• جمعه / ۳۰ آبان ۱۳۹۹ / ۰۳:۲۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 99082819952
  • خبرنگار : 71646

ضرورت تسریع در راه‌اندازی شبکه فاضلاب «بهارستان»

ضرورت تسریع در راه‌اندازی شبکه فاضلاب «بهارستان»
عکس تزئینی است.

استشمام بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه بین المللی امام‌ خمینی یکی از معضلات زیست‌محیطی تهران در سال‌های اخیر بوده است. رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان می‌گوید: نقش فاضلاب شهرستان بهارستان در تشدید این بوی نامطبوع از دلایلی است که بر اهمیت رسیدگی به وضعیت فاضلاب این شهرستان می‌افزاید.

علیرضا فاضلی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه یکی از عوامل شناسایی شده در انتشار بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، فاضلاب شهرستان بهارستان است، گفت: نقش فاضلاب شهرستان بهارستان در تشدید بوی نامطبوع این مسیر از دلایلی است که بر اهمیت رسیدگی به وضعیت فاضلاب شهری و تسریع در اجرای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان می‌افزاید.

وی ضمن بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین معضلات زیست محیطی شهرستان بهارستان وضعیت فاضلاب آن است، اظهارکرد: متاسفانه اکنون شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان بهارستان وجود ندارد و عملا فاضلاب این شهرستان با حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در کانال‌ها و آب‌های سطحی رها و در برخی موارد وارد زمین‌های کشاورزی می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در پایان گفت: سال گذشته محل استقرار تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان جانمایی شد و قرار است طی سال جاری یا سال آینده کلنگ احداث آن زده شود اما لازم است در اجرای این پروژه تسریع شود چراکه احداث شبکه فاضلاب این شهرستان ممکن است چندین سال زمان ببرد بنابراین ضروری است که برای افتتاح هرچه زودتر این پروژه تلاش بیشتری شود و در اولویت‌ برنامه‌ها قرار گیرد.

به گزارش ایسنا حدود چهار سال از استشمام بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه بین‌المللی امام خمینی می‌گذرد و اسفند ماه سال ۹۷ عیسی کلانتری - رییس سازمان حفاظت محیط زیست- از گله‌مندی مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری از این موضوع و دستوررهبر انقلاب برای رفع این معضل تا پایان دولت دوازدهم خبر داده بود.

مسوولان طی این سال‌ها حدود ۲۸ کانون آلودگی و تولید بو را شناسایی کرده‌اند که یکی از آن‌ها فاضلاب شهرستان‌های بهارستان و اسلامشهر است. محمد رستگاری - معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران - تیرماه ۹۹ گفته بود که معضل فاضلاب‌های شهرستان‌های بهارستان و اسلامشهر طی ۵۰ سال گذشته ایجاد شده اما با عزمی جدی این معضل تا حداکثر دو سال آینده برطرف خواهد شد.

الهه بیگی - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر- نیز ماه گذشته از احداث و بهره برداری از هفت سیستم تصفیه خانه فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۱۷۲ میلیارد تومان برای رعایت الزامات محیط زیستی، کاهش اثرات آلاینده و جلوگیری از بوی نامطبوع در حوزه این شهرستان خبر داده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha