• جمعه / ۳۰ آبان ۱۳۹۹ / ۲۱:۴۸
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 99083020948
  • خبرنگار : 71060

به دنبال انتقادات روز گذشته وزیر بهداشت از معاون تحقیقات و فناوری خود؛

ملک زاده استعفا کرد

ملک زاده استعفا کرد

به دنبال صحبت ها و انتقادات اخیر وزیر بهداشت نسبت به وضعیت تحقیقات سلامت، رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش ایسنا، رضا ملک زاده در گفتگو با ایسنا، ضمن تائید اینکه نامه استعفای خود را به وزیر بهداشت ارائه کرده است، در متنی به انتقادات روز گذشته سعید نمکی پاسخ داده شده است.

در بخشی از متن استعفا رضا ملک زاده در پاسخ به اظهارات اخیر وزیر بهداشت، با عنوان «حمله به تحقیقات نظام سلامت ایران، واقعیت یا فرار رو به جلو؟!» آمده است:

«اظهارات اخیر جنابعالی درباره تحقیقات علوم پزشکی ایران با ادعاهایی همچون: "۹۸ درصد تحقیقات علوم پزشکی صرف انتشار مقالات در فلان مجله می شود" و طرح سوالاتی "مانند تحقیقات علوم پزشکی چه قدر پا به عرصه پرمشکل نظام سلامت گذاشته است؟" چنان بی پایه و اساس است که حتی بیگانگان ایران ستیز در فراسوی مرزهای کشور، که در قالب پروژه های کلان و صرف میلیاردها بودجه، درصدد اثبات ناکارآمدی تحقیقات علوم پزشکی در ایران بوده اند، چنین نتیجه عجیب و کاملا مردودی نگرفته اند؛ چرا که همان گروه های متخاصم هم، پس از تحقیقات پرشمار و تعطیل ناپذیر خود، علی رغم اشاره به برخی اشکالات موجود در سیاست های تحقیقاتی ایران که به اعتقاد ما ریشه در سیاست گذاری های خارج از حیطه وزارت بهداشت و در مرجعی فراتر دارد، نهایتا به پیشرفت های کیفی تحقیقات علوم پزشکی ایران و افزایش چشمگیر استناد به مقالات محققان ایرانی در کنار رشد کمی اذعان کرده اند و اسناد آنها موجود و منتشر شده است.»

ملک زاده در بخشی از متن استعفا خود مدعی شده است: «اصولا کسانی می توانند حیطه تحقیقات پزشکی ایران را به نقد و چالش بکشند که خود محقق ملی یا بین المللی بوده، ارکان و نظام تحقیقات را به خوبی بشناسند و با وجود دشواری ها و چالش های سخت این عرصه مهم و تاثیرگذار، همپای تحقیقات پیشرفته دنیا حرکت کرده ، عمر خویش را صرف تحقیقات کرده یا دست کم یک تحقیق مهم و اثرگذار بین المللی انجام داده باشند. در خوشبینانه ترین تصور ممکن، می توان گفت اظهارات و هجمه شما به تحقیقات علوم پزشکی و تلاشهای شبانه روزی شمار زیادی از محققان بی ادعا و سختکوش این عرصه که در سخت ترین شرایط تحریم و فشارهای بین المللی و با وجود سهم ناچیز بودجه تحقیقات پزشکی - کمتر از نیم درصد بودجه ناخالص ملی! – دستاوردهای بسیار موثر و کاربردی را ارائه کرده اند، می تواند ناشی از عدم شناخت شما از عرصه تحقیقات به طور کلی و پیشرفت های علوم پزشکی در ایران به طور خاص باشد.»

وی در بخش دیگری از این نامه با بیان اینکه تمام دولتها در ایران پژوهش را یک تجمل دیده اند نه یک ضرورت، اظهار کرده است: «عجیب است که در کسوت وزیر بهداشت هنوز مطلع نیستید که اگر تمام دنیا منابع عظیم مالی به تحقیقات پزشکی اختصاص داده اند و انتظار گره گشایی از مشکلات نظام سلامت خود داشته اند ، تمام دولتها در ایران با دید تجملی بودن پژوهش، هرگز بیش از نیم درصد بودجه ناخالص ملی را به بخش تحقیقات اختصاص نداده اند . در این بین، تحقیقات علوم پزشکی با وجود سهم 30 درصدی در تولید علم و سهم 28 درصدی در تولید مقالات پراستناد ایران ، تنها سه صدم درصد بودجه تحقیقات کشور را از آن خود کرده است.

علی رغم این بی مهری ها و ناآگاهی ها از اهمیت پژوهش و تمام تنگناهای سخت بودجه ای و تحریم های ظالمانه  بین المللی طی بیش از چهل سال علیه ملت ایران، تحقیقات علوم پزشکی بویژه طی نزدیک به 8 سال گذشته، شاهد پیشرفت های بسیار بزرگ و توسعه بی سابقه زیرساخت های تحقیقاتی بوده است که گزارش کامل آنها بارها منتشر شده است و خوب بود که در آنها مطالعه ای می کردید.»

به گزارش ایسنا؛ روز گذشته دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت و آموزش پزشکی، در جلسه ستاد دانشگاهی کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در تالار رویش این دانشگاه برگزار شد، انتقاداتی را نسبت به وضعیت تحقیقات سلامت مطرح کرده و اظهار کرد: ۹۸ درصد از تحقیقات در نظام سلامت، صرف انتشار مقالات در فلان مجلات می شود که به کار نمی آید. به شدت به روند تحقیقات نظام سلامت، انتقاد دارم. نامه بنده به دکتر ملک زاده در روزهای اول شیوع کرونا در کشور را مشاهده کنید که ۱۰ آیتم تعیین شده، اما یکی از آنها تاکنون جواب نداده است. کدام وزیر کم خرد با چنین یافته های شکسته ای می تواند بخش سلامت کشور را اداره کند؟ اصلا نباید بر یافته هایی که بر حسب یک تخمین به وزیر داده می شود، کار و اعتماد کرد. این تخمین ها تاکنون درست نبوده و ۱۰ مدل اپیدمیولوژیک به من دادند که هیچ کدام صحیح نبوده و برای هیچ اقدامی مناسب نبود.

وزیر بهداشت همچنین در این جلسه تاکید کرد: متاسفانه برخی اساتید برای اینکه نامشان در مقالات چاپ شود و یا اول قرار بگیرد، بحث می کنند. بنده یک معلم دانشگاه هستم که سابقه معاون وزیر، رییس دانشگاه و دیگر سوابق اجرایی را داشته ام، اما فقط در مقالاتی که خودم کار کرده ام نامی از بنده وجود دارد و در مقالات دانشجویان به عنوان استاد راهنما، این اجازه را نمی دهم.

 نمکی در جلسه ستاد دانشگاهی کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین عنوان کرد: معتقدم تحقیقات کاربردی در حوزه سلامت در کشور نداریم و اما تا زمانی که تحقیقات کشور، مقاله محور باشد و ارتقای اساتید، مبتنی بر این مقالات می شود، تحقیقات راهگشای مشکلات کشور نخواهد بود و هیچ وزیر بهداشتی نمی تواند برای آینده کشور از این تحقیقات، بهره ای ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۱:۵۴

اگر این وزیر فقط یک حرف درست زده باشه، اتفاقا همین حرف و انتقاد بود. به عنوان یک عضو علوم پزشکی، به عینه همه حرفهای وزیر را هر روز میبینم. واقعا یک سری تحقیقات و کارهای علمی که فقط هدفش برای پایان نامه، ارتقا و کارهای اداری هست. هیچ خروجی ندارد.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۲:۲۲

احسنت ! تحقیقات به دستاویزی شده است برای عده ای نخبه نما !!

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۲:۰۲

جالبه تو رزومه علمی دکتر ملک زاده نوشته شده که ایشون در سال 2018و2019 حدود 170 مقاله isi ارائه کرده. یعنی هر 4 روز یک مقاله!!!! طرف خیلی مشکوکه.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۲:۱۴

آقای ملک زاده سالهاست پست و مقام دارند اما رزومه علمی ایشان را که ببینید، فکر میکنید این فرد در آزمایشگاه می‌خوابد... خب این همه کار علمی را چه وقتی انجام دادند؟!

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۰:۰۷

جانا سخن از دل همه محققان میگوئی... هر روزی کلی به h-index امثل ایشون اضافه میشود!!!!! اصلا در اروپا و آمریکا هم اینطور نیست.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۲:۱۷

واقعا راست گفته وزیر یه مشت پایان نامه دانشجویی بی ارزش وسرشار از تغلب به اسم اساتیدی که در راس هستند وباند محکم تو سیستم وزارت دارند،حتی یکیشون ارزش علمی لازم رو نداره

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۲۸

تقلب

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۲:۲۵

همان بهتر که استعفا داد. دشمنی و کینه او از طب اسلامی در همین نامه کاملا آشکار است. با وجود که میلیونها نفر تاثیر مثبت داروهای آن بر درمان کرونا را به به چشم خود دیده اند.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۲:۲۹

بنام خدا بنده با جناب وزیر بسیار موافقم. پژوهشهای کشور ما فقط تولید مقاله شده. با تاسف باید اعتراف کرد عده ای سرآمد پژوهش شدند که هم پادشهای کلان بگیرند و هم کوهی از کاه شوند. از جناب وزیر بخاط واقع بینی ایشان سپاسگزارم. بهتوان عضو هیات علمی دانشگاه و محقق از ایشان حمایت میکنم.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۲:۳۴

اقای دکتر ملک زاده فرموده اید بودجه پژوهش کم هست. صحیح فرموده اید. اما ایا درست است که همان مقدار کم هم صرف اجرای طرح های به درد نخور شود. 99 درصد کارهای تحقیقاتی ما صرفا تکرار مکررات هست. متاسفانه شما اسیر ظاهر کار هستیئد. اچ ایندکس پدر این مملکت را در اورده. شما در سال 2020 حدود 80 مقاله چاپ کرده اید. اهل فن میدانند این تعداد مقاله یعنی چه. دکتر نمکی حرفشون کاملا صحیح بوده و ایشون تعداد مقالات 2020 اش کمتر از 5 عدد هست. این نشون میده وزیر اسیر اچ ایندکس بازی نشده. البته گفته های دکتر ملک زاده درباره معرکه گیری وزیر کاملا صحیح هست و ایشون نباید بی جهت بزرگنمایی کنند. ما در بهترین حالت نمره متوسط رو به پایین هستیم در مدیریت کرونا. عضوی از جامعه مقاله بنویسان که فقط به فکر پاداش مقاله هست :)))))

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۲:۳۷

اقای دکتر صحبتهاتونو همه ی مردم تایید میکنند با خودخواهی یه عده ادم بی خرد تا الان ۴۳هزا ایرانی را نابود کردند به تمام اروپا و امریکا ایراد گرفتند خودشون تو خاورمیانه رکورد فوتی زدند

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۲:۴۱

سلام تحقیق این نیست اقای دکتر که شما کیس ریپورت کنید یا در مجلات معلوم حال گزارشات کم کیفیت چاپ کنید. بودجه پژوهشی کم است صحیح اما همه ان بودجه نحیف دست عده ایی است که در قحط الرجل علمی شدند سرور علم ایران. حیف که قاسم بودجه پژوهشی این مملکت رنجور شما ها هستید. از پا برهنه ها و گرسنه های مملکت شرم کنید تا برسد به خدا.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۲:۵۲

این حرف درست آقای وزیر بهداشت در مورد وزارت علوم هم صدق می کند.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۳۳

دقيقا!

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۰۶

فرمایشات وزیر صحیح است ولی همه را هم به یک چوب نباید راند وبیشتر میهمانان مقالات و مشترکین در چاپ مقالات رشته های غیر مرتبط مثلا پزشکی و مهندسی را باید از زیر ذره بین مورد بررسی قرار داد.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۲۰

علی برکت الله آقای روحانی با این مدیران...!

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۱۲

شب و روز دارم جون میکنم و اچ ایندکسم بین 5 و 6 در حال نوسان است اونوقت عده ای یک مقاله هم خودشون ننوشتن ومهمان مقالات تمام رشته ها و مجلات بودن و اچ ایندکس اونا بیست و پنجه.مقاله حتی اگر تقلب هم باشه نوشتنش سواد میخواد.اونیکه مهمونه و خودش نمینویسه داره حق بقیه را ضایع میکنه.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۱۵

افرین اقای وزیر. کدام تحقیق ما ملت که چیزی ندیدیم اینکه یه دارو را کپی کنید وبه ملت بدهید شد تحقیقات البته مقصر را باید جای دیگری جستجو کرد.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۲۰

معمولا آمار مقالات و رتبه پژوهشی کسانی سر آمد است که خودشان روسای مراکز تحقیقاتی بودن و طبعا بیشتر بئدجه را هم به خودشان ئ شرکایشان در چاپ مقالات اختصاص دادن و در واقع با رانت و خوردن حق دیگران به اینجاها رسیدن.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۲۴

البته اگر ما همین 4 تا مقاله را هم که داریم چاپ میکنیم نکنیم دیگر در دنیا حرفی برای گفتن نداریم واین گونه صحبتهای وزیر هم نباید موجب سو استفاده افراد از زیر کار دررو شود.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۲۶

الان آقای وزیر از مدل تحقیقاتی آقای ملک زاده گله منده و تحقیقات اشتباه ایشونو مسبب این وضع میدونن؟ خب اینو که همه تو خیابون هم میدونن کرونا چطوریه دیگه. به نظر منم فرار رو به جلوی آقای وزیر است.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۳۰

این گفته وزیر در دانشگاههای دیگر نیز صدق می کند متاسفانه رابطه بین صنعت و سازمان ها و دانشگاه ها قطع شده و حتی پارک های علم و فن آوری نیز نتوانسته اند رسالت خود را به انجام برسانند.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۳۰

احسن به این وزیر

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۳۱

سلام در ابتدا باید اعلام کنم که با نظرات دکتر نمکی موافق هستم. تعداد مقالات دکتر ملک زاده در 2020 را نگاه کنید. چطور می توان این تعداد مقاله را در یک سال داد. البته امثال ملک زاده کم نیستند. افرادی که با داشتن پست و مقام این تعداد مقاله می دهند قطعا نتیجه کار آنها مقالات بی کیفیت می شود. این افراد دانشجویان را برای مقاله دادن استثمار میکنند. این افراد وظایف علمی خود را به دانشجویان دکتری خود می سپارند. این افراد با تیم های خود اسم یکدیگر را در مقالات یکدیگر می زنند. سوال اصلی اینجاست چرا با افرادی که تعداد مقالات آن ها به صورت غیر منطقی بالاست برخورد نمی شود؟ البته نظام آموزش عالی ما ساختار معیوب و کمیت گرا دارد. هرچه مقاله بیشتر بهتر. کیفیت چندان مهم نیست. البته باید در اینجا از اعضا هیات علمی که صادقانه و بی وقفه در جهت پیشبرد علم و دانش گام برمی‌دارند تشکر کنم. آن 2 درصد تحقیق مفید نتیجه کار این دسته از اعضا هیات علمی دلسوز و واقع بین می باشد که بدون توقع برای این مملکت تلاش می نمایند.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۳:۳۵

آفرین باید با تیمهای رانت خوار برخورد شود که حق مظلومان وعلی الخصوص همکاران غیر رانتی را ضایع کردن و بر آنها با اهرم آمار مقاله ریاست کردن.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۳۳

این وزیر برای کنترل کرونا که کاری نکرد حداقل بتواند دست محققین قلابی که هر شبانه روز چندین مقاله منتشر می کنند (بدون آنکه عنوان مقالاتشان را بدانند) و دستورالعمل اخلاقی برای بقیه می دهند که اخلاق پژوهش!!! را رعایت کنید را از سیستم تحقیقات پزشکی کم کند باز خدمتی کرده است به وزارت بهداشت.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۴۵

حرف وزیر در مورد این مقاله های فرمالیته واقعا درسته .فقط شده برای پر کردن رزومه استادان .اما خود اقای نمکی و وزارت خانه ایشان هم در مدیریت کرونا عمل کرد ضعیفی داشتن .

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۵۲

چه عجب یکی پیدا شد تو این مملکت استعفا بده.دمش گرم خسته نباشی

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۵۲

آفرین به شجاعت دکتر نمکی. چندتا وزیر عوض شد ولی ملکزاده عوض نشد. اچ ایندکس ها کدام درد مردم را درمان کردن؟هر روز تقدیر و پول دادن به اچ برتر به دانشمندان پرسایتیشن اینها آیا میتوانند یک بیمار را درمان کنند؟ننون دونی برای اپیدمیولوژیست و پزشکی اجتماعی و پی اچ دی بای ریسرچ . اینها برای مردم قرص و دارو و واکسن نمیشه. دکتر نمکی بخاطر تعویض چند رییس دانشگاه بی لیاقت در شش ماهه گذشته توی این فشار و کودتا افتاده.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۵۲

کاملا حرف وزیر در این مورد درست است .تحقیقات و مقالات فقط شده دکان برای رزومه پر کردن و منافع غیرعلمی پشت سر آن . به عنوان یک مهندس میگویم که در بخش صنعت و فن هم همینطور است.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۵۳

بابا اینقدر ادعا نداشته باشین ....کدوم مدیریت کرونا ...تازه مبخوان به کشورهای دیگه هم درس بدن.....یه نگاهی به جدول روزانه مرگ و میر بندازین ببینید هر روز جزو رتبه های برتر مرگ ومیر تو دنیا هستیم......فقط ادعا داریم.....واکسنم درست کردیم بابا واکسن نه ماه باید ازمایش بالینی بشه ....خدایا خسته شدیم.....نجاتمون بده

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۵۳

ایشون اگه ناراحت بود از نحوه مدیریت کرونا تو کشور این 9 ماه کجا بود؟ حالا که یه جمله به تحقیقات گفته بهش برخورد یادش اومد کرونا تو کشور خوب مدیریت نشد؟ اگه این حرف به ایشون نمی زد آیا باز هم به مدیریت کرونا انتقاد می کرد؟ یا اصلا می رفت؟

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۵۴

دکتر نمکی دیر متوجه شدید. دکتر ملک زاده رو همه میشناسن که فقط به فکر افزایش تعداد مقالاتش هست.با یه استعفا نباید کار تمام بشه.ایشون باید جوابگوی از دست دادن هموطنانمون باشه که با راهکارها و تجویزهای اشتباهش این تعداد مرگ و میر رو رقم زد.باید از متخصصین آیسیو و ویروس شناسی و ...کمک میگرفتن نه از متخصص کبد......

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۰:۰۳

بنویسید.. مافیای پژوهش کشور استعفا کرد

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۱:۰۸

مرحبا گل گفتی.واقعا مافیای چاپ مقالات که هیچ بازدهی نداره

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۱:۵۹

لطفا یکطرفه قضاوت نکنید دکتر ملک زاده مسئولی کار کشته باسواد و وطن دوست هستند

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۰:۰۴

آقای ملک زاده بهتر است به شرکتهای داروئی شان برسند. انشالله یک نفر آزاده بیاید معاون پژوهشی وزارت بهداشت شود. کل بودجه پژوهشی نیماد به نور چشمی هایشان میرسید.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۰:۰۵

سلام و تشکر از وزیر محترم بهداشت و ای کاش در حوزه صنعت نیز فقط به امارمقالات که غالبا کپی هستند نیز وزیر محترم ارگان مربوطه واکنش نشان میدادند اخر تا به کی با وجود بی شمار منابع و استعداد شاهد فقدان بی مدیریتی و بعضا بی کفایتی مسیولین اجرای باشیم.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۰:۲۹

جناب فرح بخش دیگر تمام این کارها دیر شده و تا یکی دو ماه دیگر تمام کشورها واکسن کرونا را برای خودشان میسازند.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۰:۰۵

اینها برای انتقام از دکتر نمکی است چون در شش ماه گذشته چند رییس دانشگاه نالایق و از دوستان نوبخت را برکنار کرد. دکتر ملکزاده خیلی زیاد توی این پست مونده زودتر ازینها باید استعفا میداد. مقاله های ایشان و دوستان کدام مشکل مردم را حل کرده؟

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۰:۰۸

درود در تحقیقات علمی ، متاسفانه نیازسنجی های کشوری در نظر گرفته نمی شود ، امروز برای مبارزه با بیماری پاندمی کرونا نیاز به اطلاعات و یافته های قابل اعتماد و صحیحی جهت شیوه انتشار و روش پیشگیری از بیماری است تا بتوان به جامعه انتقال داد.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۰:۴۴

ملک زاده از اول انقلاب در همه کابینه ها دستی به آتش داشته کی میخواد مملکت از دست این مغزهای فسیل شده رها شود

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۷:۲۲

بهترکه استعفا داد چین بااستفاده ازطب سنتی توانست کرونا رومهارکنه این آقاهمیشه برسرطب سنتی کوبیده بی سواد

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۰:۱۳

سلام و عرض ادب؛ بعنوان یک دانشجو چالشهای پیش روی فعالیتهای تحقیقاتی در سطح کشور ۱.بودجه پژوهشی ۲. مقاله محور بودت تحقیقات و عدم توجه به کاربردی بودن آنها

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۰:۱۴

خدا وکیلی راست گفته.تحقیقات حوزه سلامت غالبا متاسفانه کاربردی نیستن و دردی از مشکلات کشور حل نکردن.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۰:۳۲

راست گفته وزیر

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۰:۴۱

اینها همه جنگ زرگری هست، جناب وزیر دنبال تخریب تحقیقات و تولید داخلی و حمایت از تجهیزات پزشکی وارداتی است. اخیرا هم که تمام مدیران اداره کل تجهیزات پزشکی تغییر پیدا کردن

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۰:۴۱

دوستان محترم این مقاله از Nature را هم ببینید افرادی از مسئولین وزارت بهداشت و البته افرادی از وزرات علوم در لیست هستند که هر 5 روز یک مقاله تولید می کنند. https://www.nature.com/articles/d41586-018-06185-8 قصاوت به عهده شما....

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۰:۴۲

بابا باید برید تاکی ملت ایران باید تاوان شما 43 ساله را بده آقای دکتر نمکی حقیقت گفته امثال ولایتی هم باید بروند

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۰:۴۸

وزیر درست گفتن، القصه این داستان در وزارت علوم بدتر نباشد بهتر نیست. همان مشکل دیرین دانشگاه و صنعت ...

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۰:۴۹

همانطور که در زمینه های دیگر از نتیجه ی پیشرفت های علمی روز استفاده می کنیم ،در زمینه پزشکی ودرمانی باید دوچندان از این علوم استفاده کنیم.آنچنان که اگر یک نفر بخواهد مثلا از چابهار به تهران بیاید با الاغ بیاید ،هم وقتش به هدر رفته هم سلامتی اش به خطر افتاده و هم باید رنج سرما و گرما و خستگی و.... را تحمل کند،استفاده از طب سنتی در شرایطی که داروی بیشتر بیماری ها کشف و تولید شده جز در موارد محدود کاری احمقانه است. آنهایی که در این زمان طب سنتی را پیشنهاد می کنند، اگر در گفتارشان صداقت دارند.از موبایل و تلفن استفاده نکنند و پیام خود را به صورت سنتی بفرستند. از ماشین و هواپیما و... استفاده نکنند و به صورت سنتی با الاغ و شتر به مسافرت بروند.از لامپ استفاده نکنند...... چرا برای جان مردم ارزش قایل نیستید . چرا در زمینه زندگی «مردم» به عصر حجر برگشته اید.مطمئن هستیدکه خیلی از دستورات طب سنتی از، مردم سایر نقاط گرفته نشده است ؟ کمی هم از عقل و شعوری که «خدا به شما هدیه داده»و از {غرب –آمریکا و اروپا} نیامده استفاده کنید.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۱:۰۶

به درک که استعفا کرد.خوشاباغی که ... از آن قهر کند

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۱:۱۲

حرف حق تلخه آقای مللک زاده

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۱:۱۹

اگر این وزیر بساط هیات علمی راکه فقط دنبال افزایش حقوقهای نجومی و چاپ مقاله و ارتقا رتبه هستند را برچیند باید برایش یادمان ساخت. هیات علمی یعنی تعداد کمی که واقعا نخبه هستند در آزمایشگاه باشند و پژوهش کنند نه همه

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۱:۲۸

جذب هیات علمی باید به صورت آزمون هوش باشد که اگر کسی نمره واقعا بالایی گرفت و ثابت شد که هوش سرشاری دارد وارد حوزه پژوهش شود که مثل الان بدون خروجی نباشد. دریغ از بیت المال

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۱:۳۰

H index دکتر ملک زاده به تنهایی جواب همه ی حرفای وزیر هستش ایشون بزرگترین محقق حوزه پزشکی کشورن رتبه جهانی رو که دیگه با مافیا بدست نمیشه اورد که یه سرچ بکنید

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۱:۳۲

ایشان باید زودتر استعفا می داد. کسی که فقط به فکر چاپ مقاله و افزایش حقوق هیات علمی که مانند خودش فقط مقاله چاپ می کند، هست چه تلاشی برای پژوهش واقعی خواهد کرد؟

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۱:۳۷

ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است. الان هم که وزیر متوجه پژوهش های بی پایه شدند هم جای شکرش باقی است. انشالله که پژوهشگر واقعی که دنبال پول زیاد نیست در وزارت بهداشت استخدام شود و مفید باشد

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۱:۴۷

طب سنتی=جوک تمام دوران

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۱:۵۶

یه دندانپزشک ام دانشگاه اصفهان کلی دویدم برای پایان نامه و مقاله که استادام راحت تر بتونن برن خارج

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۲:۱۲

با استعفا نباید همه چی تمام شود بخاطر اتلاف بیت المال واحیانا بی تدبیری واحیانا نتایج کد ویا بی اثر باید جوابگو و محاکمه شوند

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۲:۱۴

اگه هردو استعفا کنن خیلی بهتره چون نمکی از ملک زاده خیلی بدتره خیلی

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۸:۳۶

اگرچه به دکتر ملک زاده انتقاد دارم ولی متاسفم که افرادی که اصلا نمی دانند پژوهش چیست از ایشان ایراد می گیرند

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۶:۰۵

همان بهتر که استعفاء کرد و اگرنه معلوم نیست. سالهاست ایشان مقام در دولت ها دارند و نظرات عقب مانده ایشان هیچ کمکی به پیشرفت تحقیقات و بهبود اوضاع بیماران نکرده. سابقه نظرهای ایشان را همه اهالی دانشگاه و اهل علم میدانند!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۶:۳۶

تحقیقات مدارک محور و مقاله محور بدرد مملکت نمیخورد .تحقیقات باید به بخش خصوصی واگذار شود.تحقیقات بخش دولتی مشگلی از مملکت حل نمیکند.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۶:۵۰

خدا به جای استعفا شرش را از سر مملکت کوتاه کند

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۷:۴۷

حرف حق تلخه آقای دکتر ملک زاده

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۸:۵۵

حرف های وزیر بهداشت متاسفانه درست و دقیق نیست .... مشکلات مردم را باید مسولین اجرایی،تقنینی و قضایی و سایردست اندرکاران حل کنند نه تحقیقات علوم سلامت

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۰۹:۱۵

ممنون ملک زاده که رفتید بودجه را بگذارید برای واقعا تحقیق

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۰:۰۵

"در گفتگو با ایسنا" از ایشان در مورد نیماد هم بپرسید.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۰:۰۵

"در گفتگو با ایسنا" از ایشان در مورد دو ژن خوب هم بپرسید.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۰:۲۲

اینها برای انتقام از دکتر نمکی است چون در شش ماه گذشته چند رییس دانشگاه نالایق و از دوستان نوبخت را برکنار کرد. دکتر ملکزاده خیلی زیاد توی این پست مونده زودتر ازینها باید استعفا میداد. مقاله های ایشان و دوستان کدام مشکل مردم را حل کرده؟

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۰:۴۴

من دانشحوی ارشد دیجیتال شریف هستم. اصلا درمورد علوم پزشکی قضاوت نمیکنم. ولی این بی حاصل بودن تحقیقات را به عینه درک میکنم و میبینم که رشد مقالات لزوما حاصلی برای کشور ندارد. هرچند بعضی از همین مقالات بی هدف بعدا گشایشهایی ایجاد میکند ولی عموما اینطور نیست.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۱:۵۵

من هم فارغ التحصیل ارشد علوم پزشکی هستم فقط صرفا مقاله برای دانشگاهها مهمه. نتیجه و یافته های علمی جدید اصلا مهم نیست براشون

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۱:۵۷

شما که داعیه پژوهش دارید، چرا در نامه استعفا حرفی از این نزدید که چرا پرونده الکترونیک سلامت که داده های سلامت همه مردم ایران را جمع آوری میکند نداریم؟ مگر دیتا مهمترین نیاز پژوهش نیست؟ چرا گلایه نکردید که گوگل اطلاعات پزشکی بیشتری نسبت به وزارت بهداشت از مردم دارد و چرا راهکاری برای این مساله اندیشیده نشده؟

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۳:۳۲

آقای ملک زاده مایلم به اطلاع برسانم که در این مقوله حق با آقای نمکی است. شما انگار ماشین چاپ مقاله هستی و در عین حال همیشه هم مقام ومنصب داشتی. نکته بعد اینکه دلت به حال مردم نسوخته. وگرنه در اوج کرونا استعفا نمی دادی. هرچند بودن یا نبودن امثال شما فرقی به حال مردم نداره.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۳:۴۴

باز هم جنگ زرگری دیگر.آقای نمکی ۶ تا ۷ ماه دیگر باید وزارتخونه رو ترک کنند و حالا دولت بعدی برای انتخاب وزیر چه کسی را دارد احتمالا نمکی و ملک زاده.حالا که روزهای پایانی دولت است جنگ و استغفا یعنی چه؟

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۴:۲۴

وزیر بهداشت ما هم مانند ترامپ بد عمل کرده است . روزی 450 نفر کشته کم نیست ! چین مقابله کامل کرد. می گویند ملک زاده با طب سنتی نباید مخالفت می کرده است ! اقای وزیر بهداشت مگر تو نمی دانستی که ایشان مخالف است . تو خودت مقصر هستی/

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۷:۴۸

آقای دکتر ملک زاده و دستیارانش مانند آقای دکتر ش.آ و خانم دکتر م و ... مصادیق بارز .... در محیط علمی پژوهشی و اداری هستند. اولاً در بازه زمانی معین اگر در نظر بگیرید تعداد مقالاتی که اسامی این آقایان و خانمها در آن است، فقط اگر بخواهند تایپ شوند زمان بسیار زیادی می طلبد چه برسد به اینکه پژوهش شده باشد، یعنی سوءاستفاده از جایگاه و امکانات و بودجه دولتی در وزارت بهداشت و همچنین "نیماد" به نفع خود و نوعی "قلدری مدرن" است که چون رئیس یا معاون جایی هستند باید نام آنها در مقالات هم باشد. و متاسفانه با همین قلدری در رتبه های برتر و یک درصد دانشمندان جهان قرار گرفته اند. دوماً برنامه پزشک پژوهشگر در وزارت بهداشت برای جذب افراد نخبه در سطوح تخصصی و فوق تخصصی است، در حالیکه آقای دکتر ملک زاده دختر دومش را بدون داشتن شرایط احراز وارد این برنامه نمود و ضریب کا دخترش را به تهران منتقل نمود و در همان مرکز تحقیقاتی که در دانشگاه تهران رئیسش بود، دختر دیگرش را مدیر امور اجرایی و همه کاره مرکز منصوب نمود یعنی از دختران خود، نخبه ساختگی درست نموده است. سوماً از افرادی که نخبه نبودند و شرایط احراز ورود به دوره پزشک پژوهشگر نداشتند و فقط به سفارش برخی آقایان از شهر ... و جاهای دیگر آنها را وارد دوره پزشک پژوهشگر نمود و هر کسی به این موضوع اعتراض می نمود به شدت توسط دکتر ش.آ و دیگران ...مجازات می شد مصداق آن آقای دکتر ع.ک است که نخبه ساختگی به سفارش آقایان از ... است. ملک زاده و اطرافیانش مصداق بارز .... دانشگاهی، پژوهشی، .... اداری و یکی از حامیان اصلی نخبه های جعلی و ساختگی در وزارت بهداشت و از مهره های اصلی تحقیر و به انزوا کشاندن نخبگان واقعی در حوزه علوم پزشکی می باشند. این مطلب را اگر منتشر نمی کنید، حداقل به دست قوه قضاییه و بازرسی و حراست و گزینش و .. برسانید. ممنون

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۲۰:۲۰

شما وقتی به یک بازی فوتبال را تحلیل می کنید الزامی نیست فوتبالیست باشید. و چه تاثیراتی در سطح جامعه داشته است.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۲۰:۲۵

اگر به تعداد انبوه مقالات غور فرمایید متوجه می شوید تعداد زیادی مقاله در نشریات خاصی به چاپ رسیده است. و این یکی از شجاعانه ترین کارها بوده که تابوی پژوهش مقاله ای را جهت ثروت اندوزی بیشتر شکست افرین به شجاعتش.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۲۰:۳۵

جناب خبرگزاری محترم ایسنا آیا خبر دارید که مردم ایران همچون موش آزمایشگاهی برای تست دارو های خطرناک و مجهول سایر کشورها در مورد کرونا بوده اند؟ و اثران مخرب آنها هم معلوم شده است. حالا دکتر ملک زاده رفت تا وزیر نرود . حالا وزیر می گوید تقصیر معاون است و معاون می گوید تقصیر وزیر است . ضمنا هر دو طرف اصل اصل موضوع را خیلی باز و شفاف نمی کنند.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۲۰:۳۷

وقتی هیچ نقطه مثبتی در دفاع از خود ندارن سریع میرن سراغ حرفای کهنه قدیمی که دشمنان اسلام نباید شاد کرد ....بریزن دور این اراجیفو