• پنجشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99082920354
  • خبرنگار : 71451

آشنایی با دو اثر برگزیده انجمن پیشکسوتان "سپاس"

آشنایی با دو اثر  برگزیده انجمن پیشکسوتان "سپاس"

کتاب «سراب آزادی» در گروه خاطرات و «مجاهدین در بوسنی تروریست یا رزمنده» در گروه ترجمه از انتشارات انجمن پیشکسوتان سپاس در مراسم اختتامیه هجدهمین دوره کتاب دفاع مقدس برگزیده شدند.

به گزارش ایسنا، در مراسم اختتامیه هجدهمین دوره کتاب دفاع مقدس از بین حدود سه هزار اثر، کتاب «سراب آزادی» در گروه خاطرات و  کتاب «مجاهدین در بوسنی تروریست یا رزمنده» در گروه ترجمه از انتشارات انجمن پیشکسوتان سپاس  به عنوان کتب برگزیده انتخاب شد.


«سراب آزادی» مجموعه خاطرات مریم سنجابی یکی از اعضای گروهک منافقین است. وی از اولین ماه های پیروزی انقلاب اسلامی، زمانی که تنها ۱۲سال داشت، با تشویق های برادرش با سازمان مجاهدین خلق آشنا می شود و بسیار زود به هواداری و بعد به عضویت این سازمان در می آید. چند سال بعد وی به همرا برادرش به ترکیه  رفته تا از آنجا وارد تشکیلات منافقین در عراق گردد. ورود سنجابی در سال ۱۳۶۵ به ترکیه آغاز زندگی وی در تشکیلات رجوی است که ۲۵ سال او را از خانواده و حتی برادرش جدا می کند.

وی در طول سال های عضویت در تشکیلات منافقین در بخش های مختلفی از جمله نظامی فعالیت کرده و حتی به عضویت شورای ملی مقاومت در شورای رهبری سازمان نیز در آمد. تنوع بخشهای فعالیت وی در سازمان رجوی به خصوص حضورش در بخش اداری و پرسنلی و پادگان اشرف باعث شد که او اطلاعات و آمار و ارقام دقیق و مستندی در تشکیلات منافقین داشته باشد تا امروز بعد از رهایی از این تشکیلات تصمیم به افشاگری و روشنگری علیه این فرقه تروریستی گرفته است و دانسته ها و مشاهداتش را به خدمت بگیرد. که خواندن این کتاب خالی از لطف نیست.


همچنین کتاب «مجاهدین در بوسنی تروریست  یا رزمنده» کتابی است که به نقش جمهوری اسلامی ایران در جنگ بوسنی می پردازد. چنانچه اگر بوسنی توانست خود را از فروپاشی نجات دهد نه به خاطر حضور چند صد مجاهد بی نظم عرب در جبهه ها بود؛ بلکه به خاطر اراده قوی مردم و رزمندگان مسلمان خود بود که با تمام توان جلوی متجاوزین ایستادگی کردند و البته پشتیبانی برخی کشورهای اسلامی و در راس آنها جمهوری اسلامی ایران در حفظ موجودیت مسلمانان بوسنی بسیار موثر واقع شد.


در مراسم اختتامیه هجدهمین دوره کتاب دفاع مقدس مریم سنجابی نویسنده کتاب سراب آزادی و محمدباقر پیپلزاده مترجم کتاب مجاهدین در بوسنی تروریست یا رزمنده جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha