• یکشنبه / ۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 99090201688
  • منبع : روابط عمومی برنامه

از آماده شدن «آواز باد» با تدوین بهمن کیارستمی تا خبری از مستند «ایران زاد»

از آماده شدن «آواز باد» با تدوین بهمن کیارستمی تا خبری از مستند «ایران زاد»

مستند «آواز باد» به کارگردانی سودابه بیضایی و تدوین بهمن کیارستمی آماده نمایش شد و از سوی دیگر خبر رسید که فیلمبرداری مستند «ایران زاد» در مازندران ادامه دارد.

فیلم مستند «آوازِ باد» به کارگردانی سودابه بیضایی و با تدوین بهمن کیارستمی آماده نمایش شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پروژه؛ فیلم مستند «آواز باد» به کارگردانی سودابه بیضایی با کنکاش در زندگی طاهر یارویسی یکی از مقام نوازان ِتنبور در شهر گهواره استان کرمانشاه، به واکاوی انسان ِمدرن امروز و مواجهه با خلاءهای عاطفی و روحی‌اش می پردازد.

این فیلم با ورود دختر نوازنده‌ای به اسم پگاه به زندگی استاد طاهر روایت می‌شود و به عمق ارتباط آنها با توجه به تفاوت‌ها و تضادهایشان پرداخته می‌شود.

بهمن کیارستمی و پویا پارسامقام تدوین، حسین قورچیان طراحی و ترکیب صدا و مهشید افضلی اصلاح رنگ و نور را برعهده داشتند و سید امیرسیدزاده به عنوان مشاور تهیه کننده در این فیلم حضور داشته‌اند که برای حضور در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی آماده نمایش است.

سودابه بیضایی بازیگر سینما و تلویزیون است که «لرد»، «تعارض»، «روز روشن»، «کودک و فرشته» از جمله آثاری هستند که در آن به ایفای نقش پرداخته است.

همچنین بیضایی پیش از این با ساخت مستند «مثل اسمم پگاه» توانسته بود تندیس بهترین فیلم جشن مستقل مستند خانه سینما را از آن خود کند.
.
 

ادامه فیلمبرداری مستند "ایران زاد"

فیلم‌برداری مستند بلند «ایران‌زاد» به کارگردانی مجید عزیزی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر، این روزها در استان مازندران ادامه دارد.

روند فیلم‌برداری مستند سینمایی ایران‌زاد در شهرها و روستاهای مختلف ایران به دلیل شرایط بحرانی شیوع کرونا، کندتر از آن‌چه در تصمیم اولیه تیم تولید بوده، پیش می‌رود. 

ایران‌زاد در چهارمین سفر استانی خود در استان مازندران، پای روایت‌های جوان‌ترین زن قصاب و نایب رییس صنف قصابان در بابل نشست و قصه‌هاو آوازهای آرمان فلاح‌پور، خواننده فولکلور نوجوان مازندران را شنید. همچنین صبا صفری، عضو تیم ملی تنیس روی میز از موفقیت‌ها و آرزوهایش جلوی دوربین ایران‌زاد حرف زد و سهراب قاسمی، مدیر رستوران شناخته شده در ساری از داستان‌های کسب و کارش گفت.

این مستند سینمایی که از اوایل ۹۹ در استان چهارمحال و بختیاری کلید خورده و قرار است تا سال آینده در مناطق مختلف کشور ادامه پیدا کند، پس از اتمام مراحل فنی در سینماهای کشور و جشنواره‌های داخلی و خارجی نمایش داده خواهد شد.

به گفته مجید عزیزی، کارگردان این مستند، «ایران‌زاد» برخلاف آنچه در وهله اول تصور می‌شود، درباره اقلیم ایران یا تاریخ آن نیست، بلکه به تجربه‌های زیسته ایرانیان معاصر می‌پردازد.

 مجید عزیزی، در کارنامه خود، تجربه تولید رسانه‌ای در بیش از ۲۵ کشور جهان را دارد و از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «تاریخ صدور» و «بدون مرز» اشاره کرد.


دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از:مشاور پروژه: حامد شکیبانیا، مدیر تولید: محمدهادی حیدری ، دستیار کارگردان: فاطمه سادات ابوترابی، سرپرست گروه تحقیق: ایمان معصومی، پژوهشگر: سینا زارعی، مدیر فیلم‌برداری: میثم بابایی، تدوین‌گر: محمدحسین حیدری، مدیر صدابرداری: احمد افشار، مدیر برندینگ: علی قرائتی، طراح گرافیک: سیدعلی میرفتاح، مدیر رسانه‌ای: فرنوش آباء  و عکس: مهدی کریمی.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha