• دوشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99090302217
  • منبع : نمایندگی مازندران

جهاد دانشگاهی توانایی کمک به توسعه مازندران را دارد

جهاد دانشگاهی توانایی کمک به توسعه مازندران را دارد

ایسنا/مازندران معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تاکید کرد که جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی موجود توانایی کمک به توسعه مازندران را دارد.

موسی فرهادی در حاشیه دیدار با محمدرضا شافعیان رییس جهاد دانشگاهی مازندران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه امروز نگاه مسئولان از رهبری تا رده‌های پایین‌تر مدیریتی این است که دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی باید به سمت اشتغالزایی بروند تا جهش تولید و اقتصاد مقاومتی معنا دهد، اظهارکرد: برای تحقق این مهم، لازم است تا نیروها در کنار هم قرار بگیرند تا با کمک همدیگر موجب تقویت این امر شوند.

وی با بیان اینکه مراکز متعدد آموزشی و پژوهشی داریم که دارای ماموریت‌های خاصی هستند،خاطرنشان کرد: یکی از آن حلقه‌های واسطی که می تواند بین دانشگاه و جامعه هدف قرار بگیرد تا این اشتغالزایی را ایجاد کند، جهاد دانشگاهی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نوشیروانی بابل خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به واسطه جایگاهی که دارد و ماموریت هایی که برای آن تعریف شده است می‌تواند به توسعه استان مازندران کمک شایانی کند و اتحاد جهاد دانشگاهی و دانشگاه در این استان می تواند ثمر مناسبی داشته باشد.

فرهادی با بیان اینکه برای توسعه مازندران باید به این سوالات پاسخ داد که مشکل اساسی مازندران چیست، آیا بودجه، نیروی انسانی و استعداد ندارد، اظهارکرد: خوشبختانه مازندران نعمت خدادادی و نیروی انسانی کارآمد برای توسعه را دارا است اما مشکل اساسی، به کار گیری هدفمند سرمایه‌ای است که به این استان وارد می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه در مازندران موازی کاری زیاد اتفاق می افتد که اگر همسو شوند حتما امور به سرانجام می رسد، گفت: به عنوان مثال در بحث پسماند در سال های دور تا به امروز بودجه های بسیار زیادی به استان مازندران آمده اما مشکل حل نشده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نوشیروانی بابل ادامه داد: بنابراین دانشگاه از گذشته تا به امروز به دنبال آینده نگری و تولید فکر بوده و در این میان جهاد دانشگاهی می‌تواند در عرصه تبدیل علم به ثروت، کمک بسیار زیادی بکند و صنعت نیز از این شرایط استفاده بهره‌مند شود.

فرهادی تصریح کرد: در بسیاری از موارد دانشگاه ایده های خوبی دارد اما برای تبدیل شدن این ایده به یک محصول، نقش جهاد دانشگاهی حائز اهمیت است و کنار هم قرار گرفتن این موارد می تواند ثمر خوبی داشته باشد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha