• دوشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99090302205
  • خبرنگار : 71496

از سرگیری رسمی همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی از امروز

از سرگیری رسمی همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی از امروز

با گذشت کمتر از یک هفته از اعلام ازسرگیری هماهنگی‌های امنیتی از سوی دو طرف فلسطینی و اسرائیلی، هیات کل امور مدنی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد فعالیت دفاتر این هیات در شهرهای مختلف فلسطین از امروز (دوشنبه) بازگشایی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از فرانس۲۴، این هیات که فعالیت‌هایش را از حدود شش ماه قبل متوقف کرده، مسؤول برقراری ارتباطات مدنی روزانه میان فلسطینی‌ها و طرف اسرائیلی برای ثبت احوال، صدور گذرنامه و درخواست صدور مجوزهای ورود به اراضی اشغالی از طریق ارتباط با اداره مدنی رژیم صهیونیستی است.

حسین الشیخ، وزیر هیات کل امور مدنی فلسطین سه‌شنبه گذشته اعلام کرد، هماهنگی‌های امنیتی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به شرایط قبل از ۱۹ مه ۲۰۲۰ که تشکیلات این همکاری‌ها را رسما متوقف کرد، باز می‌گردند.

تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای توقف هماهنگی‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی در واقع نوعی اعتراض به طرح صلح آمریکا در خاورمیانه بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ژانویه آن را ارائه کرد و به این ترتیب چراغ سبزی به رژیم صهیونیستی برای الحاق غور اردن-منطقه استراتژیکی که ۳۰ درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد- نشان داد.

در پی توقف هماهنگی‌های امنیتی، فلسطینی‌ها برای متوقف کردن معاملات خود که به موافقت رژیم صهیونیستی نیاز داشت، مستقیما به اداره مدنی این رژیم مراجعه کردند و یا از طریق صفحه فیسبوک هماهنگ‌کننده فعالیت‌های این رژیم در اراضی فلسطینی‌ها با او رایزنی کردند.

در این رابطه، اداره کل امور مدنی فلسطین در بیانیه خود از فلسطینی‌ها خواست به اداره مدنی رژیم صهیونیستی مراجعه نکرده و با صفحه هماهنگ‌کننده اسرائیلی ارتباط برقرار نکنند.

طبق اظهارات برخی منابع فلسطینی، هزاران نوزاد فلسطینی که پس از تاریخ نوزدهم مه متولد شده‌اند، به صورت رسمی در رژیم صهیونیستی ثبت نشده‌اند. توقف هماهنگی‌ها موجب جمع شدن پرونده‌های آنها و نیز پرونده‌های کسانی شد که از آن زمان به دنبال اخذ هویت فلسطینی و یا گذرنامه در وزارت کشور فلسطین هستند.

توافق اسلو که سال ۱۹۹۳ میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی به امضا رسید، تاکید دارد، تولد نوزادان جدید فلسطینی باید در ثبت احوال طرف اسرائیلی ثبت شوند تا مدارک شناسایی آنها در مرزهای خارجی قابل استفاده شوند.

حسین الشیخ روز پنج‌شنبه از انجام مذاکراتی با طرف اسرائیلی خبر داد. او با انتشار توییتی اعلام کرد: امروز نشستی با طرف اسرائیلی برگزار شد که طی آن تاکید شد، توافق‌های امضا شده میان دو طرف بر قوانین بین‌المللی متکی هستند، حاکم بر این روابط هستند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، در این دیدار کمیل ابو رکن نماینده طرف اسرائیلی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha