• دوشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 99090302310
  • خبرنگار : 71605

/گزارش-واشنگتن‌پست/

ترامپ پس از کاخ سفید روزگار چندان آرامی نخواهد داشت

ترامپ پس از کاخ سفید روزگار چندان آرامی نخواهد داشت

ترامپ پس از ترک کاخ سفید با چندین پرونده کیفری روبرو خواهد شد.

به گزراش ایسنا ، واشنگتن پست نوشت: به گفته کارشناسان، بعید به نظر می‌رسد دعواهای حقوقی کنونی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از ترک کاخ سفید برای وی خطری جدی داشته باشد، اما روند تحقیقات کیفری و شکایات مدنی از فعالیت‌های تجاری و رفتارهای شخصی وی، احتمالاً پس از ترک ریاست جمهوری، جدی‌تر خواهد شد.

اگرچه دموکرات ها، تمایل آشکاری برای پیگیری این پرونده‌ها دارند اما به نظر می‌رسد جو بایدن، رئیس جمهور منتخب تمایل چندانی برای پیگیری این کار ندارد؛ او به مشاورانش گفته که پرداختن به چنین موضوعاتی متحد کردن کشور را تضعیف می‌کند.

بایدن در ماه مه به  ام اس ان بی سی، گفت: دستور پیگرد قانونی یا تصمیم گیری درباره ادامه نیافتن پیگیری‌های یک پرونده در واقع کارهایی نیستند که رئیس جمهور حق انجام آن را داشته باشد.

در حال حاضر ترامپ تنها در نیویورک با چندین شکایت و پرونده قضایی و دست کم دو پرونده تحقیقات از سوی مقامات ایالتی یا مسئولان محلی روبرو است. وکلای ترامپ بیشترین تمرکز را روی به حداقل رساندن خطر پیگردهای کیفری دارند.
در مورد این که آیا رئیس جمهور می‌تواند خودش را عفو کند یا خیر، در میان کارشناسان حقوق قانون اساسی هیچ اتفاق نظری وجود ندارد و مهم‌تر این که هرگونه بخشش برای مقامات ایالتی و محلی الزام آور نخواهد بود، موضوعی که کارشناسان آن را بزرگ‌ترین تهدید برای ترامپ می‌دانند.

به نظر می‌رسد تحقیقات کنونی دادستان منهتن در مورد ترامپ و تجارت خانوادگی وی مشکل سازترین آنها باشد. اگر ترامپ متهم و محکوم شود، ممکن است با حبس روبرو شود. این پرونده در حال بررسی این موضوع است که آیا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ترامپ با پرداخت پول به دو زن که گفته می‌شود سال‌ها قبل از ریاست جمهوری ترامپ با وی رابطه داشته‌اند، تقلب و فریبکاری کرده است، یا خیر – ترامپ این ادعاها را انکار می‌کند.
گفته می‌شود دادستان‌ها همچنین در حال بررسی احتمال ارائه اطلاعات نادرست در مورد درخواست وام‌هایی به منظور کسب شرایط مطلوب و نیز پیگیری احتمال دستکاری اطلاعات درباره مزایای مالیاتی هستند.
اینکه آیا این تحقیقات منجر به اتهامات علیه وی می‌شود هنوز مشخص نشده است چرا که دادستان‌ها هنوز هم به سوابق مالیاتی ترامپ و اسناد مرتبط به آن‌ها که برای پیگیری این پرونده‌ها کلیدی و حیاتی تلقی می‌شود، دست نیافته‌اند.
دادستان منطقه منهتن که یک دموکرات است برای دست یافتن به این اطلاعات و موارد در حال پیگیری روند قضایی و منتظر حکم نهایی دادگاه عالی آمریکا است. سخنگوی دادستان منهتن نیز از هر گونه اظهار نظر در مورد وضعیت این پرونده خودداری کرد.
دفتر دادستانی کل ایالت نیویورک نیز به طور جداگانه در حال انجام تحقیقات گسترده درباره کلاهبرداری مدنی است از جمله اینکه آیا ترامپ و سازمان ترامپ با ارائه اطلاعات نادرست به وام دهندگان درباره ارزش دارایی‌های خاص در واقع به دنبال به حداقل رساندن بدهکاری‌های مالیاتی بوده‌اند.

نیویورک تایمز که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحقیقات گسترده‌ای را بر اساس چندین سال سوابق مالیاتی ترامپ منتشر کرد، روز پنجشنبه نیز گزارش داد که دادستان منهتن و دادستان کل نیویورک همچنین به دنبال بررسی موضوع استفاده ترامپ از هزینه‌های مشاوره به عنوان راهی برای کاهش درآمدهای مشمول مالیات وی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ میلادی هستند که برخی از آن‌ها ممکن است به دخترش ایوانکا مرتبط شود.

یکی از وکلای سازمان ترامپ گفته است که این شرکت از قانون تبعیت و راهنمایی کارشناسان مالیاتی را دنبال می‌کند و همه مالیات‌های قابل پرداخت هم پرداخت می‌شود.
ایوانکا ترامپ نیز در اظهاراتی این تحقیقات را آزار و اذیت و بخشی از ادامه انتقام‌های سیاسی خوانده است.
ترامپ همچنین احتمالا با پیگیری پرونده‌هایی در نیویورک روبرو شود که ریشه در اتهاماتی درباره سوء رفتار شخصی وی دارد.
جین کارول ،نویسنده یکی از نشریات آمریکا در دادگاه فدرال در منهتن منتظر ادامه پیگیری پرونده خود به دنبال رأی قاضی در این خصوص است که وزارت دادگستری نمی‌تواند از طرف ترامپ در پرونده مداخله کند. وی در کتاب خاطراتش ترامپ را به تجاوز به خود در 1990 متهم کرد، اتهامی که ترامپ آن را با قاطعیت تکذیب کرده و وی را دروغگو خوانده است. وکلای کارول گفته‌اند که با برکناری ترامپ در ماه‌های آینده، نمونه دی ان‌ای وی را ارائه خواهند کرد. دریافت دی ان‌ای ترامپ برای مقایسه با لکه‌های روی لباس کارول در آن روز، لازم است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha