• شنبه / ۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99090100321
  • خبرنگار : 71533

از سوی محسن هاشمی

اسامی کاندیداهای احتمالی کارگزاران سازندگی اعلام شد

اسامی کاندیداهای احتمالی کارگزاران سازندگی اعلام شد

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اعلام اسامی کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب، فرایند حضور کارگزاران در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

محسن هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت‌های اخیر کارگزاران سازندگی برای انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: در چند ماه گذشته، در جلسات شورای مرکزی و کمیته سیاسی حزب کارگزاران، تصمیم گرفته شد که این حزب به‌عنوان یکی از احزاب شاخص اصلاح‌طلب، در انتخابات ریاست جمهوری فعال باشد و از کاندیدای این طیف حمایت کند چرا که تحریم یا انفعال و بی‌تفاوتی در انتخابات، مغایر با روحیه اصلاح‌طلبی و مردم سالاری دینی است.

وی افزود: بر اساس این تصمیم، همزمان تدوین رویکرد حزب کارگزاران به شرایط فعلی کشور و دولت آینده در قالب برنامه‌ای توسط کارگروه منتخب در دست تدوین است و کارگروه دیگری نیز جهت گفت‌وگو با احزاب همسو و تهیه فهرست کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری و رایزنی با آنان در راستای این برنامه فعال شده است.

رییس شورای مرکزی کارگزاران ادامه داد: در این راستا فهرست بلندی از کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری که می‌توانند مورد حمایت اصلاح‌طلبان باشند تهیه شده تا ضمن گفت‌وگو با آنان میزان جدی‌بودن حضورشان در انتخابات و همچنین دیدگاه‌های‌شان بررسی شود.

هاشمی‌رفسنجانی تاکید کرد: این فهرست براساس دیدگاه‌های اشخاص، احزاب و جایگاه افراد در انتخابات ریاست‌جمهوری تهیه شده و حضور نام یک شخصیت در فهرست لزوماً به معنای اراده وی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری نیست.

وی با اشاره به اسامی کاندیداهای مدنظر کارگزاران اظهار کرد: در حال حاضر نام حدود بیست کاندیدا در این فهرست حضور دارد که عبارتند از آیت‌الله سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا خاتمی، محمدرضا عارف، محمدجواد ظریف، علی مطهری، رضا اردکانیان، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، محمدجواد آذری جهرمی، محمدباقر نوبخت، سورنا ستاری، عبدالناصر همتی،  علی‌اکبر صالحی، محمد صدر، مجید انصاری و عبدالواحد موسوی لاری؛ همچنین معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی نیز در این فهرست قرار دارند.

رییس شورای مرکزی کارگزاران یادآور شد: تاکنون با برخی از این چهره‌ها گفت‌وگو انجام شده  اما بدلیل شرایط بیماری کرونا، برنامه‌ریزی جلسات و ملاقات‌ها با کندی پیش می‌رود ولی رویکرد ما این است که پس از گفت‌وگو با این شخصیت‌ها و انجام بررسی‌های لازم، فهرست کوتاه را در دو ماه آینده، یعنی اوائل بهمن ماه اعلام کنیم تا کاندیداهای جدی حاضر صحنه انتخابات بتوانند برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را با افکار عمومی در میان بگذارند.

هاشمی‌رفسنجانی در پایان تاکید کرد: همچنین کلیات رویکرد و برنامه حزب کارگزاران نسبت به انتخابات ریاست جمهوری آینده در کمیته سیاسی حزب جمع‌بندی شده و باید در شورای مرکزی با اجزا مربوطه به تضویب برسد که امیدوارم در دوماه آینده در اختیار احزاب همسو و افکار عمومی جهت نقد و تبادل نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۲:۰۵

واقعا که همه احزاب و افراد سیاسی در ایران یکی از یکی پر رو تر هستند.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۹:۱۴

زشته.باید احترام بزرگان را حفظ کرد

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۲:۳۰

هیچ کدوم در زمانی که قدرت داشتن کار خاصی نکردن فقط حضور داشتن تلاششون در انجام امور حس نشده

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۲:۵۱

دست از سر مردم بر دارید

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۳:۱۸

۱- مجید انصاری ۲- رضا اردکانیان ۳- مسعود پزشکیان موفق باشید.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۳:۲۶

مگر در این اوضاع کرونا میخوای بری پیک نیک؟ مگر... مرده باشد که شما نامزد معرفی کنی برای ایران خانوم!

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۳:۳۵

اقای ظریف که همیشه منکر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بود یک دفعه چه شد ؟ خدا می داند شاید چهار سال دیگر باید دنبال مذکراه باشیم

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۳:۳۹

به احتمال قوی یک شخصیت اصولگرای تندرو رئیس جمهور خواهد شد. مثلا شخصی مثل سعید جلیلی.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۳:۵۳

معصومه ابتکار حتما رای میاره

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۴:۱۴

خدایا کرونا که بر مردم نازل شد فقط خودت به داد این ملت بیچاره برس

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۴:۳۱

ماشاالله، بعضی هاتون نمی دونم واقعا مردم را چی حساب می کنید؟ که احساس تکلیف کردید!

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۴:۴۶

ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۴:۵۴

باسلام. جناب هاشمی، متاسفانه افرادی که شما جهت کاندیدا شدن ریاست جمهوری نام بردید آزمایش خوبی از خود، در دوران 40 سال پس نداده اند. از آن گذشته در راس حکومت بودن شما، فقط ابزاری شده است که ثروت فراوانی بدست بیاورید و آینده مالی خوبی برای فرزندانتان تدارک ببینید! جناب هاشمی، مردم باید به کدام حسن خوب شما پای صندوق رای بیایند! تدارک انتخابات ریاست جمهوری شما ملت را یاد ضرب المثل قدیمی می اندازد. مردی با خشم به دیگری فرمان داد: پدر سوخته این یک شاهی را بگیر با من برویم سر کوه هیزم بیاوریم مرد گفت : به کدام دلخوشی؟ به اخلاق خوشت به مزد زیادت یا به راه نزدیکت.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۵:۴۱

کارگزاران اصلاح طلب نیست.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۷:۴۰

خیلی هم عالی، ان شاالله که همه بر سر یکی از این بزرگواران به اجماع برسید و تجربه تلخ 84 تکرار نشه

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۱:۰۱

خیلی خیلی هم عالی ، بر سر این بزرگوارن اجماع کنید تا خوشی ها و بهشت این 8 سال مجددا تکرار بشه

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۱ ۱۹:۱۶

رای ما به آیت لله سیدحسن خمینی.در غیر اینصورت اصلا رای نمیدهیم.