• دوشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99090302430
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی سوم آذر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی سوم آذر ایسنا

احتمال بازگشت دولت بایدن به برجام پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران/ اعطا اولین نشان فداکاری ارتش به شهید سرلشکر فلاحی/ توصیه رییسی به وزارت بهداشت/ جاسوس پهلوی، عامل سومین کشتار حرم رضوی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

احتمال بازگشت دولت بایدن به برجام پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران

به گزارش ایسنا، یک پایگاه خبری آمریکایی با مطرح کردن نظر برخی کارشناسان و مقامات، احتمال بازگشت زودهنگام دولت بایدن به توافق هسته ای و چالش های آن را بررسی کرد که در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

پایگاه خبری Just security در تحلیلی درباره تصمیم دولت  جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای[برجام]  به نقل از یک منبع آشنا به تفکرات بایدن نوشت:  با توجه به اینکه از زمان تحلیف جو بایدن تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در ژوئن ۲۰۲۱ فقط ۵ ماه فرصت است، انتظار می‌رود که بایدن در همین مدت باقی مانده تلاش کند بازگشت ایران به تعهدات خود تحت توافق هسته‌ای را تضمین کند.

بایدن می‌تواند با صدور فرمان اجرایی بسیاری از تحریم‌های ایران را لغو کند

همچنین خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی با اشاره به اینکه بایدن از تمایل به بازگشت به توافق هسته ای حرف زده است و مقامات ایران هم گفته اند در صورت بازگشت و پایبندی بایدن به توافق،  آن ها هم به پایبندی بازخواهند گشت، چنین تحلیل کرده است که بایدن می تواند با صدور فرمان اجرایی،  بسیاری از تحریم های بازگردانده شده علیه ایران را لغو کند اما معلوم نیست که این موضوع تا چه حد برای او در اولویت باشد. 

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

کنایه نماینده تهران به گزینه های پیشنهادی بایدن برای تصدی وزارت خارجه اش

برای دور کردن خطر هسته‌ای ایران به اندازه توان تلاش می‌کنیم

وزارت خارجه آمریکا: ۷۰ میلیارد دلار به درآمد نفتی ایران خسارت زده‌ایم

بازگشت به برجام ساده‌لوحی است

***

اولین نشان فداکاری ارتش به شهید سرلشکر فلاحی اعطا شد

اعطا اولین نشان فداکاری به شهید امیر سرلشکر ولی الله فلاحی، برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران دومین خبر پربازدید امروز بود.

وزارت بهداشت گرفتار حاشیه‌ نشود/ سازمان ملل هم از ما تقدیر می‌کند هم قطعنامه می‌دهد

اظهارات سید ابراهیم رییسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

رییس قوه قضاییه در این جلسه با اشاره به برخورد دوگانه غربی ها با عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گفت: سازمان ملل از سویی از عملکرد ایران در مبارزه با مواد مخدر تقدیر می کند و می گوید صداقت شما در این زمینه بیشتر از دیگر کشورهاست و در این راه خسارت های مالی و جانی زیادی متحمل شدید اما از سوی دیگر علیه ما قطعنامه می دهند.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش با بیان این که  کشور نیازمند انسجام و همدلی و هماهنگی است، به مسئولان وزارت بهداشت توصیه کرد که درگیر حاشیه ها نشوند و در یک کار جمعی همه ظرفیت های علمی و پژوهشی و امکانات و نیروی انسانی کارآمد این مجموعه را در جهت تأمین امنیت جانی مردم به کار گیرند.

خبرهای مربوط به کرونا را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

بررسی آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا در کمیسیون بهداشت

مردم برای قطع زنجیره شیوع کرونا با جدیت همکاری کنند

برای شکستن زنجیره کرونا همه با هم تلاش کنیم

برای عبور از گردنه سخت کرونا از سفرها و ترددهای غیرضروری پرهیز شود

مسئولان در اجرای قرنطینه جدیت داشته باشند

***

حضور ظریف در کنفرانس مجازی افغانستان ۲۰۲۰ در ژنو

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه از حضور وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس مجازی افغانستان ۲۰۲۰ در ژنو خبر داد.

کنفرانسهای ژنو برای افغانستان هر چهارسال یکبار تشکیل می شود و محور اصلی مباحث آن تعهد کشورها برای برقراری صلح و ثبات و توسعه در افغانستان است. کنفرانس سالجاری با حضور ۶۶ کشور و ۳۲ سازمان بین المللی به جهت محدودیتهای ناشی از کرونا به صورت مجازی تشکیل می گردد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان بود.

ایران با قدرت از سوریه در منطقه دفاع می‌کند

دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل از دیگر اخبار پربازدید بود.

‏‎امیرعبداللهیان در این دیدار تاکید کرد: ایران همچنان با قدرت از سوریه و امنیت این کشور مهم در منطقه دفاع می کند. تهران همچنین از تلاش های سازنده سازمان ملل متحد در کمک به سوریه حمایت و بر قضاوت بیطرفانه در قبال سوریه تاکید می نماید.

همکاری با عربستان برای مقابله با ایران ادامه می‌یابد

تاکید وزیر امور خارجه آمریکا بر ادامه همکاری ضدایرانی کشورش با عربستان سعودی هم از خبرهای مورد توجه بود.

مایک پمپئو که به خاورمیانه سفر کرده است در پیامی توییتری درباره محورهای دیدارش با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نوشت که  از دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خوشحالم. مشارکت امنیتی و اقتصادی ما مستحکم است و ما آن را در اقدامات رو به جلو برای مقابله با آن‌چه نفوذ مخرب ایران در منطقه خلیج فارس می‌خواند، اهداف اقتصادی تحت برنامه ۲۰۳۰ و احیای حقوق بشر به کار خواهیم گرفت. 

جاسوس پهلوی، عامل سومین کشتار حرم رضوی

سوم آذر ماه، سالروز صدور پیام رهبر فقید انقلاب اسلامی در محکومیت به رگبار بستن بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) و شهادت زائران و مجاوران حرم رضوی به دست ماموران امنیتی و شهربانی رژیم پهلوی است.

گزارش ایسنا به همین مناسبت از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

طرح جهش تولید و تامین مسکن چه تاثیری بر بازار خواهد داشت؟

خبر بعدی، بررسی تاثیرات طرح جهش تولید و تامین مسکن بر بازار بود.

اخراج دلالان با تعیین سیاست های مالیاتی از بازار و بازگرداندن تعادل میان عرضه و تقاضا با تکلیف دولت به ساخت مسکن؛ از جمله تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدتی است که تاکنون برای طرح جهش تولید و تامین مسکن مطرح شده است.

ترکیه همچنان به دنبال بلند پروازی‌هایش در مناقشه قره‌باغ است

تحلیل یک کارشناس مسایل منطقه و ترکیه درباره تلاش های ترکیه برای تقویت روابط به ویژه در حوزه نظامی با آذربایجان با وجود بحران قره باغ و درگیری ها در این منطقه هم از اخبار پربازدید بود.

سیامک کاکایی در این باره گفت: ترکیه سعی دارد حالا که در توافق میان دو کشور آذربایجان و ارمنستان با مشارکت روسیه راه نیافته و نقشی ندارد، از مسیر یک قرارداد دو جانبه با آذربایجان و در قالب همکاری نظامی وارد این کارزار شود، از این رو هیچ ضمانتی نیست که تنش‌ها با توجه به این که مساله قره‌باغ همچنان مطرح است، در این رابطه فروکش کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha