• شنبه / ۱ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99090100105

تاثیر منفی آلرژی غذایی بر عواطف

 تاثیر منفی آلرژی غذایی بر عواطف

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان داده است که آلرژی‌های غذایی بر کیفیت زندگی افرادی که از آن رنج می‌برند تاثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش مدیکال نیوز، نتایج تحقیق جدیدی که در اجلاس علمی سالانه کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا (ACAAI) به‌صورت مجازی ارائه‌شده است، نشان می‌دهد که تاثیر آلرژی غذایی بر کیفیت زندگی (FAQOL) بیماران آسیایی و والدین آنان به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از سایر نژادها است.

این تحقیق ۶ هزار و ۸۲۹ پرسشنامه پرشده در مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی را به‌عنوان بخشی از بررسی نمودار گذشته‌نگر موردبررسی قرارداد. این پرسشنامه‌ها از صفرتا ۱۰۰ امتیاز گرفتند؛ نمرات بالاتر مربوط به کیفیت زندگی بدتر است.

آمال اسعد، پزشک متخصص آلرژی، عضو ACAAI و محقق ارشد این تحقیق می‌گوید: "پژوهش  ما نشان داد که والدین آسیایی امتیاز قابل‌توجه (QOL) بالاتری در هر دو گروه ازنظر اقتصادی و اجتماعی دارند. "

وی می‌گوید: "بیشتر مطالعات در مورد کودکان آسیایی در آسیا انجام‌شده است، مکانی که شیوع آلرژی غذایی سه تا هشت درصد است. البته برخی تخمین‌ها درباره آلرژی غذایی در جمعیت عمومی ایالات‌متحده به‌صورت مشابه، حدود هشت درصد گزارش‌شده است. به نظر می‌رسد در خانواده‌های آسیایی با آلرژی غذایی طبق تحقیقات ما، کیفیت زندگی مرتبط با آلرژی غذایی در مقایسه با نژادها بدتر است.

اسعد افزود: این امر لزوم انجام مطالعات بیشتر راجع به تاثیر آلرژی غذایی بر خانواده‌های آسیایی که ممکن است جمعیت نامعلومی باشند را تاکید می‌کند.

به گفته دکتر روبیز، سرپرست و عضو این تحقیق، "ما اختلاف نژادی قابل‌توجه دیگری در نمرات FAQOL، به‌ویژه در بیماران سیاه‌پوست و اسپانیایی یافتیم. در بین جمعیت دریافت‌کننده خدمات درمانی، دریافتیم که بیماران سیاه‌وسفید و اسپانیایی‌زبان و والدین آنان نمره قابل‌توجه بالاتری (کیفیت زندگی بدتر) در مقایسه با بیماران سفیدپوست دارند. ترجیحات غذایی فرهنگی و بار مالی آلرژی غذایی ممکن است عاملی در این یافته باشد. "

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha