز و نارنجی اجرا می‌شود، گفت: ادارات، مراکز تجاری و بازرگانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و ترددها شامل این محدودیت ها است.

جزایری تاکید کرد: اگر اصناف به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها بی‌توجهی کنند، به مدت ۱۵ روز پلمب و شامل جریمه نقدی می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: نماز جمعه، مراسمات مذهبی، مراسم آئینی از اول آذرماه در تمامی شهرستان‌ها تعطیل است.

وی در خصوص ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در شهرهای قرمز و نارنجی، توضیح داد: پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت راه و شهرسازی متولی محدودیت‌ها و ستاد استانی ناظر است.

به گزارش ایسنا، گروه شغلی شامل یک کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات، مراکز زیرساختی و حیاتی، حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون‌شهری، مراکز تامین و توزیع آب، برق و گاز، جایگاه‌های عرضه سوخت، ادارات و مراکز نظامی و انتظامی، پالایشگاه‌ها، حمل و نقل درون‌شهری، خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و پستی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم و مراکز تامین ارزاق عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی بخش خصوصی و دولتی، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، میادین میوه و تره‌بار، مراکز تامین آمبولانس، بخش دارو و موادغذایی، نانوایی و تولید فرآورده‌های نانوایی، مراکز امدادی ، داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی، سبزی‌فروشی، لبنیات‌فروشی، تولید و عرضه موادلبنی، مراکز تهیه غذاهای آماده و بیرون‌بر، رسانه‌های مکتوب و برخط، فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات، فروشگاه لوازم یدکی خودرو، کارگاه‌های صنعتی مانند جوشکاری و مشابه، مراکز نگهداری سالمندان، معلولان، مراکز توانبخشی، شرکت‌های خدمات اینترنتی، پخش دارو و عطاری‌ها، تعمیر انواع خودرو و لوازم خانگی، چاپخانه‌ها، خشکشویی‌ها و آرامستان‌ها است.

فهرست کسب و کارها و گروه شغلی دو  شامل مراکز خرید، پاساژها، مکان‌های فروش غیرموادغذایی، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاههای لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی سه شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری است.

همچنین گروه چهار شامل همایش‌ها، تجمعات و .. است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha