• پنجشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99082920183
  • خبرنگار : 50295

زمان‌های مناسب برای ورزش را بشناسیم

زمان‌های مناسب برای ورزش را بشناسیم

ایسنا/زنجان کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: دو ساعت بعد از صبحانه زمان مناسبی برای ورزش صبحگاهی است.

سونیا لطف‌الهی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تاثیرات ورزش نکردن، اظهار کرد: افزایش چربی خون، افزایش وزن، کاهش توان سیستم ایمنی بدنی از مشکلاتی است که با بی‌توجهی به ورزش برای افراد به وجود خواهدآمد.

وی افزود: بانوان با انجام روزانه ۳۰ الی ۴۵ دقیقه ورزش در خانه می‌توانند به راحتی از این‌ مشکلاتی که در صورت ورزش نکردن رخ می دهد، جلوگیری کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه افراد برای درجا زدن باید بعد از ۲ دقیقه سرعت خود را افزایش داده و بعد شروع به راه رفتن کنند، تصریح کرد: با توجه بر اینکه در این دوران همه زمان بیشتری را در خانه هستند بانوان با همراه کردن اعضای خانواده با خود می‌توانند با انجام یک سری حرکات ورزشی ساده کششی، طناب زدن، درجا زدن وغیره با اصول درست باعث ایجاد تحرک بدنی شده و به سلامت عمومی خود کمک کنند.

لطف‌الهی ادامه داد: زمان ۳۰ دقیقه برای ورزش روزانه و یک ساعت ۳۰ دقیقه برای ورزش به‌صورت یک روز در میان توصیه می‌شود که افرادی که به ورزش علاقه دارند این زمان را افزایش دهند.

کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان، عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی هورمون‌هایی که باعث افزایش نشاط و شادابی در بدن می‌شوند در عصر هر روز به بیشترین حد خود می‌رسند، ساعت ۴ الی ۱۸:۳۰ یا ۱۹ هر روز بهترین زمان برای ورزش کردن است.

وی خاطرنشان کرد: البته افرادی که تمایل بر ورزش صبح‌گاهی نیز دارند می‌توانند ۲ ساعت بعد از صبحانه به انجام‌ ورزش بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.