• یکشنبه / ۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99090201319
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد؛

از نتایج دو پژوهش منشأیابی ذرات معلق و سیاهه انتشار آلاینده‌های اصفهان چه خبر؟

از نتایج دو پژوهش منشأیابی ذرات معلق و سیاهه انتشار آلاینده‌های اصفهان چه خبر؟

ایسنا/اصفهان درحالی که هزینه دو پژوهش و مطالعه دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان با عنوان منشأیابی ذرات معلق و سیاهه انتشار آلاینده ها از سوی مدیریت شهری اصفهان پرداخت شده و قرار بود نتیجه این تحقیقات برای تصمیم گیری در اختیار مدیران قرار گیرد، اما هنوز نتایج این دو پژوهش تکمیل و به شهرداری اصفهان ارائه نشده است.

علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه که صبح امروز (یکشنبه_۲ آذرماه) برگزار شد، با تسلیت درگذشت مرتضی افروزی، مدیر آزادسازی و املاک شهرداری اصفهان در هفته گذشته، اظهار کرد: امیدوارم همه افراد حاضر در ساخت و ساز اول ایمنی بعد کار را جدی بگیرند تا شاهد اتفاقات این چنینی نباشیم، HSE  از دستور العمل هایی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه درحال حاضر جلسات مدیریت شهری به صفر رسیده است، گفت: دیروز یکم آذر ماه و روز اصفهان بود و با اینکه امکان اجرای برنامه های میدانی نبود، اما تبلیغات شهری به خوبی انجام شد.

وی تاکید کرد: اصفهان عزیزی که امروز در اختیار ما است و به آن می بالیم حاصل تلاش های انسان های ارجمندی است که طی قرن های گذشته کوشیدند و ما باید قدردان تلاش های آنها باشیم. امروز باید مرور کنیم خدمات شهرداری را در ۴۰ سال گذشته و ادوار مختلف مدیریت شهری که همه زحمت کشیدند تا این شهر امروز به دست ما رسیده است.

نمی شود رابطه با شهرداری پسرحاجی باشد!

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به دو پژوهش و مطالعه در دست دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان اشاره و تصریح کرد: دانشگاه صنعتی منشأیابی ذرات معلق و دانشگاه اصفهان سیاهه انتشار آلاینده ها را در دست دارند که هزینه این پژوهش ها پرداخت شده و امیدواریم این دو دانشگاه هرچه سریعتر این پژوهش ها را تکمیل و به شهرداری ارائه کنند.

وی تاکید کرد: نمی شود که رابطه با شهرداری پسرحاجی باشد و باید هرچه سریع تر نتایج این پژوهش ها باید به مدیریت شهری ارائه شود تا بتوانیم منطقی تصمیم بگیریم.

امیر احمد زندآور، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به تهیه و اجرای برنامه های گسترش شبکه دوچرخه در شهر با درخواست شهروندان اصفهان، از مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان خواست در اجرای این مسیرها جدیت لازم را داشته باشند و این طرح ها در مناطق معطل نماند.

وی تاکید کرد: مسیرهای دوچرخه در مناطق شهر اصفهان باید در مسیرهای اصلی پیش بینی شده و به صورت شبکه یکپارچه اجرا شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین با اشاره به کاستی هایی که خط یک مترو اصفهان دارد، بر لزوم برطرف کردن این کاستی ها تاکید کرد و گفت: با کاهش ساعت تردد مترو و یا تعطیلی مترو و فعال کردن بیشتر خطوط اتوبوس، باید نسبت به رفع ایرادات خط یک مترو اقدام کرد.

مطالبه ۳ هزار میلیارد ریالی اتوبوسرانی اصفهان از دولت

وی همچنین با علام اینکه در حال حاضر میزان مطالبات اتوبوسرانی اصفهان از دولت افزون بر ۳ هزار میلیارد ریال بابت یارانه بلیت است، گفت: این درحالی است که اتوبوسرانی اصفهان علاوه بر عدم دریافت مطالبات دولتی، در ماه های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا هزینه های زیادی بابت ضدعفونی کردن حمل و نقل عمومی، اجرای فاصله گذاری اجتماعی و تهیه بسته های بهداشتی متحمل شده است. در این شرایط علاوه بر بخش دولتی، بخش خصوصی نیز بسیار متضرر شده و ادامه فعالیت برایش دشوار شده است که لازم است نسبت به پرداخت تعهدات دولت تمهیدات و پیگیری های لازم انجام شود.

صدور پروانه و  هر تصمیمی در بافت تاریخی منوط به نظر فردی نباشد

شیرین طغیانی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ضرورت حفاظت و حراست از بناهای تاریخی، گفت: صدور پروانه های ساختمانی حقوق مکتسبه ای ایجاد می کند که بازگرداندن شرایط را بسیار مشکل می کند، درحالی که در بافت های تاریخی باید صدور پروانه و یا هر تصمیم منوط به نظر یک فرد نباشد، تا تمام تلاش های شبانه روزی مدیریت شهری با اتخاذ تصمیمات نادرست از بین نرود و مدیریت شهری در مظان اتهام قرار نگیرد.

در حراست از میراث تاریخی اصفهان هیچ مماشاتی نداریم

کوروش خسروی عضو شورای شهر نیز با اشاره به اسکلت ساختمانی که به تازگی در حریم منظری پل خواجو ایجاد شده، از شهردار اصفهان خواست در صورت صحت و بروز تخلف در این زمینه با متخلف در هر سطح و جایگاهی برخورد کرده و گزارش اقدامات را در جلسه آتی شورای شهر به سمع و نظر مردم و اعضای شورای شهر برساند.

وی با تاکید براینکه بافت تاریخی اصفهان میراث و هویت اصفهان و امانتی است که باید بی کم و کاست به نسل های آینده تحویل دهیم، خاطرنشان کرد: در حراست از میراث تاریخی اصفهان هیچ مماشاتی نداریم، اما سازمان میراث فرهنگی باید فعال تر و پویاتر در این زمینه وارد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha