• شنبه / ۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99090100737
  • خبرنگار : 71496

ریاض: حفظ سلامت و حمایت از اقتصاد در برابر پیامدهای کرونا در راس اولویت‌های ماست

ریاض: حفظ سلامت و حمایت از اقتصاد در برابر پیامدهای کرونا در راس اولویت‌های ماست

وزیر خارجه عربستان تاکید کرد، نشست سران گروه بیست به میزبانی عربستان، حفظ سلامت مردم و حمایت از اقتصاد در برابر پیامدهای شیوع ویروس کرونا را در راس اولویت‌های خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز (شنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واس) اظهار کرد: نشست سران گروه بیست امسال در سایه شرایطی ویژه و در حالی برگزار شد که شیوع کرونا چالش‌های متعددی را پیش روی تمام جهان قرار داد و بسیاری از فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلف لغو شدند.

بن فرحان گفت: عربستان از زمانی که ریاست گروه بیست را بر عهده گرفت، برنامه‌ای جامع و بلندپروازانه را بر اساس دستورات سلمان بن عبد العزیز آل سعود، پادشاه عربستان و با نظارت مستقیم و پیگیری جدی محمد بن سلمان بن عبد العزیز، ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور تنظیم کرد.

وزیر خارجه عربستان افزود: این برنامه بر سه محور اصلی توانمندسازی افراد، حفاظت از سیاره زمین و تشکیل افق‌های جدید متکی است تا شرایط مناسبی را برای مردم به ویژه زنان و جوانان جهت کار و پیشرفت فراهم شود.

او در ادامه گفت: عربستان حفاظت از سلامت مردم و حمایت از اقتصاد در برابر پیامدهای شیوع کرونا را در راس اولویت‌های خود قرار داده است.

همچنین این مسؤول عربستانی تاکید کرد: عربستان برای پیشبرد راه‌حل‌های سیاسی جهت مهار این بیماری و همکاری با شرکای بین‌المللی و نهادها جهت اجرای این راه‌حل‌ها است.

وزیر خارجه عربستان افزود: عربستان با باوری که به اهمیت همکاری‌های بین‌المللی مشترک در مقابله با چالش‌های جهانی و نیز کاهش پیامدهای بحران‌ها بر تمامی ملت‌های جهان دارد، تلاش می‌کند بر اساس مسؤولیت خود اقدامات بین‌المللی را همسو کرده و کنفرانس‌ها و نشست‌های مجازی در سطح وزرا و نیز گروه‌های مختلف تماس برگزار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha