• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99082819968
  • منبع : نمایندگی کردستان

ورود سامانه بارشی از روز جمعه به کردستان/ اعلام هشدار سطح نارنجی

ورود سامانه بارشی از روز جمعه به کردستان/ اعلام هشدار سطح نارنجی

ایسنا/کردستان کارشناس هواشناسی استان کردستان با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال از صبح روز جمعه اعلام کرد که فعالیت آن به شکل افزایش پوشش ابر، مه، وزش باد، در بعضی ساعات بارش باران، با احتمال رعدوبرق و در ارتفاعات و مناطق شمالی و شرقی استان بارش برف، خواهد بود.

خسرو سیف پناهی شعبانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بررسی و تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی اظهار کرد که خروجی مدل های پیش یابی حاکی از آن است که از امروز چهارشنبه و فردا پنجشنبه جو استان نسبتاً پایدار بوده و به جز پوشش موضعی ابر و گاهی وزش باد پدیده دیگری نداریم.

وی افزود که به دنبال آن از صبح جمعه تا اوایل صبح یکشنبه هفته آینده شاهد نفوذ سامانه فعال بارشی به نیمه غربی کشور خواهیم بود؛ که فعالیت آن به شکل افزایش پوشش ابر، مه، وزش باد، در بعضی ساعات بارش باران، با احتمال رعدوبرق و در ارتفاعات و مناطق شمالی و شرقی استان بارش برف، خواهد بود.
کارشناس هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه انتظار داریم شدت و مقدار بارش ها از جمعه شب تا اوایل صبح یکشنبه برای شهرستانهای سروآباد، کامیاران، مریوان، سنندج، دهگلان، قروه و نیمه جنوبی شهرستانهای بانه، بیجار و دیواندره رخ دهد تصریح کرد: این سامانه بارشی موجب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی در مناطق یاد شده می‌شود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی برای استان کردستان عنوان کرد که از روز جمعه تا یکشنبه تردد در حاشیه رودخانه‌ها خطرناک خواهد بود و مسافران در صورت امکان از سفر بپرهیزند.

سیف پناهی شعبانی با بیان اینکه از لحاظ دمایی نیز از امروز چهارشنبه تا فردا پنجشنبه دما در طول روز 2 تا 3 درجه افزایش خواهد داشت، یادآور شد: از روز جمعه با ورود سامانه بارشی به سطح منطقه شاهد کاهش دمای روزانه هستیم و از صبح فردا دماهای شبانه و اول صبح کاهش داشته که موجب یخبندان، بخصوص در نواحی شمالی و شرقی استان خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha