• دوشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99090302138
  • خبرنگار : 71496

رایزنی سودان با سازمان ملل درباره آوارگان اتیوپیایی

رایزنی سودان با سازمان ملل درباره آوارگان اتیوپیایی

وزیر خارجه سودان با نماینده امور پناهجویان سازمان ملل درباره شرایط انسانی پناهجویان اتیوپیایی در این کشور گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عمر قمر الدین، وزیر خارجه سودان در دیدار با نماینده سازمان ملل در امور پناهجویان به بحث و گفتگو درباره شرایط دشوار پناهجویان اتیوپیایی در این کشور پرداخت.

چهارم نوامبر جاری درگیری‌های مسلحانه‌ای میان ارتش اتیوپی و جبهه مردمی آزادسازی تیگرای در این اقلیم آغاز شدند.

مسؤولان سودان روز پنج‌شنبه اعلام کردند، تعداد پناهجویان اتیوپیایی که در نتیجه این درگیری مسلحانه به سمت سودان آمدند، به ۳۶ هزار تن رسیده است.

وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد: دو طرف شرایط انسانی دشوار پناهجویان اتیوپیایی در شرق سودان و نیز راه‌های همکاری دو طرف برای مهار بحران را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این وزارتخانه در ادامه گزارش داد: مسؤول سازمان ملل گزارش مفصلی از شرایط انسانی دشوار پناهجویان اتیوپیایی در سودان که تعداد آنها روزانه به رو افزایش است، ارائه کرد.

در ادامه این بیانیه به نقل از نماینده سازمان ملل آمده است: کمیساریا تمام تلاش خود را می‌کند و به صورت بیست و چهار ساعته در تلاش برای اسکان آنها و فراهم کردن نیازهای اساسی‌شان است.

همچنین طبق بیانیه، در این دیدار کارهای مربوط به سفر آتی فیلیپو گراندی، کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهجویان در اواخر نوامبر جاری بررسی شد.

کمیساریای عالی امور پناهجویان سازمان ملل روز جمعه پیش‌بینی کرد، ظرف شش ماه آینده به دلیل درگیری‌های مسلحانه در اقلیم تیگرای، ۲۰۰ هزار نفر از اتیوپی به سودان پناهنده شوند.

جبهه مردمی آزادسازی تیگرای حدود سه دهه کنترل فضای سیاسی اتیوپی را در دست داشت تا اینکه آبی احمد در سال ۲۰۱۸ به عنوان اولین نخست وزیر اتیوپی تعیین شد.

سودان در مراکزی مرزی در منطقه "حمداییت" در استان کسلا و منطقه "روستای ۸" در استان القضارف میزبان پناهجویان اتیوپیایی است.

موج دوباره پناهجویان اتیوپایی در حالی آغاز شده که سودان خود از شرایط انسانی سختی در نتیجه درگیری، بحران اقتصادی، سیل‌های بی‌سابقه، حمله ملخ‌ها و نیز شیوع ویروس کرونا رنج می‌برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha