• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99082819943
  • خبرنگار : 71567

دبیر هفتمین همایش ملی انجمن ایرانی ژئومورفولوژی اعلام کرد

افزایش دوره‌های تحصیلات رشته ژئومورفولوژی طی سال‌های اخیر

افزایش دوره‌های تحصیلات رشته ژئومورفولوژی طی سال‌های اخیر

دبیر علمی هفتمین همایش ملی انجمن ایرانی ژئومورفولوژی با تاکید بر اینکه دوره‌های تحصیلات رشته ژئومورفولوژی طی سال‌های اخیر افزایش یافته است، گفت: ضرورت است این رشته در عرصه‌های جهانی معرفی شود.

به گزارش ایسنا، دکتر امیر صفاری اظهار کرد: هفتمین همایش ملی انجمن ایرانی ژئومورفولوژی با همکاری دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه خوارزمی با عنوان "ژئومورفولوژی؛ نگاهی نو" به منظور فراهم کردن زمینه تبادل افکار، انتقال ایده‌ها، نقدها و ایجاد ارتباط ملموس‌تر بین اندیشمندان و صاحبنظران متخصص در این حوزه، در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۹ و به صورت مجازی در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش با توجه به تعدد گرایش‌ها به ویژه گسترش دوره‌های تحصیلات تکمیلی در این رشته تخصصی در سال‌های اخیر، موضوع اشتغال دانش آموختگان و همچنین همگام شدن با مجامع علمی مرتبط در سطح ملی و بین‌المللی اهمیت بسزایی دارد.

دبیر علمی هفتمین همایش ملی انجمن ایرانی ژئومورفولوژی تاکید کرد: در مجموعه نشست‌ها، سخنرانی‌ها، میزگردها و کارگاه‌های متعدد در دوره‌های مختلف برگزاری این همایش در طی ۶ سال گذشته، دو هدف اصلی مد نظر بوده است، اول معرفی رشته ژئومورفولوژی در سطح مجامع علمی و اجرایی کشور به عنوان یک رشته تخصصی و کارآمد و دوم ایجاد ارتباط بین دانش آموختگان و متخصصین این رشته در سطح ملی و بین‌المللی، بدیهی است، دست یابی به این اهداف، همکاری و همفکری تمام دست اندرکاران این رشته را می‌طلبد.

وی گفت: طی چند سال اخیر رشته ژئومورفولوژی با دو چالش اساسی مواجه بوده است؛ یکی ایجاد رشته / گرایش‌های متعدد و دوم محتوای این رشته‌ها بر مبنای سیاست آموزش محوری صرف، بدون در نظر گرفتن موضوع تقاضا محوری در آموزش است که البته چالش اساسی اغلب رشته‌های دانشگاهی است. در این راستا هیات مدیره انجمن طی نشست‌های ماهانه خود موضوع همایش را نگاهی نو در راستای این اهداف تعیین کرده است. جدای از بحث آموزش، آینده نگری رشته ژئومورفولوژی، همگامی با مجامع علمی دانشگاهی در سطح بین‌المللی در ارتباط با انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی موضوع دیگری است که خط مشی این رشته را در آینده تعیین می‌کند. 

دبیر علمی هفتمین همایش ملی انجمن ایرانی ژئومورفولوژی افزود: نگاهی نو به آموزش و پژوهش در ژئومورفولوژی، چالش‌های پیش روی دانش‌آموختگان، پژوهش‌های کاربردی با نگاهی نو به ژئومورفولوژی، نگاهی نو به روش‌ها و تکنیک‌های ژئومورفولوژی، ژئومورفولوژی و تعادل‌بخشی منابع آب، ژئومورفولوژی و تغییرات اقلیمی، برنامه‌ریزی و توسعه پایدار شهری، پدافند غیرعامل و محیط‌های ژئومورفولوژیک، ژئومورفولوژی و الزامات قانونی، ژئومورفولوژی و طبیعت‌گردی و ژئومورفولوژی مهندسی از محورهای همایش فوق تعیین شده است.

صفاری گفت:در مهلت تعیین شده تعداد ۱۲۰ مقاله در راستای محورهای مذکور به دبیرخانه همایش ارسال شده است. برنامه همایش در دو بخش آنلاین شامل سخنرانی‌های کلیدی و میزگرد علمی به صورت نیمه مجازی و بخش آفلاین به صورت ارائه مقالات پذیرفته شده در سایت همایش اجرا خواهد شد. 

انتهای پیام
                                                                             

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha