• پنجشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99082920427
  • خبرنگار : 71496

بازدید پامپئو از شهرک "بسغوت" در کرانه باختری/ طرح آمریکا علیه جنبش "BDS"

بازدید پامپئو از شهرک "بسغوت" در کرانه باختری/ طرح آمریکا علیه جنبش "BDS"

مرکز پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، پامپئو از شهرک "بسغوت" واقع در اراضی شهر البیره در کرانه باختری اشغالی بازدید کرد. این اولین سفر وزیر خارجه آمریکا به شهرکی واقع در کرانه باختری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با یک فروند بالگرد اسرائیلی خود را به این شهرک رساند.

او همچنین در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۹  برای به رسمیت شناختن "حاکمیت اسرائیل بر جولان" دارای اهمیتی تاریخی است و "به رسمیت شناختن واقعیت موجود" است.

پامپئو با اشاره به تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، آن را "اقدامی ساده" توصیف کرد "که برخی هشدار دادند منجر به جنگ خواهد شد اما موجب صلح شد".

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: بر این باورم دیگر کشورهای عربی به زودی در عادی‌سازی روابط با "اسرائیل" پای خود را جای پای امارات، بحرین و سودان خواهند گذاشت.

او افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده که کشورهای منطقه "اسرائیل" را یک شریک بدانند و این اقدامات به سوی برقراری صلح ادامه خواهند یافت.

پامپئو در سخنرانی خود اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد جنبش تحریم رژیم صهیونیستی (BDS) و هر طرفی را که از آن حمایت می‌کند، به عنوان تشکلی ضد یهودی طبقه‌بندی کند.

او در ادامه این جنبش را "یک سرطان" خواند و تاکید کرد: زمان برای این کار مناسب است.

این وزیر آمریکایی تعهد داد مجازات‌هایی را علیه هر سازمانی که از تحریم رژیم صهیونیستی حمایت کند، در پیش بگیرد.

پامپئو گفت: دولت ترامپ در طول چهار سال گذشته بیش از هر دولت دیگری در آمریکا حمایت خود را از "اسرائیل" ثابت کرد.

نتانیاهو نیز در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود با پامپئو از او بابت اقداماتش برای رژیم صهیونیستی تشکر کرده و با او پیش از پایان دوره مسؤولیتش خداحافظی کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: حین بازدید از حصارهای قدس، گفت‌وگوی دوستانه و بسیار مفیدی با پامپئو داشتیم، یک نسخه تورات هدیه کردم و به او گفتم، مردم "اسرائیل" دوستی بهتر از شما ندارند و می‌خواهم بگویم چقدر قدردان دوستی شخصی‌مان هستم. در طول چهار سال گذشته به شکل جدی با هم کار کردیم. ، در ابتدا که من مدیر آژانس اطلاعات مرکزی بودی و در ادامه که وزیر خارجه شدی، در طول این دو دوره مهم و برجسته دلیل آشکاری برای این سخن خود در طول سال‌ها یافتم که آمریکا دوستی بهتر از "اسرائیل" ندارد و تو می‌توانی به شکل‌های متعددی این مساله را تایید کنی.

او در ادامه مدعی شد: در طول چهار سال گذشته در دوره ریاست ترامپ و کادر عالی آن با ریاست تو، ائتلاف "اسرائیل" با آمریکا به سطوح بی‌سابقه‌ای رسید، به لطف ترامپ، آمریکا قدس را به عنوان "پایتخت اسرائیل" به رسمیت شناخت و سفارت خود را به آنجا منتقل کرد، به لطف ترامپ، آمریکا "حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان" را به رسمیت شناخت. به لطف ترامپ، آمریکا از توافق هسته‌ای خطرناک با ایران خارج شد و تحریم‌های شدیدی را به حاکمیت ایران تحمیل کرده و قاسم سلیمانی را ترور کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha